Πώς θα χάσω κιλά χωρίς να κάνω δίαιτα;

Ίσως ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά μπορείς να ξεγελάσεις τον εαυτό σου ώστε να τρώει λιγότερο. Χάσε κιλά χωρίς προσπάθεια, με αυτές τις πέντε στρατηγικές.

def-hobby

1. Ξεγέλασε την πείνα σου

Η ποσότητα φαγητού σε ένα πιάτο, είτε είναι μία μερίδα είτε τέσσερις, είναι αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν “κανονική” μερίδα. Η πρόταση των διαιτολόγων: μείωσε το μέγεθος του πιάτου σου. Εάν έχεις ένα οπτικό στοιχείο που σου λέει να σταματήσεις πριν φουσκώσεις, θα τρως λιγότερο, αλλά θα χορταίνεις το ίδιο.

2. Πρόσεχε τι βλέπεις στην τηλεόραση

Γράφεις στο βίντεο το CSI, ώστε να το δεις μετά το δείπνο. «Οι τηλεοπτικές εκπομπές που δείχνουν φόνους ή ιατρικά επείγοντα μας θυμίζουν τη θνητή μας φύση» εξηγούν οι ψυχολόγοι. «Υποσυνείδητα, αυτό μπορεί να κάνει κάποιους ανθρώπους να νιώσουν μια μικρή κατάθλιψη ή αναστάτωση – γεγονός που μπορεί να τους οδηγήσει να φάνε περισσότερο απ’ όσο θα έτρωγαν κανονικά».

3. Τρώγε πιο αργά

Εάν μοιάζει το μάσημα μοιάζει με... extreme sport, μπορεί να αυξήσει σημαντικά την κατανάλωση θερμίδων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Ρόουντ Άιλαντ. Ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος 22 (το μέσο στη «φυσιολογική» κλίμακα), που κάθονταν για φαγητό επιπλέον 20 λεπτά, έτρωγαν 10% λιγότερο φαγητό από όσες τελείωναν το γεύμα τους πιο γρήγορα. «Χρειάζονται περίπου 20 λεπτά για να καταλάβει ο εγκέφαλος ότι χόρτασες» επισημαίνει η Άνα Μ. Αντρέιντ, επικεφαλής της έρευνας. Τρώγε με μικρότερες μπουκιές και άφηνε κάτω το πιρούνι ενδιάμεσα. Κάθε 5 λεπτά περίπου, σταμάτα για να δεις αν πεινάς ακόμα.

Κάνε κλικ εδώ για να βρεις το δικό σου Δείκτη Σωματικής Μάζας.

4. Θυμήσου τι έφαγες

Πριν απολαύσεις αυτό το κομμάτι κέικ μαζί με τον απογευματινό καφέ, προσπάθησε να θυμηθείς τι περιλάμβανε το μεσημεριανό σου. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Physiology & Behavior, οι ενήλικοι που κατέγραφαν τις λεπτομέρειες του τελευταίου γεύματός τους, π.χ., τη γεύση και την υφή, έτρωγαν κατά 33% λιγότερα μικρογεύματα από αυτούς που δεν το έκαναν. «Το να θυμηθείς ένα πρόσφατο γεύμα μπορεί να ενεργοποιήσει την περιοχή λήψης αποφάσεων του εγκεφάλου. Κι αυτό βάζει φρένο στο άσκοπο τσιμπολόγημα» αναφέρει η υπεύθυνη της έρευνας, Σούζαν Χιγκς, Ph.D., ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ.

5. Τρως λιγότερο μπροστά σε καθρέφτη

Σε πρόσφατη μελέτη διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που κάθονταν μπροστά σε καθρέφτη έτρωγαν κατά 19% λιγότερο φαγητό από τους υπόλοιπους. «Η όψη του ειδώλου σου σού παρέχει επίγνωση του σώματός σου και σου θυμίζει τους στόχους απώλειας βάρους που ενδεχομένως έχεις. Ως αποτέλεσμα, προσέχεις καλύτερα την ποσότητα φαγητού που τρως και σταματάς πιο γρήγορα το φαγητό» σημειώνεται στα συμπεράσματά της. Δεν έχεις καθρέφτη στην τραπεζαρία; Κάθισε τότε σε μια καρέκλα απέναντι από ένα παράθυρο, ώστε να βλέπεις τον εαυτό σου την ώρα του φαγητού.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i