Αντί για φάρμακα, βόλτα στη φύση με συνταγή γιατρού: Οι γιατροί στη Σκωτία πλέον το συνταγογράφουν

Πώς θα αντιδρούσες αν ο γιατρός σου αντί για φάρμακο σου συνταγογραφούσε βόλτες στη φύση; Ε, αυτό συμβαίνει πια επίσημα στη Σκωτία. 

22.10.2018

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

εκδρομή φύση δάσος περπάτημα ευεξία

Από τις 5 Οκτωβρίου 2018, οι γιατροί στο Σέλταντ της Σκωτίας επιτρέπεται να συνταγογραφήσουν τη… φύση στους ασθενείς τους.

Πιο συγκεκριμένα, βόλτες στη φύση. Είναι το πρώτο πρόγραμμα αυτού του είδους στη Βρετανία. Στόχος της συγκεκριμένης «συνταγής γιατρού» είναι η μείωση της αρτηριακής πίεσης και του άγχους και η αύξηση της ευτυχίας σε ανθρώπους με διαβήτη, διανοητικά νοσήματα, άγχος και καρδιοπάθεια.

Το πρόγραμμα συνοδεύει ένα ολόκληρο φυλλάδιο με διασκεδαστικές, χαριτωμένες ακόμη και ελαφρώς παράξενες συμβουλές:

The Mamagers Update:

Αν ο γονιός εκτιμά τον εαυτό του, μπορεί να εκτιμήσει και να προστατεύσει όσους αγαπά

Προσοχή! Τo Google δεν είναι γιατρός

8 σημάδια που δείχνουν πως το παιδί σας έχει κλατάρει από τις πολλές δραστηριότητες

  • Το Φεβρουάριο μπορείς να φτιάξεις έναν ανεμοδείκτη από ξύλα και φυσικά υλικά για να «μετρήσεις την ταχύτητα του ανέμου.
  • Το Μάρτιο, μπορείς να ασχοληθείς με κατασκευές με υλικά που ξεβράζει το κύμα στις παραλίες ή «να δανειστείς έναν σκύλο και να τον βγάλεις βόλτα».
  • Τον Απρίλιο, μπορείς να «αγγίξεις τη θάλασσα» και «να φτιάξεις ένα ξενοδοχείο ζουζουνιών».
  • Τον Μάιο μπορείς να «θάψεις» το πρόσωπό σου στο χορτάρι και
  • τον Ιούλιο «να διαλέξεις δύο διαφορετικά είδη χόρτου και να τα κοιτάξεις πραγματικά».

Και ο κατάλογος συνεχίζεται… Και όλα τα παραπάνω, με συνταγή γιατρού!

8 έρευνες δείχνουν πώς θα αποκτήσεις γρήγορα καλή διάθεση!

Πώς να φροντίζω τον εαυτό μου; Κλέψε τα μυστικά της life coach;

Γιατί βόλτες στη φύση;

Τα στοιχεία για τα οφέλη της φύσης στη διανονητική και ψυχική υγεία είναι πολλά.

Εάν περάσεις 90 λεπτά από τη μέρα σου έξω, σε μια δασώδη περιοχή, θα μειωθεί η δραστηριότητα στο σημείο του εγκεφάλου που τυπικά συνδέεται με την κατάθλιψη.

Οι βόλτες στη φύση δεν μειώνουν μόνο την αρτηριακή πίεση και το άγχος, αλλά και την επιθετικότητα, βελτιώνουν τον έλεγχο του πόνου και το ανοσοποιητικό.

Επιπλέον, σύμφωνα με περίληψη έρευνας αναφορικά με τα οφέλη της φύσης στην υγεία (μπορείς να τη διαβάσεις εδώ στα αγγλικά), είναι πολλά αυτά που δεν γνωρίζουμε και πολλά αυτά που προκύπτουν κάθε μέρα σε έρευνες.

Εκτός από θεραπευτικές, οι βόλτες στη φύση μπορεί να έχουν ακόμη μεγαλύτερη και βαθύτερη επίδραση μέσα μας. Μας φέρνουν σε επαφή με ένα τοπίο που πολλοί έχουμε αφήσει πίσω μας, το οποίο όμως αποτελεί μέρος του DNA μας. Ξυπνούν μέσα μας πρωταρχικές αναμνήσεις που με έναν βαθύτερο τρόπο μας υπενθυμίζουν από πού προερχόμαστε.

Μας βοηθούν να αντιληφθούμε τους φυσικούς ρυθμούς της φύσης και μας  γαληνεύουν. Και όλα αυτά αποτελούν, αν το καλοσκεφτείς, έναν τρόπο εξισορρόπησης της ζωής μας στο αστικό τοπίο και την αγχωτική καθημερινότητα. 

Ακόμη, λοιπόν, κι αν ο οικογενειακός γιατρός δεν σου συνταγογραφήσει «βόλτες στην εξοχή», πάρε μόνη σου την πρωτοβουλία! Μόνο κερδισμένη θα είσαι.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece