Τι είναι η θρεπτική πυκνότητα των τροφών και πώς σε βοηθά στο αδυνάτισμα;

Η λίστα με τις τροφές που έχουν μεγαλύτερη θρεπτική πυκνότητα για να τις συμπεριλάβεις στο πρόγραμμά σου.

25.02.2019

Γράφει: Shape.gr

εχεις διαβασει

Τι είναι η θρεπτική πυκνότητα

Σε συνεργασία με την Δημητριάδου Κλειώ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία, Life Coaching  Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, http://coachmydiet.wordpress.com/

Υπάρχει ολόκληρο κίνημα πίσω από τις θρεπτικά πυκνές τροφές, με πρωτεργάτη τον Dr. Fuhrman, ο οποίος φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς, που ονομάζονται nutritarians. Το σκεπτικό λοιπόν, αυτής της θεωρίας δε βασίζεται σε περιορισμούς πχ. του λίπους, της ζάχαρης, της γλουτένης κλπ. αλλά στην τόνωση και ενίσχυση του οργανισμού με όσο περισσότερες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία γίνεται με την πρόσληψη των λιγότερων δυνατών θερμίδων. Στόχος είναι λοιπόν το αίσθημα του κορεσμού, χρησιμοποιώντας σαν όπλο της τη θρεπτική πυκνότητα των τροφίμων.

Διάβασε επίσης: Υποφέρεις από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου; Οι τρεις διατροφικές αλλαγές που θα κάνουν τη διαφορά

Τι είναι η θρεπτική πυκνότητα των τροφών;

Η θρεπτική πυκνότητα είναι μια έννοια άγνωστη για τους περισσότερους και αποτελεί την αναλογία των θρεπτικών συστατικών σε σχέση με τις θερμίδες μια τροφής (θερμιδική πυκνότητα = μικροθρεπτικά συστατικά/ θερμίδες). Με λίγα λόγια στοχεύει σε τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και ταυτόχρονα χαμηλά σε θερμίδες όπως τα φρούτα και τα λαχανικά που προτείνει και η μεσογειακή διατροφή. Δίνει λοιπόν, μεγαλύτερη σημασία στην ποιότητα και στην αξία των τροφίμων για τον οργανισμό, παρά στη θερμιδική τους αξία και μόνο.

Προσλαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα συστατικά ο οργανισμός και ο μεταβολισμός λειτουργούν καλύτερα. Καθώς μάλιστα οι θρεπτικά πυκνές τροφές περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, επιτυγχάνεται και ο απαιτούμενος κορεσμός.

Top 3 τροφές με υψηλό σκορ θερμιδικής πυκνότητας (από την πιο πυκνή στη λιγότερο)

Πράσινα λαχανικά με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Λαχανίδες

• Kale

• Κάρδαμο

Λαχανικά με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα:

• Ραπανάκι

• Ραντίτσιο

• Γογγύλι

Φρούτα με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Φράουλες

• Βατόμουρα

• Δαμάσκηνα

Όσπρια με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Φακές

• Κόκκινα φασόλια

• Φασόλια

Ξηροί καρποί με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Ηλιόσποροι

• Σουσάμι

• Κολοκυθόσπορος

Δημητριακά με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Βρώμη

• Κριθάρι

• Καστανό ρύζι

Κρέας με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Ψαρονέφρι

• Μπριζόλα μοσχαρίσα

• Κοτόπουλο

Ψάρι με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα: 

• Τόνος

• Σολομός

• Γαρίδες

Τυριά με μεγάλη θρεπτική πυκνότητα:

• Φέτα

• Cottage cheese

• Μοτσαρέλα

 Σίγουρα στο αδυνάτισμα παίζουν ρόλο και οι θερμίδες, αλλά με γνώμονα το «μέτρο» τα αποτελέσματα θα είναι θετικά τόσο για το βάρος όσο και για την καλή κατάσταση του οργανισμού.

Διάβασε επίσης: Οι 12 απαραίτητες τροφές και οι κυρίαρχες θεωρίες για τις τροφές που κρατάνε το δέρμα νέο

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece