Πόσο συχνά πρέπει να ανεβαίνεις στην ζυγαριά;

Κάποιοι επιλέγουν να ζυγίζονται καθημερινά, ενώ άλλοι σχεδόν ποτέ.

τακτικό ζύγισμα iStock

Πόσο συχνά πρέπει να ζυγίζομαι – αναρωτιέσαι καθώς προσπαθείς να χάσεις βάρος ή να διατηρήσεις τα κιλά που βρίσκεσαι μια δεδομένη χρονική στιγμή. Η απάντηση ποικίλει στην εν λόγω απορία, αφού κάποιοι προγραμματίζουν μια καθημερινή συνάντηση με την ζυγαριά, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που την αποφεύγουν συστηματικά. Εκείνο, ωστόσο, που ισχύει με σιγουριά είναι ο fitness στόχος που έχεις θέσει.

Και αυτό γιατί σχετική έρευνα αποκαλύπτει πως το τακτικό ζύγισμα σε βοηθάει να έχεις μια καλύτερη εικόνα της προσπάθειας σου να απαλλαγείς από περιττά κιλά, όμως αν επιθυμείς απλώς να διατηρήσεις το βάρος σου, δεν είναι καθόλου απαραίτητο να μετριέσαι συνεχώς. Οι ειδικοί συμφωνούν ομόφωνα πως το κλειδί για μια ισορροπημένη σχέση με την ζυγαριά είναι η αποφυγή εμμονής με το νούμερο που εμφανίζεται στην οθόνη, μια πρακτική που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθώς μπορεί να προκαλέσει αρνητικό αντίκτυπο στον ψυχικό σου κόσμο.

Γιατί είναι καλό να ζυγίζεσαι τακτικά;

Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσεις στο μυαλό σου ότι ο αριθμός που εμφανίζεται στην ζυγαριά δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο το βάρος σου, αλλά και την γενικότερη υγεία του οργανισμού του. Όποτε, είναι καλό να ζυγίζεσαι τακτικά – όχι καθημερινά – για να βοηθήσεις τον εαυτό σου με τα ακόλουθα:

  • Μείωση βάρους
  • Αύξηση βάρους
  • Διαχείριση βάρους
  • Ανίχνευση προβλημάτων που σχετίζονται με την ξαφνική αύξηση ή μείωση βάρους

Γιατί είναι (επίσης) καλό να μη ζυγίζεσαι τακτικά;

Εάν δεν επιδιώκεις να χάσεις βάρος ή απλώς να το παρακολουθείς ύστερα από υποδείξεις κάποιου ειδικού, δεν είναι απαραίτητο να ζυγίζεσαι τακτικά. Μια φορά την εβδομάδα ή τον μήνα ίσως είναι αρκετές για να μάθεις πόσα κιλά ζυγίζεις, αποφεύγοντας τις αρνητικές επιπτώσεις μιας εξάρτησης από το αποτέλεσμα που θα εμφανίζεται κάθε φορά. Και ποιες είναι αυτές;

  • Ανορεξία
  • Βουλιμία
  • Υπερφαγία
  • Άγχος
  • Καταθλιπτικά συναισθήματα

Κάθε πότε πρέπει να ζυγίζεσαι εάν κάνεις δίαιτα ή προσπαθείς να χάσεις βάρος;

Η απάντηση εξαρτάται τόσο από τον fitness στόχο που έχεις θέσει, όσο και από τον τρόπο που διαχειρίζεσαι την κατάσταση αυτή. Ιδανικά μια φορά την εβδομάδα είναι μια καλή αρχή, προκειμένου να έχεις επίγνωση των προσπαθειών σου. Αν πάλι σου προκαλεί άγχος αυτό και θέλεις να ελέγχεις το βάρος σου πιο συχνά, μπορείς επίσης να το κάνεις. Πρόσεξε όμως, οποιαδήποτε τακτική και αν ακολουθήσεις να θυμάσαι ότι το αποτέλεσμα εκτός από το να σε "αποθαρρύνει" κάποιες φορές, δεν είναι απίθανο να σε παραπλανήσει, αφού το βάρος του σώματος μας μεταβάλλεται ακόμα και κατά την διάρκεια της ημέρας. Μερικοί παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάσουν το βάρος σου είναι οι εξής:

  • Εμμηνόρροια
  • Αφυδάτωση
  • Αύξηση βάρους νερού
  • Αλμυρό γεύμα ή διατροφή πλούσια σε αλάτι
  • Κατανάλωση αλκοόλ
  • Κατανάλωση καφεΐνης (δρα ως διουρητικό)
  • Κάτι "βαρύ" που έφαγες το προηγούμενο βράδυ
  • Δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες
  • Υπερφαγία το Σαββατοκύριακο
  • Άσκηση
  • Υποκείμενα προβλήματα υγείας

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i