Ευτυχία | 3 τεχνικές για να μαθεις να απολαμβάνεις τη στιγμή

Η ευτυχία απαιτεί να εστιάζεις στο παρόν και να απολαμβάνεις κάθε στιγμή.

ευτυχία istock

Παρότι ονειρευόμαστε τα υλικά πράγματα που θα έκαναν τη ζωή μας ευκολότερη, περνάμε λιγότερο χρόνο σκεπτόμενοι τους καθημερινούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βελτιώσουμε την ευτυχία μας. Κι αυτοί είναι, όπως δείχνουν οι μελέτες, που έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στην ευτυχία μας.

Η κληρονομικότητα στην ευτυχία αφορά το 50% περίπου του πώς νιώθουμε. Οι περιστάσεις – όπως το πού ζούμε ή πόσα χρήματα έχουμε – μετρούν χονδρικά για το 10%. Το υπόλοιπο 40% επηρεάζεται από τις "σκόπιμες δραστηριότητες” τις οποίες αναλαμβάνουμε κι αυτή είναι η περιοχή στην οποία μπορούμε να επηρεάσουμε το πώς νιώθουμε.

Καθώς το πεδίο της θετικής ψυχολογίας έχει επεκταθεί τα τελευταία χρόνια, έχουν αναγνωριστεί τεχνικές που, όσο μικρές κι αν φαίνονται, έχουν αποδεδειγμένα βαθιά επίδραση στα ήδη υπάρχοντα επίπεδα ευτυχίας μας. Ωστόσο, οι στρατηγικές που ταιριάζουν σε κάθε άτομο είναι διαφορετικές, αναφέρει η Σόνια Λιουμπομίρκσι, συγγραφέας του Το Πώς της Ευτυχίας (The How Of Happiness), οπότε μπορείς να διαπιστώσεις ότι κάποια ταιριάζουν καλύτερα στους στόχους ή την προσωπικότητα σου από άλλα.

Τα 7 μυστικά της ευτυχίας | Τα αποκαλύπτει το Χάρβαρντ

3 τεχνικές για να μάθεις να απολαμβάνεις

Η διαδικασίας της απόλαυσης μας επιτρέπει να αιχμαλωτίσουμε τη μέγιστη ποσότητα ευχαρίστησης από ένα συμβάν, εστιάζοντας στα θετικά ερεθίσματα που σχετίζονται με ένα συμβάν – είτε προσμένουμε, είτε βιώνουμε είτε αναπολούμε τη στιγμή εκ των υστέρων. Έχει να κάνει με το να δίνεις προσοχή και να αντιλαμβάνεσαι την πηγή των εμπειριών, επιβραδύνοντας και εκτείνοντάς τες.

1. Δώσε σημασία στην προσμονή

"Συχνά δεχόμαστε περισσότερη απόλαυση από την προσμονή ενός γεγονότος παρά από το ίδιο το γεγονός”, λέει η Σόνια Λιουμπομίρκσι. Μια άσκηση που προτείνει είναι να φτιάξεις μια "τέλεια μέρα”. Σχεδίασε μια τέλεια μέρα, βήμα-βήμα, για σένα και το σύντροφό σου ή ένα φίλο σου. Βάλε πολλές λεπτομέρειες. Όταν ανυπομονούμε για κάτι, γεμίζουμε με θετικά συναισθήματα, όπως η χαρά, η ανυπομονησία και η προσμονή. Αυτά τα συναισθήματα μπορούν να κάνουν τη ζωή μας πιο ευχάριστη και να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε το άγχος και τις δυσκολίες.

Όταν τελικά βιώσουμε αυτό που περιμένουμε, η χαρά μας είναι μεγαλύτερη επειδή έχουμε χτίσει την προσμονή. Είναι σαν να έχουμε λάβει ένα δώρο που δεν περιμέναμε.

2. Χτίσε μνήμες 

Όταν βιώνουμε κάτι θετικό, ο εγκέφαλός μας απελευθερώνει νευροδιαβιβαστές όπως η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη, οι οποίες σχετίζονται με τα συναισθήματα της ευτυχίας, της ικανοποίησης και της ευεξίας. Η βίωση θετικών εμπειριών μπορεί να οδηγήσει σε πιο αισιόδοξες και θετικές σκέψεις, οι οποίες μπορούν με τη σειρά τους να ενισχύσουν τα συναισθήματα της ευτυχίας.

"Όταν βιώνεις κάτι θετικό, κράτα μια νοερή φωτογραφία του τι σου συμβαίνει ώστε να μπορείς να ζήσεις αυτήν ακριβώς τη στιγμή ξανά”, λέει η συγγραφέας.

3. Αναπόλησε

Η αναπόληση ενισχύει την αίσθηση της ευγνωμοσύνης και μας υπενθυμίζει τα καλά πράγματα που έχουμε βιώσει στη ζωή μας, γεγονός που μπορεί να ενισχύσει τα συναισθήματα ευγνωμοσύνης. Η ευγνωμοσύνη έχει συνδεθεί με μια σειρά από οφέλη για την ψυχική και σωματική υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης ευτυχίας, της βελτιωμένης ανθεκτικότητας και του μειωμένου κινδύνου κατάθλιψης.

Το να κοιτάς φωτογραφίες ή εικόνες μια ευτυχισμένης εποχής είναι ένας απλός αλλά πολύ αποτελεσματικός τρόπος να μάθεις πώς να απολαμβάνεις το σήμερα και τη στιγμή.

15 πρακτικές σύμβουλές για αληθινή ευτυχία

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i