Οι 6 εβδομάδες μετά τον τοκετό και όσα ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ να ρωτήσεις (το στήθος, οι κολπικές εκκρίσεις, η κοιλιά, η δυσκοιλιότητα)

Η ζωή στο σπίτι τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό, δεν είναι ρόδινη, ειδικά αν δεν φροντίσεις σωστά τον εαυτό σου. Μάθε όσα χρειάζεσαι για τις πρώτες 6 εβδομάδες.

27.04.2018

εχεις διαβασει

Το κλειδί για να αναρρώσεις από τον τοκετό και να φροντίσεις το νεογέννητό σου είναι να βάλεις στην αναμονή τις ανούσιες δραστηριότητες και να δώσεις προτεραιότητα στον εαυτό σου. Δες πώς:

Πρώτα πρώτα, αν έκανες καισαρική ή ακόμα κι αν προχώρησες σε φυσιολογικό τοκετό, μην περιμένεις θαύματα με την κοιλιά σου την επόμενη ακριβώς ημέρα. Πολλές μεγάλες σταρ δίνουν μια ψεύτικη εικόνα τέλειου σώματος μετά τη γέννα, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Η αλήθεια είναι πως η κοιλιά σου μπορεί αρχικά να πέσει αλλά λίγες ημέρες αργότερα, το πρήξιμο θα επανέλθει. Άλλωστε, το εξωτερικό σημάδι από την καισαρική πρέπει να θυμάσαι πως είναι και εσωτερικό και η πληγή πρέπει να επουλωθεί και εσωτερικά. Όσο για τη φροντίδα που χρειάζεσαι εσύ οι ίδια μετά τον τοκετό;

Μάθε, τα βασικά με αυτό τον οδηγό επιβίωσης ανά εβδομάδα.

1η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Ανάρρωση από τον τοκετό
Ο τοκετός έχει αντίκτυπο σχεδόν σε κάθε μέρος του σώματός σου. Ίσως να εκπλαγείς από το μέγεθος του πόνου και της κούρασης που θα νιώθεις. Επίσης, ίσως δε θα αισθάνεσαι πολύ όμορφα με το σώμα σου. Την 1η εβδομάδα, θα αντιμετωπίσεις τις μητρικές συσπάσεις, την έκκριση αίματος από τον κόλπο, την πιθανή συμφόρηση στήθους και μετεγχειρητικό πόνο από την καισαρική – αν έχεις κάνει.

Πώς να φροντίσεις τον εαυτό σου
– Παίρνε παυσίπονα: Εάν ο γιατρός σου έγραψε πιο δυνατά παυσίπονα, ακολούθησε τις οδηγίες. Εκείνος σίγουρα θα σου έχει συνταγογραφήσει σκευάσματα που δε θα βλάψουν το μωρό αν θηλάζεις.
– Πίνε πολύ νερό για να αποφεύγεις τη δυσκοιλιότητα: Εάν έχεις κάνει περινεοτομία, μίλησε με το γιατρό σου για να σου σημειώσει καθαρτικά, ώστε να μειωθεί ο πόνος από τη μετεγχειρητική κίνηση του εντέρου.
– Θήλαζε συχνά για να μη σου συμβεί συμφόρηση του μαστού: Όταν έρχεται το γάλα, συνήθως ανάμεσα στην 3η και 5η μέρα, ίσως να νιώθεις τα στήθη σου φουσκωμένα, πρησμένα και σκληρά. Θήλαζε συχνά και εφάρμοζε παγοκύστες πάνω τους για να ανακουφιστείς.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

μαμά παιδί γιος
Πότε πρέπει να λέμε μπράβο στα παιδιά; Και πώς μπορείς να ενθαρρύνεις το παιδί σου πραγματικά;

Το «μπράβο» που λέμε συχνά οι γονείς είναι μια μορφή επαίνου, που μπορεί να μην είναι η σωστή επιλογή αν θέλεις να ενθαρρύνεις το παιδί σου. 

Ξέρεις τι να κοιτάς όταν αγοράζεις παιχνίδια για να είναι ασφαλή; Τι δείχνει η σήμανση CE;

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή δημιούργησε δύο έξυπνα βιντεάκια που σκοπό έχουν να ενημερώσουν τους γονείς στο πως να διακρίνουν τα ασφαλή παιχνίδια.

παιδί διάβασμα βιβλία γυαλιά
Γιατί αυξάνεται η μυωπία διεθνώς και πώς να φροντίσεις τα μάτια του παιδιού

Νέα παγκόσμια έρευνα ρίχνει φως στις μεγαλύτερες ανησυχίες των γονιών – μία βασική, τα μάτια των παιδιών μας.

Το παιδί μου δεν έχει φίλους; Τι πρέπει να κάνω;

Δες, πως με τις συμβουλές ειδικού, μπορείς να ενισχύσεις τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού σου.

Εύκολο ντιπ για φρούτα με γιαούρτι και φιστικοβούτυρο και έχεις το πιο υγιεινό σνακ σε 1 λεπτό!

Αν τα παιδιά σου, όπως και τα δικά μου, δεν τρώνε εύκολα τα φρούτα, το ντιπ για φρούτα που δημιούργησε η Σταυρούλα Κρίκη με τρία υλικά, θα τα ξετρελάνει.

Οδηγός «επιβίωσης» για νέες μαμάδες τις πρώτες 6 εβδομάδες με το μωρό

Σούπερ συμβουλές για νέες μαμάδες. Από το πώς θα κοιµηθείς µέχρι τη φροντίδα του µωρού, αυτά είναι τα 10 πράγµατα που πρέπει να ξέρεις για να «επιβιώσεις» τις πρώτες εβδοµάδες µε το µωρό σου.

#shapegreece