Πειράζει που ακολουθείς το ίδιο πρόγραμμα γυμναστικής κάθε ημέρα;

Ακολουθώντας τον ίδιο τύπο ασκήσεων καθημερινά ίσως τελικά παρεμποδίζεις την πρόοδό σου.

ιδια προπονηση καθε μερα iStock

Ένας από τους σημαντικότερους fitness goals που οι περισσότεροι στοχεύουν, είναι να καταφέρουν να ενσωματώσουν την γυμναστική στον τρόπο ζωής τους, αποφεύγοντας κάθε πισωγύρισμα που τους προτρέπει να τα παρατήσουν για ακόμα μια φορά. Ο συγκεκριμένος στόχος, παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολος όταν υπάρχει επιμονή και υπομονή, προϋποθέτει να ανακαλύψεις έναν τύπο ασκήσεων, τον οποίο βρίσκεις ενδιαφέροντα και απολαμβάνεις να ακολουθείς με συνέπεια στις προπονήσεις σου όπως για παράδειγμα το περπάτημα, ο χορός, η γιόγκα, οι ασκήσεις δύναμης κ.α.

Σίγουρα δεν υπάρχει πιο θετικό συναίσθημα, ως αναφορά την εκγύμνασή σου, από το να ανυπομονείς για την ώρα της προπόνησής σου. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα μειονεκτήματα με την τακτική αυτή, καθώς ακολουθώντας μια συγκεκριμένη προπόνηση με τις ίδιες ασκήσεις καθημερινά, ίσως τελικά συναντήσεις εμπόδια στην βελτίωση τόσο της σωματικής, όσο και της ψυχικής σου υγείας.

Ποια μειονεκτήματα βρίσκονται πίσω από την ίδια καθημερινή προπόνηση;

Βαριέσαι πιο γρήγορα: Ο πρώτος και σημαντικότερος λόγος να μην ακολουθείς την ίδια προπόνηση κάθε μέρα είναι και ο προφανής: κινδυνεύεις να βαρεθείς, χάνοντας το κίνητρο σου για τον αθλητισμό. Η ρουτίνα και μονοτονία που ενδεχομένως συνοδεύουν τις προπονήσεις σου, σε οδηγούν να εκτελείς τις κινήσεις εντελώς μηχανικά, χωρίς να αισθάνεσαι δέσμευση για καλύτερα αποτελέσματα. Ακόμα και αν δεν θέλεις να αποχωριστείς την προπόνησή σου, γιατί πιθανότατα σε έχει βολέψει αρκετά, κάνε απλώς ένα διάλειμμα από αυτή για 2 – 3 εβδομάδες, ακολουθώντας μια σειρά διαφορετικών ασκήσεων.

Χρησιμοποιείς ορισμένους μόνο μύες: Οι ασκήσεις που χρησιμοποιούν συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες και εκτελούνται πολύ συχνά, εκθέτουν σε πόνο και υπερβολική καταπόνηση τους αντίστοιχους μύες. Το σώμα δεν προλαβαίνει να ξεκουραστεί και να ανακάμψει με αποτέλεσμα έναν αναπόφευκτο τραυματισμό. Το καθημερινό τρέξιμο, μπορεί να προκαλέσει σημαντική επιβάρυνση στα γόνατα, όταν δεν υπάρχουν μέρες ανάπαυσης ή δεν συναλλάζεις την άσκηση αυτή με άλλη, η οποία "ξεκουράζει" τις μυϊκές ομάδες των ποδιών. Φρόντισε να εκτελείς προπονήσεις cardio εναλλάξ με προπονήσεις δύναμης ή γιόγκα.

Σταματάς να βλέπεις αποτελέσματα: Ένας ακόμα λόγος ώστε να μην ακολουθείς καθημερινά την ίδια προπόνηση είναι γιατί γίνεται πιο εύκολή. Πολλοί στοχεύουν με την άσκηση να βλέπουν και να αισθάνονται αποτελέσματα τόσο στο σώμα, όσο και την γενικότερη υγεία τους. Εάν εκτελείς συνεχώς μια ρουτίνα, πιθανότατα οι ασκήσεις αυτές θα αρχίσουν να γίνονται ευκολότερες καθώς αυξάνεται η φυσική σου δύναμη και το σώμα συνηθίζει στην ίδια κίνηση. Θυμήσου πως και μια απλή αλλαγή στα σετ που επαναλαμβάνεις, μπορεί να διαφοροποιήσει σε έναν βαθμό την εκγύμναση σου.

Πόσο συχνά πρέπει να εκτελείς την αγαπημένη σου προπόνηση;

Η απάντηση ποικίλει ανάλογα με το είδος των ασκήσεων. Ενδεικτικά, φρόντισε να ακολουθείς την αγαπημένη σου προπόνηση τρεις φορές την εβδομάδα με μια ενδιάμεση μέρα είτε για ανάπαυση, είτε για να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό. Μην ξεχνάς ότι χρειάζεσαι ποικιλία στις προπονήσεις σου ώστε να μην χάσεις το κίνητρο και τα παρατήσεις.

Μπορείς να γυμνάζεσαι ενώ είσαι άρρωστη;

Πλειομετρικές ασκήσεις: Τα οφέλη, πότε να κάνεις και οι 3 καλύτερες ασκήσεις

 


 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i