Τροφές-φάρμακο: Διατροφή κατά της ακμής και του εκζέματος: Τι να τρως και τι να μην τρως αν έχεις σπυράκια

Τροφές- φάρμακο: Να πως θα χρησιμοποιήσεις τη διατροφή για ίαση στο σώμα και το μυαλό σου. Ξεκινάμε με διατροφή κατά της ακμής και του εκζέματος.

27.06.2018

εχεις διαβασει

Τροφές- φάρμακο: Όταν ο Ιπποκράτης είπε πως το φαγητό είναι το φάρμακό μας, ήξερε πολύ καλά τι έλεγε.

Η Judith Wurtman, ερευνήτρια στο ΜΙΤ και συγγραφέας του Μanaging your Mind and Mood Through Food, έχει εξερευνήσει τη σύνδεση μεταξύ τροφής και νου. Βρήκε πως το άμυλο και η ζάχαρη διεγείρουν τη σεροτονίνη στο σώμα. Τα δημητριακά, το ψωμί, τα φρούτα, η πατάτα, το καλαμπόκι (και το ποπκόρν) και τα ζυμαρικά αυξάνουν την παραγωγή σεροτονίνης και επιτρέπουν σε κάποιον να είναι πιο χαλαρός και πιο ευτυχισμένος. Η ίδια όμως ανακάλυψε, επίσης, πως οι άνθρωποι που κατανάλωναν μεγάλη ποσότητα επεξεργασμένων υδατανθράκων, όπως ζάχαρη, λευκό ψωμί και επεξεργασμένα δημητριακά, έτειναν να έχουν χαμηλότερο δείκτη νοημοσ νης. Πολλές έρευνες σήμερα ασχολούνται αποκλειστικά με τη θεραπευτική διατροφή.

Διατροφή κατά της ακμής

Οι περισσότεροι άνθρωποι που παρουσιάζουν ακμή έχουν γενετική προδιάθεση ή είναι πιο επιρρεπείς σε μια έξαρση, ιδιαίτερα σε νεαρές ηλικίες. Το έναυσμα είναι συνήθως διατροφικό – ζάχαρη ή γαλακτοκομικά ή και τα δύο. Τα σπυράκια οφείλονται σε μεγάλο βαθμό σε βακτήρια και τα βακτήρια (όπως κι εμείς) αγαπούν τη ζάχαρη.

Μείωσε τη ζάχαρη στη διατροφή σου και τα σπυράκια θα εξαφανιστούν. Πολλοί χαρακτηρίζουν την ακμή ως το διαβήτη του δέρματος, που μπορεί να προαναγγέλει κάποιο πρόβλημα με το μεταβολισμό της ζάχαρης και πιθανή
εμφάνιση διαβήτη στο μέλλον.

Πέρα από τη ζάχαρη, τα γαλακτοκομικά είναι ο πιο πιθανός διατροφικός ένοχος. «Εάν η αιτία είναι τα γαλακτοκομικά», τονίζει η Mim Beim, συγγραφέας του Natural Remedies, «ίσως ευθύνεται μια ευαισθησία στην καζεΐνη, την πρωτεΐνη του γάλακτος, και όχι η λακτόζη. Ο καλύτερος τρόπος για να το καταλάβεις είναι να αποφύγεις για 1 μήνα όλα τα τρόφιμα αυτής της κατηγορίας. Εάν δε δεις βελτίωση, βάλε ξανά τα γαλακτοκομικά στη διατροφή σου».

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Tι προσφέρουν οι βιταμίνες στο δέρμα σου; Ποια να διαλέξεις για κάθε περίπτωση; (αντιγήρανση, ακμή κ.ά.)

Διατροφή κατά του εκζέματος

Περίπου τα δύο τρίτα των ανθρώπων με έκζεμα έχουν οικογενειακό ιστορικό της πάθησης, οπότε το πρώτο βήμα είναι να κατηγορήσεις τους… γονείς σου! Μετά  ρίξε μια ματιά στη διατροφή σου.

«Πιθανές διατροφικές ευαισθησίες μπορεί να οφείλονται στο γάλα, στη γλουτένη, στο σιτάρι, στη μαγιά, στο βενζοϊκό οξύ (συντηρητικό), στην τατραζίνη (χρωστική), στο πορτοκάλι, το αβγό, τα φιστίκια και στη σόγια» σχολιάζει η Mim Beim.

«Εάν δεν ξέρεις ποια τροφή σου προκαλεί πρόβλημα, είναι πιθανό να είναι κάτι που καταναλώνεις συχνά. Διάλεξε μία μία τις πιθανές τροφές και απόκλεισέ τες από τη διατροφή σου για τουλάχιστον 2 εβδομάδες κρατώντας παράλληλα ένα ημερολόγιο με τα συμπτώματά σου ώστε να τσεκάρεις αν έχεις βελτίωση. Οι πρώτοι ένοχοι είναι η γλουτένη και τα γαλακτοκομικά».

▶ Και η ζάχαρη όμως είναι γνωστός σαμποτέρ. «Απόφευγε τη ζάχαρη σαν την… πανούκλα» συμβουλεύει η ειδικός. «Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό και μόνο αρκεί για να δεις
τεράστια βελτίωση».

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece