5 τροφές για να αποφύγεις κρυολόγημα και γρίπη

5 τροφές που θα σε βοηθήσουν να επιβιώσεις αυτή την εποχή της γρίπης χωρίς κρυώματα και χωρίς να αρρωστήσεις.

17.02.2019

εχεις διαβασει

Όλοι πάσχουμε από δεκάδες κρυώματα το χρόνο και σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, υπάρχουν περισσότεροι από 200 ιοί που τα προκαλούν. Στο χειρότερο σενάριο, ένα κρύωμα μπορεί να σε στείλει στο νοσοκομείο με πνευμονία, με μια μόλυνση στο αυτί ή με μια κρίση άσθματος.

Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που κολλούν τον ιό της γρίπης κάθε χρόνο και περίπου 200.000 άνθρωποι αναπτύσσουν επιπλοκές τόσο σοβαρές που χρειάζεται να εισαχθούν στο νοσοκομείο, ενώ σχεδόν 36.000 άνθρωποι πεθαίνουν από τη γρίπη.

Φυσικά και υπάρχουν πολλά φάρμακα για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος και της γρίπης στα ράφια των φαρμακείων, αλλά δε λειτουργούν πάντα αμέσως. Ευτυχώς, μπορείς να αντιμετωπίσεις τις ιώσεις αυτές του φθινοπώρου και του χειμώνα με κάποιες τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Συνέχισε να διαβάζεις για να ανακαλύψεις ποιες τροφές υπάρχουν στη λίστα από τον James A. Duke, Ph.D., συγγραφέα του βιβλίου The Green Pharmacy Guide to Healing Foods.

Διάβασε επίσης: Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις εάν πιστεύεις ότι πρόκειται να αρρωστήσεις

Εσπεριδοειδή

Η βιταμίνη C, που βρίσκεται περισσότερο στα εσπεριδοειδή, είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος κατά 23%, σύμφωνα με έρευνες. Μία ανασκόπηση 21 μελετών αποκάλυψε ότι μόνο 1 με 8 γραμμάρια (1.000 έως 8.000mg) της βιταμίνης αρκούν. Και αυτά μπορείς να τα βρεις από συμπληρώματα διατροφής μέχρι εσπεριδοειδή, κόκκινες πιπεριές, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, παπάγια, γλυκοπατάτες και ντομάτες.

Σε μερικούς ανθρώπους, οι υψηλές ποσότητες βιταμίνης C μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στην πέψη, οπότε καλύτερα να μειώσεις τη δόση που λαμβάνεις εάν εμφανιστούν τέτοια συμπτώματα.

Κοτόσουπα

Υπάρχει κάποιος λόγος που η μαμά σου πάντα έφτιαχνε ένα μπολ με κοτόσουπα μόλις άρχιζαν να τρέχουν οι πρώτες μυξούλες. Και η κοτόσουπα όχι μόνο προσφέρει τα απαραίτητα υγρά στον οργανισμό σου για να αντιμετωπίσει τους ιούς, αλλά επίσης μειώνει την φλεγμονή που προκαλεί τα συμπτώματα και οδηγεί σε άλλα κρυολογήματα.

Δεν είναι ξεκάθαρο ποιο συστατικό προσφέρει το μεγαλύτερο όφελος, αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι πρόκειται για το συνδυασμό όλων των υγιεινών λαχανικών και του κοτόπουλου που καταφέρνει να ηρεμήσει τα συμπτώματα.

Το σκόρδο, τα κρεμμύδια και τα πράσα

Θέλεις να ενισχύσεις ακόμα περισσότερο την κοτόσουπά σου; Πρόσθεσε μπόλικο σκόρδο και κρεμμύδια. Ο συνδυασμός τους περιέχει δεκάδες ευρέος φάσματος αντισηπτικά και ενώσεις που τονώνουν την άμυνα του οργανισμού σου.

Μία έρευνα 142 ανθρώπων έβαλε εθελοντές να μοιραστούν σε ομάδες και να λαμβάνουν είτε ένα συμπλήρωμα σκόρδου είτε ψευδοφάρμακα. Αυτοί που λάμβαναν ψευδοφάρμακα είχαν 65 κρυώματα ενώ η ομάδα με το σκόρδο είχε μόνο 24 κρυώματα. Άλλο ένα θετικό του σκόρδου είναι ότι βοηθάει να ανοίξουν τα φραγμένα ιγμόρεια(και κρατούν μακριά τους βρικόλακες).

Κόκκινο κρασί

Η ρεσβερατρόλη και οι πολυφαινόλες του κόκκινου κρασιού λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν και τα ωφέλιμα βακτήρια που υπάρχουν στο γιαούρτι: Όταν οι ιοί της γρίπης και του κρυολογήματος εισέλθουν στο σύστημά σου, αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται και αυτές τότε δεν επιτρέπουν να συμβεί αυτό.

Και αν δεν πίνεις κρασί, μπορείς να φας αμπελόφυλλα ή αράπικο φιστίκι, καθώς και τα δύο αυτά περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ρεσβερατρόλη.

Μέλι

Το μέλι συχνά χρησιμοποιείται σαν θεραπεία για τα πάντα, από καψίματα(τοποθέτησε μέλι πάνω σε ένα κάψιμο αμέσως για να επιταχύνεις την επούλωση) μέχρι κοψίματα και γρατζουνιές(οι φυσικές αντισηπτικές ιδιότητές του το κάνουν να λειτουργεί σαν το υπεροξείδιο του υδρογόνου).

Καθώς λοιπόν καλύπτει το λαιμό σου, το μέλι αποτελεί ένα εξαιρετικό ανακουφιστικό για τον πονόλαιμο από τη γρίπη και το κρυολόγημα, ενώ οι αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές του ιδιότητες σε βοηθούν να αντιμετωπίσεις τους ιούς, τα βακτήρια και τους μύκητες.

Διάβασε επίσης: Τα συμπτώματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη γρίπη Η1Ν1

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece