7 εκπληκτικά πράγματα που μπορούν να διαταράξουν τον κύκλο του ύπνου μας

Αιθέρια έλαια, συνθετικά κλινοσκεπάσματα και άλλοι "ένοχοι" που σαμποτάρουν τον ύπνο μας.

ύπνος unsplash

Στις μέρες μας, έως και το 30% των ανθρώπων υποφέρουν από χρόνια αϋπνία και ο αριθμός εκείνων που χρησιμοποιούν υπνωτικά χάπια και συμπληρώματα αυξάνεται. Ίσως και εσύ να αναρωτιέσαι γιατί εξακολουθείς να μην κοιμάσαι αρκετά παρά το γεγονός πως έχεις ορίσει το τέλειο τελετουργικό πριν τον ύπνο. Η αλήθεια είναι το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στα πιο μικρά πράγματα που δεν έχεις καν σκεφτεί.

Ακολουθούν πιθανά πράγματα που εμποδίζουν την τέλεια βραδινή ξεκούραση.

1. Συνθετικά κλινοσκεπάσματα

Τα κλινοσκεπάσματα από φυσικά υλικά είναι πιο δροσερά και παρέχουν καλύτερη αναπνοή. Επίσης απορροφούν καλύτερα την υγρασία. Αντίθετα, τα συνθετικά κλινοσκεπάσματα παγιδεύουν τη ζέστη και μπορεί να είναι η αιτία για νυχτερινές εφιδρώσεις. Εξαιτίας αυτού, καταλήγουμε να είμαστε αναστατωμένοι, να στριφογυρίζουμε όλη νύχτα και πιθανώς να υποφέρουμε από ερεθισμό που προκαλούν ορισμένα συνθετικά υφάσματα.

2. Αιθέρια έλαια

Αν και ορισμένα αιθέρια έλαια μάς βοηθούν να ηρεμήσουμε, όπως η λεβάντα, πολλά από αυτά κάνουν το αντίστροφο. Τα αιθέρια έλαια εσπεριδοειδών μπορούν να μας κρατήσουν ξύπνιους. Επιπλέον, αν είμαστε από τους ανθρώπους που ψεκάζουμε αιθέρια έλαια απευθείας στο μαξιλάρι μας, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι ορισμένα έλαια μπορούν να προκαλέσουν χημικά εγκαύματα. Οι ορμόνες μας μπορεί επίσης να επηρεαστούν, επομένως ένας διαταραγμένος κύκλος ύπνου μπορεί να ενοχοποιηθεί για μια ορμονική ανισορροπία.

Διαβάστε Επίσης

3. Προβλήματα θυρεοειδούς

Όσοι έχουν προβλήματα με τον θυρεοειδή τείνουν να υποφέρουν από υπνική άπνοια (παύσεις στην αναπνοή). Το εν λόγω θέμα, μπορεί να προκαλέσει τακτικά ξυπνήματα, επομένως μετά από έναν βραδινό ύπνο, μπορεί να αισθανόμαστε κουρασμένοι αντί να έχουμε ενέργεια. Η δυσλειτουργία του θυρεοειδούς συχνά οδηγεί σε διαταραχή και των κιρκάδιων ρυθμών.

4. Ανεπάρκεια μαγνησίου

Το μαγνήσιο είναι ένα απαραίτητο στοιχείο που επηρεάζει την ικανότητά μας να κοιμόμαστε. Εάν το σώμα μας δεν έχει αυτό το θρεπτικό συστατικό, μπορεί να δυσκολευτούμε να χαλαρώσουμε. Εκτός αυτού, οι μυϊκές συσπάσεις ή το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών προκαλούνται επίσης από τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα συμπληρώματα χρησιμοποιούνται συχνά για τη θεραπεία των αϋπνιών.

5. Φυτά

Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν βάζουμε φυτά στην κρεβατοκάμαρά μας. Ορισμένα οικιακά φυτά μπορεί να είναι τοξικά για τον άνθρωπο. Εάν κανείς πάσχει από άσθμα, ορισμένα φυτά μπορεί να προκαλέσουν την πάθηση εφόσον υπάρχει αλλεργία σε αυτά. Επιπλέον, η μούχλα ή άλλα βακτήρια στο έδαφος μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και, ως εκ τούτου, να επιδεινώσουν την ποιότητα του ύπνου μας.

6. Σύνδρομο ανήσυχων ποδιών

Το σύνδρομο συνήθως χαρακτηρίζεται από την επιθυμία να κινήσουμε τα άκρα μας λόγω των δυσάρεστων αισθήσεων στα πόδια μας. Αναγκαζόμαστε να ξυπνήσουμε για να σταματήσουμε την αίσθηση μουδιάσματος, μυρμηγκιάσματος ή καψίματος. Διαφέρει σε ένταση από άνθρωπο σε άνθρωπο και είναι πιο συχνό σε άτομα γύρω στα πενήντα. Το σύνδρομο μπορεί να είναι είτε η αιτία διαταραχής του ύπνου είτε παρενέργεια του.

Διαβάστε Επίσης

7. Ύπνος με αναμμένη τη θερμάστρα

Το βράδυ, η θερμοκρασία του σώματός μας πέφτει ελαφρώς για να δώσει το σήμα ότι είναι ώρα να κοιμηθούμε. Ωστόσο, εάν υπάρχει μια θερμάστρα ανοιχτή στην κρεβατοκάμαρα, το σώμα μας μπορεί να μην αναγνωρίσει ότι είναι ώρα για ύπνο. Επιπλέον, οι θερμάστρες παράγουν πολύ μονοξείδιο του άνθρακα, το οποίο μπορεί να είναι επιζήμιο για την υγεία μας σε μεγάλες ποσότητες.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i