Έχεις υψηλή αρτηριακή πίεση; Τα 14 συμπληρώματα που έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωσή της

Μελατονίνη, προβιοτικά και όσα βοηθούν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

high blood pressure iStock

Πάνω από το 30% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει υψηλή αρτηριακή πίεση, η οποία θεωρείται ο κυριότερος τροποποιήσιμος παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και πρόωρο θάνατο.

Παρόλα αυτά, πολυάριθμες στρατηγικές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωσή της, όπως η τήρηση μιας υγιεινής διατροφής, η διακοπή του καπνίσματος, η μείωση του αλκοόλ, η άσκηση και η απώλεια του περιττού σωματικού λίπους.

Επιπλέον, ορισμένα συμπληρώματα έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Ακολουθούν 14 από αυτά:

1. Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που είναι κρίσιμο για πολλές σωματικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης της αρτηριακής πίεσης. Μελέτες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα μαγνησίου μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης αυξάνοντας την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου.

2. Βιταμίνη D

Έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση τείνουν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D από ότι τα άτομα χωρίς αυτή την πάθηση. Μελέτες καταδεικνύουν επίσης ότι τα υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα μπορεί να συμβάλλουν στην προστασία από την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Έτσι, τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση θα πρέπει να ελέγχουν τα επίπεδα της βιταμίνης D και να συμπληρώνουν ανάλογα.

Διαβάστε Επίσης

3. Βιταμίνες Β

Αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης, όπως τα συμπληρώματα βιταμίνης Β2 (ριβοφλαβίνη) και τα συμπληρώματα φυλλικού οξέος, δηλαδή βιταμίνης Β9 .

4. Κάλιο

Το κάλιο μπορεί να είναι το πιο γνωστό συμπλήρωμα διατροφής για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Μελέτες υποδεικνύουν ότι η αύξηση της πρόσληψής του μέσω των τροφίμων ή των συμπληρωμάτων βοηθά στη μείωση των επιπέδων της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Το κάλιο λειτουργεί προωθώντας την αποβολή νατρίου μέσω των ούρων και βοηθώντας τα αιμοφόρα αγγεία να χαλαρώσουν.

5. CoQ10

Το συνένζυμο Q10 είναι ένα μόριο που μοιάζει με βιταμίνη, το οποίο παράγεται από το σώμα και βρίσκεται σε ορισμένα τρόφιμα. Όταν λαμβάνεται ως συμπλήρωμα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ωστόσο απαιτείται ακόμη περισσότερη έρευνα.

6. L-αργινίνη

Η L-αργινίνη είναι ένα αμινοξύ που μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης όταν λαμβάνεται ως συμπλήρωμα, ενώ τα συμπληρώματα L-αργινίνης βελτιώνουν σύμφωνα με έρευνες σημαντικά τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και τη ροή του αίματος.

7. Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι ένα υδατοδιαλυτό θρεπτικό συστατικό που το σώμα χρειάζεται για πολλές σημαντικές διεργασίες. Αν και τα αποτελέσματα των μελετών είναι μικτά, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης C μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

8. Παντζάρια

Οι αθλητές λαμβάνουν συχνά συμπληρώματα παντζαριού για να ενισχύσουν την απόδοση κατά την άσκηση, επειδή αυτό το λαχανικό ρίζας βελτιώνει τη ροή του αίματος και την παροχή οξυγόνου στους μυς.

Είναι ενδιαφέρον ότι τα συμπληρώματα παντζαριού έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση σε άτομα με και χωρίς υψηλή αρτηριακή πίεση.

9. Σκόρδο

Το σκόρδο συνδέεται με ποικίλα οφέλη, όπως η μείωση της αρτηριακής πίεσης και του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. Η προσθήκη ενός συμπληρώματος σκόρδου στην καθημερινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης με φυσικό τρόπο.

10. Ιχθυέλαιο

Το ιχθυέλαιο μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς μειώνοντας τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα, τη φλεγμονή και την υψηλή αρτηριακή πίεση. Μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να ωφεληθούν από τα συμπληρώματα ιχθυελαίου σε υψηλές δόσεις.

11. Προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι ευεργετικά βακτήρια που βρίσκονται φυσικά στο έντερο. Τα συμπληρώματα που περιέχουν αυτά τα βακτήρια συνδέονται με πολυάριθμα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της χαμηλότερης αρτηριακής πίεσης.

12. Μελατονίνη

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από τον οργανισμό και μπορεί να ληφθεί και ως συμπλήρωμα. Αν και τα συμπληρώματα αυτά χρησιμοποιούνται ευρέως για την προώθηση του ύπνου, συνδέονται και με άλλα οφέλη για την υγεία.

Για παράδειγμα, μελέτες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα μελατονίνης μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση σε άτομα με υψηλά επίπεδα.

Διαβάστε Επίσης

13. Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι συνδέεται με μια ποικιλία εντυπωσιακών οφελών για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των υγιών επιπέδων αρτηριακής πίεσης, ωστόσο απαιτούνται ακόμη μεγαλύτερες, μακροπρόθεσμες μελέτες.

14. Τζίντζερ

Οι έρευνες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα τζίντζερ σε υψηλές δόσεις μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Εν κατακλείδι, η έρευνα δείχνει ότι ορισμένα συμπληρώματα μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Σε αυτά περιλαμβάνονται το μαγνήσιο, το κάλιο, η βιταμίνη D, το CoQ10, το σκόρδο και το ιχθυέλαιο.

Ενώ η προσθήκη στη διατροφή ενός ή περισσότερων από αυτά τα συμπληρώματα μπορεί να είναι επωφελής, θα πρέπει πρώτα ο ενδιαφερόμενος να μιλήσει με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης για να βεβαιωθεί ότι το συμπλήρωμα είναι απαραίτητο, ασφαλές και αποτελεσματικό.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i