Γιόγκα στην εμμηνόπαυση: Πώς βοηθάει; Τι λένε οι επιστημονικές έρευνες;

Το ήξερες πως η γιόγκα στην εμμηνόπαυση καταπραΰνει τα ενοχλητικά συμπτώματα;

12.08.2020

εχεις διαβασει

γιόγκα στην εμμηνόπαυση

Από την Εύη Τάσσα, grand master yoga & meditation (sahadevayoga.com)

Η γιόγκα στην εμμηνόπαυση είναι ευεργετική. Και όχι, δεν μιλάμε για φυσική κατάσταση. Αναφερόμαστε στα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την καθημερινότητά σου.

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Ας δούμε, αρχικά, τι ακριβώς συμβαίνει κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης στον γυναικείο οργανισμό. Η εμμηνόπαυση είναι μία φυσιολογική μετάβαση που βιώνει κάθε γυναίκα ανάμεσα στις ηλικίες 45-55. Αναφέρεται στην περίοδο κατά την οποία οι ωοθήκες παύουν να απελευθερώνουν ωάρια και μειώνονται τα επίπεδα παραγωγής των γυναικείων ορμονών οιστρογόνων και προγεστερόνης. Τα συμπτώματα ξεκινούν πριν την εμμηνόπαυση, ορισμένους μήνες ή και χρόνια πριν σταματήσει η έμμηνος ρήση και περιλαμβάνουν μεταπτώσεις στη διάθεση, εξάψεις, προβλήματα στον ύπνο, άγχος και σε κάποιες περιπτώσεις κατάθλιψη. Μακροχρόνια, τα μειωμένα επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια οστικής μάζας και, συνεπώς, οστεοπενία. Τα συμπτώματα ποικίλουν σημαντικά, με την κάθε γυναίκα να βιώνει διαφορετικά αυτό το στάδιο.

Γιόγκα στην εμμηνόπαυση: Πώς βοηθάει;

Η πρακτική της γιόγκα μπορεί να ας βοηθήσει σωματικά αλλά και ψυχολογικά κατά την εμμηνόπαυση. Μέσα από τη σωματική άσκηση, τις χαλαρωτικές αναπνοές και το διαλογισμό, θα βιώσεις άμεσα τα οφέλη της γιόγκα. Τα οφέλη όμως προχωρούν και σε βαθύτερο επίπεδο: Μαθαίνεις να αποδέχεσαι τις αλλαγές και να προσαρμόζεσαι ομαλά σε αυτές.

Γιόγκα στην εμμηνόπαυση: Μία αποτελεσματική εναλλακτική θεραπεία

Αρχικά, η πρακτική στις asana, τις στάσεις του σώματος, θα δυναμώσει τους μυς και τα οστά, προλαμβάνοντας την οστεοπόρωση και την οστεοπενία. Ταυτόχρονα, μέσα από τις πρακτικές βαθιάς χαλάρωσης της γιόγκα, θα μάθεις να διαχειρίζεσαι το άγχος, τις ψυχολογικές μεταπτώσεις και τις εξάψεις. Καθώς το στρες αυξάνει τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης, γεγονός που συμβάλλει στην απώλεια οστικής μάζας, η άσκηση στις αναπνοές και το διαλογισμό θα βοηθήσει στην πρόληψη, χαλαρώνοντας το νευρικό σύστημα.

Παράλληλα, μία ήπια πρακτική στη γιόγκα, με ελαφριά σωματική άσκηση και χαλαρωτικές αναπνοές, βοηθά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Αυτό παρατηρείται και σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Obstetrics and Gynecology: 33 γυναίκες σε εμμηνόπαυση που πραγματοποιούσαν συστηματικά τεχνικές χαλαρωτικής αναπνοής της γιόγκα, παρουσίασαν μείωση των συμπτωμάτων έξαψης.

Αντίστοιχα, σε έρευνα της Dr. Beth Cohen από το University of California του San Francisco, 13 γυναίκες σε εμμηνόπαυση που έκαναν πρακτική στη γιόγκα για 8 εβδομάδες, παρατήρησαν μείωση των εξάψεων και βελτίωση του ύπνου.

Μία τρίτη έρευνα του Mind & Body Institute του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ τονίζει ότι 33 γυναίκες σε εμμηνόπαυση που πραγματοποίησαν την τεχνική του χαλαρωτικού διαλογισμού, παρατήρησαν μείωση των εξάψεων και των συμπτωμάτων άγχους και κατάθλιψης.

Γιόγκα και επίγνωση

Μέσα από τη συστηματική άσκηση στη γιόγκα μαθαίνουμε  να αντιμετωπίζουμε τις αλλαγές στη ζωή μας και να αποδεχόμαστε τις νέες καταστάσεις. Η επίγνωση αναπτύσσεται και καλλιεργείται η αγάπη και ο σεβασμός προς τον εαυτό μας. Έτσι, μπορείς να προσαρμοστείς πιο εύκολα στις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα της κατά την εμμηνόπαυση. Και να βιώσεις πιο ομαλά την περίοδο αυτή, με αγάπη και κατανόηση προς το γυναικείο σώμα.

Διάβασε επίσης: Μπαίνεις στην εμμηνόπαυση; Αυτές είναι οι 20 ενδείξεις!

Διάβασε επίσης: Θυρεοειδής και εμμηνόπαυση: Όσα χρειάζεται να γνωρίζεις

[related id="470552"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece