Γιατί η παγοθεραπεία δεν βοηθά στην αποκατάσταση;

Μετά από μια κοπιαστική προπόνηση θεωρείς ότι η παγοθεραπεία θα αποκαταστήσει τις φθορές στο σώμα σου;

ice istock

Πολύς ντόρος γίνεται για την παγοθεραπεία τον τελευταίο καιρό. Ξαφνικά όλοι πιστεύουν ότι βρήκαν το ελιξήριο της ευεξίας και της καλής υγείας βουτώντας σε μία μπανιέρα με παγάκια! Αν και αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχουν οφέλη ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή!

Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι στα νέα trends το μέτρο είναι πάντα το μυστικό. Η Σουζάνα Λουκογιαννάκη, Physiotherapist, cert. Acu WAU, Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών και Ελληνικής Φυσικοθεραπευτικής Εταιρείας Αλγολογίας μας εξηγεί τί πρέπει να προσέχουμε με την παγοθεραπεία.

Shape Tested: Δοκιμάσαμε κρυοσάουνα και είδαμε τα οφέλη της

Γιατί η παγοθεραπεία δεν βοηθά στην αποκατάσταση;

Το να βυθίζεσαι σε μια μπανιέρα με παγωμένο νερό και παγάκια έπειτα από μια δύσκολη προπόνηση φαίνεται ότι μπορεί να σε προστατεύσει από τους τραυματισμούς και να μειώσει τη φλεγμονή. Όμως, ταυτόχρονα, με αυτή την κίνηση επιβραδύνεις ή σταματάς τη διαδικασία αποκατάστασης. 

Όταν το σώμα συνέρχεται από τη γυμναστική, "χτίζει" δύναμη, οπότε δεν θέλεις να σταματήσεις αυτήν τη διαδικασία. Αν πρέπει να αντιμετωπίσεις συγκεκριμένο τραυματισμό, είναι προτιμότερο να βάλεις πάγο σε αυτό το σημείο, ή να κάνεις την επόμενη ημέρα τη "βουτιά" στον πάγο, ώστε οι μύες σου να έχουν τον χρόνο να προχωρήσουν αυτή τη διαδικασία. 

Ποιους κινδύνους κρύβει η παγοθεραπεία;

Τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση ή στεφανιαία νόσο θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτούν το γιατρό τους προτού πέσουν στα παγωμένα βαθιά νερά. Η παρατεταμένη χρήση πάγου μπορεί να προκαλέσει αγγειοδιαστολή, αύξηση του οιδήματος, πόνο και καταστροφή του δερματικού ιστού. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να προκαλεσει ή να επιδεινώσει:

  • Δερματικό εξάνθημα: Εάν το υπερβολικό κρύο τραυματίσει το στρώμα λιπώδους ιστού του δέρματος, εμφανίζεται ένα επώδυνο δερματικό εξάνθημα που προκαλεί έντονη φαγούρα. Μπορεί να μοιάζει με φολιδωτά μπαλώματα, σκληρά ή βαθιά εξογκώματα.
  • Απόκριση ψυχρού σοκ: Η ξαφνική βύθιση σε παγωμένο νερό μπορεί να σοκάρει το σώμα σου και να οδηγήσει σε συμπτώματα όπως ταχύπνοια, ταχυκαρδία και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Το αποτέλεσμα; Καταπονεί την καρδιά.
  • Υποθερμία: Η παγοθεραπεία μπορεί να προκαλέσει επικίνδυνη πτώση της θερμοκρασίας του σώματός σου. Τα συμπτώματα είναι τρέμουλο, αργή / δύσκολη αναπνοή, χαμηλός και αργός καρδιακός παλμός, ζάλη, υπνηλία και εξάντληση, έλλειψη συντονισμού, δυσκολία στο περπάτημα, λιποθυμία.
  • Έγκαυμα από πάγο: Η άμεση επαφή με τον πάγο μπορεί να κάψει το δέρμα σου, προκαλώντας επώδυνες φουσκάλες και κόκκινο ή γκρίζο δέρμα. Μπορεί επίσης να εμφανίσεις κρυοπαγήματα, βλάβες του δέρματος και θάνατο των ιστών που προκαλούνται από το πάγωμα του δέρματος και των υποκείμενων ιστών.
  • Νευρική βλάβη: Η παρατεταμένη έκθεση στο κρύο μπορεί να μειώσει τη ροή του αίματος αρκετά ώστε να "σκοτώσει" τον ιστό και να προκαλέσει μόνιμη νευροπάθεια (νευρική βλάβη). Η βλάβη των νεύρων προκαλεί πόνο, μούδιασμα και απώλεια μυϊκής δύναμης.
  • Καρδιακές ή πνευμονικές παθήσεις: Η εμβάπτιση σε κρύο νερό συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση. Επίσης, μπορεί προκαλέσει αρρυθμία.
     

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για αποκατάσταση μετά από μια σκληρή προπόνηση;

Υπάρχουν πιο ευχάριστοι τρόποι για να επιταχύνεις την αποκατάσταση από την παγοθεραπεία, όπως το μασάζ.

Εάν δεν μπορείς να κάνεις τακτικά αθλητικό μασάζ, η ενεργητική αποκατάσταση, όπως ήπιες διατάσεις, foam roller ή ασκήσεις γιόγκα είναι αποτελεσματική.

Αλλά ο καλύτερος τρόπος αποκατάστασης είναι και ο πιο εύκολος: να τρως και να κοιμάσαι καλά. Η αναπλήρωση των χαμένων θρεπτικών συστατικών θα αντιμετωπίσει το στρες που εμφανίζεται φυσικά μετά από μια σκληρή προπόνηση.

Διάβασε και αυτό: Κρυοθεραπεία: Έχει πραγματικά οφέλη το μπάνιο με πάγο ή είναι μόδα;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i