Γυμναστική με λάστιχα αντιστάσεων: Γιατί πρέπει να τη δοκιμάσεις

Τι είναι η γυμναστική με λάστιχα αντιστάσεων και γιατί πρέπει να τη δοκιμάσεις.

Screenshot_1

Από τον Μιχάλη Ντουμπάκη, yoga & pilates instructor (@doubakis) .

Για την ιστορία, πριν από μερικά χρόνια η άσκηση με προοδευτική αντίσταση (λάστιχα ή ελατήρια) περιοριζόταν σε κάτι κλασικά, πλέον, όργανα, με δύο χερούλια που τα ένωναν τρία (ή και παραπάνω) λάστιχα ή ελατήρια και χρησιμοποιούνταν για εκγύμναση του στήθους. Η γυμναστική όμως εξελίσσεται, τα τελευταία χρόνια μάλιστα με πολύ επιστημονικό τρόπο. Έτσι, κάθε άσκηση που κάνουμε έχει περάσει από μικροσκόπιο και ξέρουμε πλέον με ποιον τρόπο θα γίνει πιο αποδοτική, τα οφέλη της και, φυσικά, πώς θα την εκτελέσουμε χωρίς να τραυματιστούμε.

Πού βοηθούν (πολύ) τα λάστιχα

Χρησιμοποιούνται για ενδυνάμωση, αποκατάσταση και διεύρυνση κινητικότητας. Επιπλέον, οι ασκήσεις με αυτά έχουν ελάχιστο κίνδυνο τραυματισμού και ενδυναμώνουν προοδευτικά τους μυς.

Γιατί να τα βάλεις στην προπόνησή σου

* Μπορείς να γυμναστείς παντού και κάθε ώρα 

Τι πιο εύκολο να έχεις στην τσάντα σου ένα λάστιχο, που πιάνει ελάχιστο χώρο, και να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όποια στιγμή θέλεις. Στο σπίτι το πρωί, πριν ξεκινήσεις την ημέρα σου, στο γραφείο (ακόμα και καθιστή στην καρέκλα), σε εξωτερικούς χώρους, για σένα που προτιμάς τη γυμναστική στη φύση. Οι ασκήσεις είναι πάρα πολλές και ταιριάζουν σε κάθε περίσταση, ενώ μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα σε βοηθήσει να βρεις αυτές που σου ταιριάζουν.

* Ευέλικτη γυμναστική 

Οι ασκήσεις που μπορείς να κάνεις είναι πολλές και διαφορετικές. Επίσης, προσαρμόζονται στα δικά σου δεδομένα, αφού η δύναμη που χρειάζεται για την κάθε επανάληψη εξαρτάται από το μήκος του λάστιχου. Όσο πιο ανοιχτά το πιάσεις τόσο πιο χαλαρό γίνεται και όσο δυναμώνεις με τις επαναλήψεις τόσο μικραίνεις την απόσταση και η αντίσταση μεγαλώνει.

* Δύναμη παντού και ισορροπία 

Δεν υπάρχει μέρος του σώματος που να μην μπορείς να γυμνάσεις. Υπάρχουν πολλές ασκήσεις για τα χέρια και τα πόδια, αλλά και για πλάτη, ώμους, παλάμες, πέλματα και αστραγάλους. Επιπλέον, με τις περισσότερες ασκήσεις γυμνάζεις ταυτόχρονα και τον κορμό, ενώ πιο συγκεκριμένα με τις ασκήσεις από όρθια θέση αποκτάς καλύτερη ισορροπία, πράγμα απαραίτητο σε πολλά αθλήματα, άλλα και για την ασφάλειά σου στην καθημερινότητα.

* Ενδυνάμωση με ασφάλεια 

Η προοδευτική αντίσταση είναι το μυστικό για την ασφάλεια των μυϊκών ομάδων αλλά και των συνδέσμων από τραυματισμούς. Δεν υπάρχουν βίαιες και απότομες συσφίγξεις μυϊκών ομάδων, ακριβώς λόγω της προοδευτικότητας της αντίστασης, και αυτό σημαίνει ότι δεν ασκούνται και απότομες πιέσεις στους συνδέσμους και στις αρθρώσεις. Η ενδυνάμωση γίνεται προοδευτικά και με ασφάλεια.

* Δυναμικές διατάσεις 

Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι διατάσεις είναι το πιο σημαντικό μέρος της εκγύμνασης για το σύγχρονο άνθρωπο. Δίνουν ελαστικότητα, προστατεύουν το σώμα από τραυματισμούς και διευρύνουν την κινητικότητα του σώματος. Με τα λάστιχα αντιστάσεων μπορείς να κάνεις δυναμικές διατάσεις σε όλο το σώμα, ακόμα κι αν δεν είναι αυτή η κύρια γυμναστική σου.

* Πρόγραμμα στα μέτρα σου 

Ό,τι άθλημα κι αν κάνεις, ό,τι ανάγκη κι αν έχεις, μπορείς να φτιάξεις ένα πρόγραμμα εκγύμνασης ακριβώς στα μέτρα σου, που θα εστιάζει στις μυϊκές ομάδες και τις ειδικές ανάγκες του σώματός σου. Επίσης, μπορείς να το τροποποιήσεις όταν οι ανάγκες αυτές αλλάξουν ή να έχεις κυλιόμενα προγράμματα που θα εναλλάσσονται ανά διαστήματα.

* Κάψιμο λίπους 

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η εκγύμναση με λάστιχα αντιστάσεων όχι μόνο δυναμώνει τους μυς, αλλά βοηθά στο κάψιμο λίπους, γεγονός που σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει να φτιάξεις ένα όμορφο, δυνατό και γραμμωμένο σώμα.

Ασκήσεις με λάστιχα αντίστασης 

Το 10λεπτο πρόγραμμα ασκήσεων με λάστιχα που θα κάνεις παντού

Ασκήσεις με λάστιχο αντίστασης: Κάν’τες στο σπίτι για τέλεια πόδια

Οι top ασκήσεις με λάστιχο για κοιλιά και χέρια

Οι καλύτερες ασκήσεις με το λάστιχο του SHAPE από την trainer Χριστίνα Μαυρίδου

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i