Πόνος στο γόνατο: Τι πρέπει να γίνεται και τι να αποφεύγεται

Mini οδηγός για ανακούφιση από τον ενοχλητικό πόνο.

Knee pain woman iStock

Τι πρέπει να κάνουν και τι να αποφεύγουν όσοι υποφέρουν από πόνο στο γόνατο; Ακολουθεί μια σειρά με τα "ναι" και τα "όχι" του πόνου στο σημείο αυτό.

Να ξεκουράζονται 

Να κάνουν ένα διάλειμμα ώστε το γόνατό τους να έχει χρόνο να επουλωθεί. Θα χρειαστούν μόνο 1 ή 2 ημέρες ξεκούρασης για να ανακουφιστούν από ελαφρούς πόνους στο γόνατο, αλλά οι σοβαροί τραυματισμοί μπορεί να χρειαστούν περισσότερο. 

Να μην μένουν ακίνητοι στον καναπέ για πολύ καιρό

Η άσκηση χτίζει ισχυρούς μύες γύρω από τις αρθρώσεις και αυτό βοηθά στην πρόληψη των τραυματισμών. Μόλις το γόνατό τους ξεκουραστεί αρκετά, μπορούν να ξαναβγούν έξω και να αθληθούν. Οι προπονήσεις στο νερό με χαμηλό αντίκτυπο ή το tai chi είναι καλές επιλογές, αλλά να μην το παρακάνουν, αλλιώς κινδυνεύουν να υποφέρουν από περισσότερο πόνο.

Διαβάστε Επίσης

Να εφαρμόζουν τη μέθοδο RICE

Μπορούν να δοκιμάσουν τη φόρμουλα RICE για την αντιμετώπιση ενός τραυματισμού στο γόνατο, που προέρχεται από τα αρχικά των Rest, Ice, Compress, Elevate:

• Να ξεκουράζονται για μία ή δύο ημέρες για να επουλωθεί.

• Να παγώνουν το γόνατό τους για να ηρεμήσει η φλεγμονή.

• Να συμπιέσουν την άρθρωσή τους για στήριξη και για να σταματήσουν τη συσσώρευση υγρών.

• Να το ανασηκώσουν με ένα μαξιλάρι ή σκαμνί για να περιορίσουν το πρήξιμο.

Να μην ρισκάρουν με γλιστρήματα ή πτώσεις

Να φορούν παπούτσια με καλό πέλμα για να μειώσουντον κίνδυνο να γλιστρήσουν. Να επιλέγουν παπούτσια με χαμηλό τακούνι και μαλακή σόλα από καουτσούκ, να διατηρούν τους διαδρόμους και τις σκάλες του σπιτιού τους καλά φωτισμένους και να καθαρίσουν τα πατώματα από αντικείμενα στα οποία θα μπορούσαν να σκοντάψουν.

Να χρησιμοποιούν ένα μπαστούνι αν το χρειάζονται

Αν νιώθουν ασταθείς μπορούν να χρησιμοποιούν κάτι για να τους σταθεροποιεί καθώς κινούνται, επιλέγοντας ένα ανθεκτικό, δυνατό, ελαφρύ μπαστούνι με λαστιχένια άκρη και λαβή που πιάνεται εύκολα. Πρέπει να το κρατούν σε γωνία 45 μοιρών για να βεβαιωθούν ότι έχει το σωστό ύψος και να βρουν ένα σε χρώμα ή στυλ που τους αρέσει, ώστε να είναι πιο πιθανό να το χρησιμοποιήσουν.

Να παρακολουθούν το βάρος τους

Τα περιττά κιλά επιβαρύνουν τα γόνατά τους και αυξάνουν τον κίνδυνο επώδυνης αρθρίτιδας και τραυματισμών. Ακόμη και η μέτρια απώλεια βάρους μπορεί να τα κάνει καλύτερα. Αν πρέπει να χάσουνμερικά κιλά, καλό είναι να βάλουν στόχο να χάσουνμόλις το 5% του σημερινού τους βάρους μέσα στους επόμενους μήνες.

Να εξετάσουν το ενδεχόμενο βελονισμού

Οι μικροσκοπικές βελόνες που τοποθετούνται στο δέρμα γύρω από την πονεμένη άρθρωση, μπορεί να ανακουφίσουν τον πόνο της αρθρίτιδας του γόνατος, αν και δεν είναι ακόμη σαφές το πώς. Σε κάθε περίπτωση, όσοι βιώνουν πόνο στο γόνατο πρέπει να αναζητούν κάποιον που είναι εκπαιδευμένος και έμπειρος. 

Να μην ξεχνούν να κάνουν διατάσεις

Οι μύες γύρω από τα γόνατά τους μπορεί να σφίξουν και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επώδυνους τραυματισμούς. Οι καθημερινές διατάσεις μπορούν να το αποτρέψουν και αυτό και τους μυϊκούς πόνους. Ένας γιατρός ή φυσικοθεραπευτής μπορεί να προτείνουν εύκολες κινήσεις που θα τους βοηθήσουν να χαλαρώσουν πριν περπατήσουν ή κάνουν οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.

Να χρησιμοποιούν μεθόδους με θερμότητα και πάγο

Εάν ο πόνος στο γόνατό τους φουντώσει, μπορούν να δοκιμάσουν θεραπείες με ζέστη ή κρύο. Η υγρή θερμότητα είναι καλύτερη για την ανακούφιση του πόνου από την ξηρή. Οπότε, μπορούν να μουλιάσουν σε ένα ζεστό μπάνιο ή να βάλουν ένα υγρό πανί στον φούρνο μικροκυμάτων και μετά στο γόνατο. Ακόμη, για να ανακουφίσουν ένα πρησμένο γόνατο, μπορούν να ακουμπήσουν μια σακούλα κατεψυγμένων λαχανικών τυλιγμένη σε μια πετσέτα πάνω στην άρθρωση.

Να μην κοιμούνται σε λάθος θέση

Αυτό μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο στο γόνατό τους. Μπορούν να δοκιμάσουν διαφορετικές θέσεις και να βάλουν ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά τους αν κοιμούνται στο πλάι, αλλά να μην στηρίζουν ένα λυγισμένο γόνατο σε ένα μαξιλάρι - αυτό μπορεί να δυσχεράνει την απελευθέρωση του ποδιού την επόμενη μέρα.

Να μην φθείρουν τα γόνατά τους

Ενδέχεται να νιώθουν πόνο στα γόνατα επειδή υπερφορτώνουν τις αρθρώσεις τους. Οι κινήσεις που κάνουν ξανά και ξανά, όπως το να ανεβοκατεβαίνουνκαθημερινά τις σκάλες, μπορεί να τραυματίσουν και να φθείρουν τα γόνατά τους, χωρίς αυτό να σημαίνει και ότι πρέπει να κάθονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η καθιστική ζωή ασκεί πρόσθετη πίεση μεταξύ του γόνατος και του οστού του ποδιού που μπορεί να προκαλέσει πόνο.

Διαβάστε Επίσης

Να υποστηρίζουν τις καμάρες τους

Πρέπει να επιλέγουν παπούτσια που υποστηρίζουν τις καμάρες τους ή να προμηθευτούν ειδικές στηρίξεις που μπορούν να προμηθευτούν στο φαρμακείο της περιοχής τους.

Να μην συνεχίσουν να φοράνε τα ίδια παλιά παπούτσια

Τα παπούτσια μπορεί να τεντώσουν και να φθαρούν μετά από λίγο και δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τα φθαρμένα όσοι έχουν προβλήματα με πόνους στο γόνατο. Εν αντιθέσει, καλό είναι να προμηθευτούν νέα παπούτσια που υποστηρίζουν καλά τα πόδια και τους αστραγάλους τους και διευκολύνουν τον πόνο στα γόνατά τους.

Να μιλήσουν με τον γιατρό τους

Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζουν μόνοι τους τον πόνο στο γόνατο. Ο γιατρός μπορεί να συνταγογραφήσειειδικά φάρμακα ή να τους κάνει ένεση στεροειδών για να βοηθήσει με το πρόβλημα. Ακόμη, ενδέχεται να μιλήσει στους ασθενείς για πιθανή χειρουργική επέμβαση για την αντικατάσταση φθαρμένων αρθρώσεων ή συνδέσμων.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i