Bed rotting: Η νέα τάση που αναζωογονεί τον οργανισμό σου

Κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου και αφέσου στην άνεση του κρεβατιού, για μια έξτρα δόση αναζωογόνησης.

γυναίκα που χαλαρώνε με bed rotting iStock

Ίσως ο όρος "σάπισμα στο κρεβάτι" ή αλλιώς "bed rotting", να μη σου φαίνεται σαν μια ελκυστική ή χαλαρωτική συνήθεια ευεξίας. Μπορεί πολύ πιθανόν να σου φαίνεται και κάπως... άρρωστο.

Και όμως όχι! Στην πραγματικότητα, αυτή η συνήθεια μπορεί να σου προσφέρει πολλά οφέλη, και κυρίως έναν ξεκούραστο ύπνο.

Πολλοί Tik Tokers, έχουν ξεκινήσει αυτήν τη νέα τάση, μένοντας στο κρεβάτι τους για πολλές ώρες, ώστε να ξεκουράσουν και να αναζωογονήσουν πλήρως τον οργανισμό τους, με το να κάνουν το απόλυτο τίποτα.

Bed rotting: Ποια είναι τα οφέλη του 

H συνήθεια αυτή έχει να κάνει με το να μένεις στο κρεβάτι σου όσο το δυνατόν περισσότερο και να "αποδέχεται το να μην κάνεις τίποτα", εξηγεί η Dorsey Standish, MS, νευροεπιστήμονας, ειδικός σε θέματα ευεξίας.

"Ενώ οι άνθρωποι ανέκαθεν απολάμβαναν διαφορετικούς τύπους πρακτικών ξεκούρασης, το "bed rotting" είναι ένας νέος όρος που κερδίζει έδαφος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς οι άνθρωποι επιδίδονται σε έναν κοινωνικά αποδεκτό τρόπο αποσυμπίεσης", εξηγεί η Standish. "Οι... κρεβατοφάγοι ισχυρίζονται πως τους προσφέρει πολλά οφέλη όπως η μείωση του στρες και η αναζωογόνηση λόγω του χρόνου που περνούν μακριά από εξωτερικά ερεθίσματα".

relax_bed
iStock

Πώς το bed rotting θα σε βοηθήσει να έχεις καλύτερο ύπνο

Μια μέρα που περνάς χαλαρώνοντας με τις πιτζάμες σου στο κρεβάτι μπορεί να κάνει καλό στο μυαλό, το σώμα και την ψυχή. Η Standish τονίζει ότι ο αντίκτυπος που έχει το "bed rotting" στον ύπνο μπορεί να είναι μοναδικός για κάθε άτομο και  να διαφέρει ανάλογα με το πόσο καιρό έμεινε κάποιος στο κρεβάτι και τι πραγματικά κάνει ενώ μένει στο κρεβάτι.

"Το bed rotting μπορεί δυνητικά να βελτιώσει τον ύπνο ενός ατόμου, επιτρέποντας στο μυαλό και το σώμα του να χαλαρώσουν", μας λέει η Standish. "Οι περίοδοι ξεκούρασης και μειωμένης διέγερσης συμβάλλουν στην ηρεμία της αντίδρασης του σώματος στο στρες, οδηγώντας έτσι ενδεχομένως σε μειωμένο άγχος και βελτιωμένη ποιότητα ύπνου".

Γιατί είναι τόσο σημαντικό να κοιμόμαστε παραπάνω τα Σαββατοκύριακα

Οι ειδικοί σε θέματα ύπνου συνιστούν συνήθως να χρησιμοποιείς το κρεβάτι σου μόνο για ύπνο, ώστε να διασφαλίσεις ότι ο εγκέφαλός σου συνδέει την κρεβατοκάμαρά σου με την ξεκούραση και τη χαλάρωση. Η Standish επισημαίνει:

"Εάν παρακολουθείς τηλεόραση ή το κινητό σου κατά τη διάρκεια της χαλάρωσης, το μυαλό σου μπορεί να συνδέσει την παραμονή στο κρεβάτι με την εγρήγορση και τη διέγερση και όχι με την ξεκούραση και τον ύπνο και αυτό θα έχει ενδεχομένως ως αποτέλεσμα να χαλάσεις τον ύπνο σου αντί να τον ενισχύσεις".

sleep
iStock

Πώς μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματική η παραμονή σου στο κρεβάτι;

@lenn.xxxx Bed rotting isnt just having a movie day, it’s when your mental health cant cope so all you can do is stay in bed, sleeping or scrolling. ✨I made these rules myself when i couldn’t leave the house for a while but was trying to improve: step by step and doing these makes you feel like you’ve acheived the smallest thing ❤️‍🩹 #mentalhealthhelp #anxietytips #wellnesstips #wellnessadvice #mindsetmotivation ♬ original sound - Luca Martinez

 

1. Κάνε digital detox: Αν θέλεις να αξιοποιήσεις στο έπακρο την παραμονή σου στο κρεβάτι, είναι σημαντικό να καταστήσεις σαφείς τις προθέσεις σου. Για παράδειγμα, σκοπεύεις να ξεκουραστείς μόνο για λίγα λεπτά ή για μερικές ώρες; Ή μήπως προσπαθείς απλά να αποφύγεις κάποιες καταστάσεις μέσα στη μέρα ή γενικά στη ζωή σου; 

"Ενώ μπορεί να νιώθεις καλά τη στιγμή όταν ξεκουράζεσαι, το να περνάς πέντε ώρες κάνοντας scrolling π.χ στο TikTok, πιθανότατα να καταλήξει να σου κάνει περισσότερο κακό παρά καλό", λέει η Standish.

2. Κάνε το περιβάλλον σου πιο άνετο και χαλαρωτικό. Η Standish συνιστά να μειώνεις τον περιβάλλοντα θόρυβο, να διατηρείς τον φωτισμό χαμηλό και να μένεις μακριά από συσκευές που εκπέμπουν μπλε φως. "Δοκιμάσε ένα βιβλίο ή άκουσε ένα audio book ή ένα podcast". "Θα μπορούσες επίσης να εξασκηθείς σε έναν "διαλογισμό μεσημεριανού ύπνου" βαθιάς ανάπαυσης για πρόσθετα οφέλη για τον εγκέφαλο και το σώμα".

3. Βρες άλλο κρεβάτι! Μια άλλη έξυπνη συνήθεια χαλάρωσης είναι να βρεις έναν χώρο εκτός από το κρεβάτι σου που είναι άνετος. Αυτό μπορεί να είναι η αγαπημένη σου αναπαυτική καρέκλα ή ένας μαλακός καναπές

sleeping_sofa
iStock

Προσοχή όμως!

Η Standish τονίζει τη σημασία να αναγνωρίζεις την ανάγκη για ξεκούραση και όχι να νιώθεις πεσμένος συναισθηματικά. Εάν αισθάνεσαι συνεχώς ληθαργική, λυπημένη, εξαντλημένη ή θέλεις να αποφύγεις την ίδια σου τη ζωή σου ή τους άλλους για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι σημαντικό να απευθυνθείς σε έναν ψυχολόγο.

Ο άμεσος τρόπος για να νιώσεις ενέργεια | Δωρέαν και απολαυστικός!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i