Πώς θα αντιδράς καλύτερα στο άγχος;

Απαλλάξου από όλες αυτές τις κακές συνήθειες που σε ταλαιπωρούν.

29.06.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Πώς είναι η μνήμη σου; Κάνε το γρήγορο τεστ μνήμης

Σίγουρα θα έχεις φίλες που -είτε έχουν τσακωθεί με τον άντρα τους, είτε έχουν χάσει το τελευταίο τρένο για το σπίτι- θα σου τηλεφωνήσουν απευθείας κλαίγοντας. Άλλες που δεν θυμώνουν ποτέ και μπορεί να μην της έχεις ακούσει ποτέ να φωνάζουν. Άλλες που όταν βρίσκονται υπό πίεση, το πιθανότερο είναι πως θα κάνουν το αντίθετο: θα χτυπάνε πόρτες και θα γκρινιάζουν μέχρι που όλοι γύρω τους θα ξέρουν ότι κάτι τρέχει. Και αυτό βοηθά; Όχι ιδιαίτερα – απλά κάνει τους ανθρώπους να προσπαθήσουν να βοηθήσουν.

Διάβασε επίσης: Άγχος ή στρες; Μήπως τα μπερδεύεις μεταξύ τους; Ποιο σε ταλαιπωρεί και τι μπορείς να κάνεις

Η ψυχολόγος Corinne Sweet, συγγραφέας του How to say no, εξηγεί: «Οι ενστικτώδεις αντιδράσεις μας σε δύσκολες καταστάσεις τείνουν να σχηματίζονται στα πρώτα χρόνια της ζωής μας. Αυτά τα πρότυπα διάθεσης μένουν μαζί μας στην ενηλικίωση και είναι δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο, να τα σπάσουμε». Όποια κι αν είναι η εξ ορισμού ρύθμιση της διάθεσής σου, διάβασε στη συνέχεια πώς να αλλάξεις τις αρνητικές σου αντιδράσεις απέναντι στους φίλους σου και να αλλάξεις προς το καλύτερο τις κακές συνήθειες της συμπεριφοράς σου.

Είσαι εθισμένη στο κλάμα

Είσαι πάντα κοντά σε χείλια που τρέμουν και μερικά χαρτομάντιλα; “Ένα καλό κλάμα που και που ανακουφίζει το άγχος και αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών, έτσι νιώθεις καλά μετά, το να κλαις όμως με λυγμούς με το μικρότερο εμπόδιο μπορεί να σημαίνει πως δεν σε παίρνουν στα σοβαρά”, λέει η Corinne.

Διόρθωσέ το, γρήγορα: Όταν αρχίζεις να βουρκώνεις, άνοιξε διάπλατα τα μάτια σου και κοίτα το φως – αυτό θα κάνει τις κόρες σου να συσταλούν και θα σταματήσει το σχηματισμό των δακρύων.

Άλλαξε τη διάθεσή σου: Τρώγε άφθονη γαλοπούλα, τόνο, γαλακτοκομικά, φουντούκια και τυρί cottage. «Παράξενος συνδυασμός, ναι, αλλά είναι όλα τους πλούσια στο αμινοξύ τρυπτοφάνη, που θα βοηθήσει να ενισχυθούν τα επίπεδα της σεροτονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει τα συναισθήματά σου», λέει η διατροφολόγος Angela Falaschi. Θα χρειαστεί επίσης να αξιολογήσεις την αδυναμία σου, λέει ο Linderfield, που θα βοηθήσει να δώσεις ώθηση στην αυτοεκτίμησή σου. «Γράψε έναν κατάλογο του πού είσαι ευάλωτη, ακολουθούμενο από τα μέτρα που σκοπεύεις να κάνεις. Ακόμη κι αν τα μέτρα σου είναι να αποδεχτείς απλά τον τρόπο που είσαι, θα βοηθήσει να ξαναπρογραμματίσεις το μυαλό σου σε μια πιο θετική στάση ζωής».

