Γιόγκα ή Πιλάτες; Τι να επιλέξεις ανάλογα με το στόχο σου

Αν και μοιάζουν αρκετά, υπάρχουν και σημεία που διαφέρουν. Δες ποιο να επιλέξεις ανάλογα με την ανάγκη και το στόχο σου.

06.02.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Γιόγκα ή Πιλάτες; Τι να επιλέξεις ανάλογα με το στόχο σου

Συνεργάστηκαν οι Μέμα Τσαχάκη, Pilates instructor & fitness coach, certified by Balanced Body NYC και Κέλλυ Δεσύπρη, yoga instructor RYT200 certified by Yoga Alliance.

Γιόγκα ή Πιλάτες; Σίγουρα είναι ένα δίλημμα που μπορεί να έχεις, ειδικά αν δεν έχεις ξανά γυμναστεί και θέλεις κάπως να ξεκινήσεις. Καταρχάς, ας ξεκαθαρίσουμε πως το Pilates και η yoga έχουν διαφορετική αναπνοή: Στο Pilates είναι οπίσθια πλευρική, γιατί έχει ως σκοπό την σταθεροποίηση και ενδυνάμωση του κορμού (powerhouse) κατά τη διάρκεια των ασκήσεων, ενώ στη γιόγκα χρησιμοποιούνται διαφορετικά είδη αναπνοής – ανάλογα με την ένταση και το είδος της άσκησης. Πάντα, όμως, εισπνέουμε και εκπνέουμε από τη μύτη.

Γιόγκα ή Πιλάτες; Τι να επιλέξεις ανάλογα με το στόχο σου:

Για γρήγορο και καλό αποτέλεσμα

Πιλάτες

Με το Πιλάτες αποκτάς ευλυγισία, ευκαμψία και δυναμώνεις ακόμη και τις μυϊκές ομάδες που μπορείς να «εντοπίσεις» με δυσκολία με τα άλλα είδη άσκησης. Σου επιτρέπει, επίσης, να εστιάσεις περισσότερο στα προβληματικά σημεία και αν είσαι συνεπής, να διαπιστώσεις σημαντικά αποτελέσματα σε λίγες εβδομάδες.

Για να καις περισσότερες θερμίδες

Ashtanga yoga

  • Έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλιατρικής έδειξαν πως σε μία συνεδρία Πιλάτες, μέσης έντασης και διάρκειας 30 λεπτών, καις περίπου 180 θερμίδες.
  • Σε αντίστοιχη έκθεση από το Αμερικανικό Συμβούλιο για την άσκηση συμπεραίνεται ότι με 50 λεπτά γιόγκα θα κάψεις περίπου 145 θερμίδες.
  • Εάν όμως κάνεις ashtanga yoga, μπορείς να κάψεις περίπου 500 θερμίδες σε 60 λεπτά.

Για να μη βαρεθείς εύκολα

Γιόγκα

  • Εάν βαριέσαι εύκολα, θα προτιμήσεις τη γιόγκα καθώς μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πολλά είδη της.
  • Εάν η hatha yoga είναι πολύ αργή για τα μέτρα σου, θα μπορούσες να δοκιμάσεις την πιο γρήγορη, με ροή, vinyasa yoga ή την ακόμα πιο έντονη asthanga που θα σε κάνει να ιδρώσεις όσο ποτέ άλλοτε.
  • Δοκίμασε yin yoga ή yoga nidra τις ημέρες που νιώθεις τις μπαταρίες σου να τελειώνουν.

Διάβασε επίσης: Είναι το Pilates σε μηχανήματα καλύτερο; Η Ευμορφία Σαββαΐδη δοκιμάζει και διερευνά τιμές και αποτέλεσμα

Για να σμιλέψεις τους μυς σου…

…ανάλογα με την περιοχή που θες να εστιάσεις

  • «Σίγουρα στο Pilates, ο κορμός είναι το Α και το Ω. Επιλέγοντας Pilates σε μηχανήματα μπορείς να απομονώσεις τις μυϊκές ομάδες με τα straps που παρέχουν ποικίλες αντιστάσεις και να σμιλεύσεις τοπικά το σημείο που θέλεις. Στο Pilates mat, όμως, είναι πιο δύσκολο να απομονώσεις τους μυς» εξηγεί η Μέμα Τσεχάκη.
  • «Μέσα σε 4 περίπου μήνες, εφόσον κάνεις 2 φορές την εβδομάδα, η γιόγκα μπορεί να «μεταμορφώσει» ολόκληρο το σώμα σου» λέει η Κέλλυ Δεσύπρη.

Για να φοβάσαι λιγότερο τους τραυματισμούς, αλλά και για αποκατάσταση από κάποιο τραυματισμό

  • Η γιόγκα μπορεί να γίνει επικίνδυνη, αν προηγουμένως δεν έχεις εξασφαλίσει την καθοδήγηση ενός καλού, πιστοποιημένου εκπαιδευτή. «Επίλεξε restorative yoga για γρήγορη αποκατάσταση από τραυματισμούς» συμπληρώνει η Κέλλυ Δεσύπρη.
  • Όσον αφορά στο Pilates, «πρόκειται για μια ορθοπεδική μέθοδο εκγύμνασης και εξειδικεύεται στις ανάγκες του καθενός, ώστε το σώμα να έρθει σε μυική ισορροπία» επισημαίνει η Μέμα Τσεχάκη.

Διάβασε επίσης: Τι είδος άσκησης να επιλέξεις ανάλογα με τον τρόπο ζωής σου;

Διάβασε επίσης: H πιο εύκολη δίαιτα για επίπεδη κοιλιά πριν το καλοκαίρι από τη διατροφολόγο Δέσποινα Μαρσέλου

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece