Νέα έρευνα εξηγεί γιατί προτιμούμε τα υγιεινά σνακ μπροστά σε ξένους

Πώς θα έπραττες εσύ αν βρισκόσουν σε μία παρέα με αγνώστους;

υγιεινή διατροφή iStock

Σου έχει συμβεί ποτέ να βρεθείς σε μία παρέα με ξένους ή να υπάρξει έστω ένα άτομο από διαφορετικό γκρουπ και τη στιγμή εκείνη να αποφασίσεις να μην παραγγείλεις το μπέγκερ με τις πατάτες, αλλά να αρκεστείς σε μία σαλάτα με πρωτεΐνη; Και όλα αυτά επειδή φοβάσαι ότι θα σε κακολογήσουν και θα σε κρίνουν. Σύμφωνα με μία έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Psychology & Marketing τον Απρίλιο του 2022, την οποία συνυπέγραψε το πανεπιστήμιο Bayes Business School στο Λονδίνο, πράγματι οι άνθρωποι θα προτιμήσουν ένα υγιεινό σνακ από μία όχι και τόσο healthy επιλογή όταν στην παρέα τους βρεθούν άτομα από διαφορετικά γκρουπ. 

Πιο αναλυτικά, στην έρευνα αποδείχθηκε πως η παρουσία των "ξένων" ατόμων έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιλογή των καταναλωτών, καθώς τα άτομα που έλαβαν μέρος στη μελέτη φοβήθηκαν να μην τους κρίνουν αρνητικά. Οι ερευνητές μίλησαν περίπου με 1000 άτομα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως συχνά κατηγοριοποιούμε τους εαυτούς μας με βάση την εθνικότητα, το πανεπιστήμιο και τη δουλειά μας.

Αυτά τα άτομα, μέσα από διάφορα πειράματα απέδειξαν πως πράγματι προτίμησαν να επιλέξουν ένα υγιεινό σνακ στην παρουσία ενός παρατηρητή άλλης εθνικότητας ή άλλου πανεπιστημίου. Ειδικότερα, σε ένα από αυτά τα πειράματα, από τους 180 σπουδαστές, οι οποίοι είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε M&Ms και σταφίδες, μόνο το 12% διάλεξε το πιο υγιεινό σνακ όταν βρέθηκαν μαζί με έναν άγνωστο φοιτητή του πανεπιστημίου. Αντίθετα, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε, φτάνοντας στο 31% όταν τα άτομα αυτά βρέθηκαν μαζί με κάποιον άγνωστο φοιτητή διαφορετικού πανεπιστημίου. 

Συνεπώς, αποδείχθηκε πως ήταν θέμα καλής εντύπωσης για τα άτομα αυτά να μην χαρακτηριστούν άσχημα από τους "αγνώστους", γεγονός που έδωσε την ιδέα στους ερευνητές να προτείνουν τη χρήση των στοιχείων τους υπέρ της προώθησης της υγιεινής διατροφής.

Πιο συγκεκριμένα, τα ευρήματα της έρευνας αυτής θα μπορούσαν να βοηθήσουν εταιρείες marketing να προωθήσουν καλύτερα προϊόντα που είναι πιο υγιεινά, υπογραμμίζοντας τα κοινωνικά πλεονεκτήματα της επιλογής τους. Η δρ Janina Steinmetz, βοηθός καθηγητή στο τμήμα Marketing του Bayes δήλωσε πως τα αποτελέσματα αυτά όχι μόνο θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ανθρώπους του marketing αλλά και όλους εκείνους που επιθυμούν να προωθήσουν την υγιεινή διατροφή. Όπως εξήγησε, "γνωρίζουμε πως το φαγητό παίζει σημαντικό ρόλο στην κοινωνική ζωή και οι καταναλωτές συχνά βγάζουν συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά των άλλων με βάση τις επιλογές τους στο φαγητό. Η έρευνά μας δείχνει πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό τον σημαντικό ρόλο του φαγητού για την καλή υγεία των καταναλωτών, αν υπογραμμίσουμε πως το υγιεινό φαγητό δεν είναι μόνο καλό για τους καταναλωτές, αλλά τους βοηθά να εντυπωσιάσουν τους άλλους. Αυτά τα ευρήματα μπορεί να είναι πολύ σημαντικά σε εκείνους που ελπίζουν να βελτιώσουν τις υγιεινές διατροφικές πρακτικές στο Ηνωμένο Βασίλειο, διότι ανοίγουν μία καινούρια οδό για να προσωθήσουν τα πλεονεκτήματα της υγιεινής διατροφής: Είναι καλό για εσένα και την υγεία σου, είναι επίσης καλό για να κάνεις μια θετική εντύπωση".  

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i