Grounding |Τι να κάνεις μόλις ξυπνάς για να μην έχεις άγχος

Το grounding ή αλλιώς γείωση είναι απαραίτητη για τη σωματική, συναισθηματική και πνευματική σου ευεξία.

grounding γείωση istock

Μερικές απλές κινήσεις που σε γειώνουν και ενισχύουν το grounding μπορούν να σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις και να αποφύγεις το άγχος μέσα στην ημέρα σου αντί να ξυπνάς μέσα στο στρες.

Δοκίμασε το grounding (γείωση)

Ο Jack Wiener, ψυχαναλυτής, ιδρυτής του School for Creative Movement στη Νέα Υόρκη και συγγραφέας του The Way of the 4th Toe: Into the Feeling Body, πιστεύει ότι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείς να κάνεις μόλις ξυπνήσεις είναι να αποκτήσεις πλήρη επίγνωση του σώματός σου. Έτσι καθώς προχωράς στην ημέρα, θα διατηρείς μια αίσθηση γείωσης που θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις τις σωματικές και ψυχικές πιέσεις της καθημερινής ζωής.

Η γείωση (grounding) ανακουφίζει από το άγχος κρατώντας σε στην παρούσα στιγμή. Άλλωστε, είναι γνωστό και απαραίτητο για να απολαύσεις τη ζωή πρέπει να είσαι παρούσα.

"Όταν κοιμάσαι, δεν έχεις συνειδητή επίγνωση του σώματός σου. Αυτή η κατάσταση λειτουργεί για τους σκοπούς του ύπνου, αλλά όχι για την ώρα που ξυπνάς. Πρέπει να είσαι "μέσα" στο σώμα σου και να έχεις επίγνωση του σώματός σου κατά τη διάρκεια της ημέρας, διαφορετικά οι επιπτώσεις είναι πολλές: μπορεί να επηρεάσει τα πάντα, από την αναπνοή μέχρι το κυκλοφορικό και το πώς σε επηρεάζουν τα γεγονότα της ημέρας.

Εάν μπορείς να επαναφέρεις τον εαυτό σου στο σώμα σου και να απελευθερώσεις την ένταση στους μυς, είσαι πιο ικανή να αντιμετωπίσεις το άγχος της ημέρας. Όχι μόνο θα έχεις λιγότερη ένταση στο λαιμό και τους ώμους σου, αλλά αν μπορείς να διατηρήσεις την επίγνωση, τότε είναι πιο εύκολο να μην παρασυρθείς από το στρες. 

7 τρόποι να "εκπαιδεύσεις" τον εαυτό σου να ξυπνά νωρίτερα κάθε πρωί

Η δύναμη της γείωσης

Γείωση (Grounding ή και Earthing) στη Σωματική Ψυχοθεραπεία, σημαίνει το να είσαι παρών στο εδώ και τώρα και να έχεις ροή ενέργειας στο σώμα. Παρέχει μια πηγή δύναμης μέσω της σύνδεσης με το σώμα και το περιβάλλον μας. Οφέλη για την υγεία: Η έρευνα υποδηλώνει ότι η γείωση μπορεί να:

  • Μειώνει το στρες και το άγχος
  • Βελτιώνει τον ύπνο
  • Ανακουφίζει από τον πόνο και τη φλεγμονή
  • Ρυθμίζει την κυκλοφορία του αίματος
  • Ενισχύει την ανοσοποιητική λειτουργία
  • Προάγει την ηρεμία και την ευεξία

Κάνε αυτά τα τρία απλά πράγματα το πρωί και πάρε τον έλεγχο

Συνειδητές ασκήσεις που εστιάζουν στην αίσθηση του σώματος και την σύνδεση με το έδαφος, όπως η βαθιά αναπνοή ή η σωματική εστίαση, μπορούν να ενισχύσουν την επίδραση της γείωσης.

1. Πριν σηκωθείς από το κρεβάτι: Λύγισε απαλά και στρέψε τα πόδια σου αντίθετα από τον κορμό σου για 15-30 δευτερόλεπτα. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να ενεργοποιήσεις τους μυς και να αποκτήσεις την επίγνωση των ποδιών σου. Στη συνέχεια, κούνησε τα δάχτυλα των ποδιών και των χεριών, άνοιξε και κλείσε απαλά τα χέρια σου σε σχήμα γροθιάς για 15-30 δευτερόλεπτα. 

2. Καθώς σηκώνεσαι από το κρεβάτι: Τοποθέτησε τα πόδια σου συνειδητά στο πάτωμα. Στάσου εκεί για μια στιγμή, έχοντας πλήρη επίγνωση του δαπέδου από κάτω και συγκεντρώσου στο να νιώσεις τη γείωση.

3. Αφού σηκωθείς: Κάνε ήπιες διατάσεις στους οπίσθιους μηριαίους. Αυτό θα διατηρήσει τη σύνδεσή σου με το έδαφος και θα καθυστερήσει το τράβηγμα προς τα πάνω, στο πάνω μέρος του σώματός σου, που οδηγεί όχι μόνο σε έλλειψη αίσθησης γείωσης, αλλά σε ένταση στον αυχένα και τους ώμους.

Όσο πιο γειωμένη και "μέσα στο σώμα σου" είσαι ξεκινώντας τη μέρα σου, τόσο περισσότερο θα μπορείς να μεταφέρεις αυτό το συναίσθημα στο υπόλοιπο της ημέρας σου. 

9 λάθη που δεν πρέπει να κάνεις το πρωί όταν ξυπνάς

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i