Ξενυχτάς από το άγχος

«Οι πολύ αγχώδεις άνθρωποι πέφτουν εύκολα σε μοτίβα αρνητικής σκέψης και μπορούν να μείνουν για ώρες ξάγρυπνοι ανησυχώντας για ένα σωρό θέματα», λέει η Corinne. «Το πρόβλημα είναι ότι ανησυχούν τόσο πολύ που στην πραγματικότητα δεν κάνουν ποτέ τίποτε».

Διόρθωσέ το, γρήγορα: Δοκίμασε την εξής στρατηγική. «Ρώτα τον εαυτό σου, “μήπως τα γενικεύω; μήπως υπερβάλω και μήπως αποκλείω κάθε θετική πτυχή;”», λέει η Lindenfield. «Μετά αναδιατύπωσε συνειδητά τις σκέψεις σου και βάλε κάτι θετικό σε αυτές για να βγεις από το τέλμα της αρνητικής σου σκέψης».

Άλλαξε τη διάθεσή σου: Η λήψη ενός συμπληρώματος διατροφής με πρεβιοτικά μπορεί να βοηθήσει. «Οι νευρολόγοι λένε πως το έντερο είναι ο δεύτερος εγκέφαλός μας», λέει η Falaschi. «Στεγάζει περισσότερα από 30 εγκεφαλικά χημικά, ανάμεσά τους την ορμόνη της χαράς, τη σεροτονίνη, και το συνεχόμενο άγχος μπορεί να ταράξει την ισορροπία». Ένα άλλο κόλπο είναι να κάνεις λίγο πίσω από τα συναισθήματά σου και να πας διανοητικά κάπου που θα ήθελες να είσαι, σε μια παραλία για παράδειγμα. «Εστίασε πραγματικά στην αίσθηση ότι είσαι εκεί», λέει η Corrine. «Το να θυμάσαι καλά πράγματα μπορεί να αλλάξει τη βιοχημεία του εγκεφάλου σου, καθώς ρίχνει το ρυθμό της αναπνοής σου, κάτι που σταματά τη ροή των ορμονών του άγχους και αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης σου».

Είσαι εκρηκτική

Είναι πιο πιθανό να εκραγείς εσύ παρά η Αίτνα; «Όταν φωνάζεις για να εκφράσεις ένα συναίσθημα, ουσιαστικά γίνεσαι πιο αδύναμη», λέει η Corinne. «Οι άνθρωποι κάποια στιγμή θα κουραστούν με τις συνεχείς εκρήξεις οργής σου».

Διόρθωσέ το, γρήγορα: Δοκίμασε φυσικές θεραπείες που βοηθούν κατά της οργής. Μερικές σταγόνες ή ψεκασμοί από το φυτικό φάρμακο που θα σου συστήσει ο παθολόγος ή ο φαρμακοποιός σου θα ηρεμήσουν το νευρικό σου σύστημα.

Άλλαξε τη διάθεσή σου: «Αύξησε την πρόσληψή σου σε μαγνήσιο, καθώς βοηθά στην ανακούφιση της έντασης», λέει η διατροφολόγος Helen Heap.«Υπάρχει στα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους». Αν ο θυμός γίνει πραγματικό πρόβλημα η Lindenfield συνιστά μια προσέγγιση πρόληψης. Πάρε απόσταση – βγες από το δωμάτιο για μια στιγμή. Βάλε τον εγκέφαλό σου πάλι στο δρόμο της σκέψης – δοκίμασε να μετρήσεις ανάποδα από το 50 ανά τρία. Διώξε την ένταση σφίγγοντας αρχικά και μετά χαλαρώνοντας τις γροθιές σου. «Τέλος, πάρε μια βαθιά ανάσα μετρώντας μέχρι το τρία, κράτησέ τη για δύο δευτερόλεπτα και μετά άφησέ την μετρώντας μέχρι το έξι. Συνδυάζοντας αυτές τις κινήσεις θα διδάξεις στον εγκέφαλό σου πώς να κλείνει την αντίδραση του άγχους», λέει.

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.