10 απλοί τρόποι να αυξήσεις τη γονιμότητά σου

Ακολούθησε μερικές απλές συμβουλές για να αυξήσεις τις πιθανότητες να συλλάβεις άμεσα.

Γιατί δεν μένω έγκυος

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η διατροφή, το στρες, η έλλειψη άσκησης, κάποιες κακές συνήθειες, όπως για παράδειγμα το κάπνισμα, είναι ανάμεσα στους παράγοντες που ενοχοποιούνται από τους επιστήμονες για την αύξηση των περιστατικών υπογονιμότητας στα νέα ζευγάρια.

Ακόμα και ζευγάρια που έχουν αποκτήσει ήδη ένα ή περισσότερα παιδιά, μπορεί να δυσκολεύονται στην προσπάθειά τους να κάνουν άλλο, καθώς και τα χρόνια που περνούν περιορίζουν τα ποσοστά επιτυχίας.

Ωστόσο, υπάρχουν εύκολοι τρόποι να αυξήσεις τη γονιμότητα, κάνοντας κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σου, όπως αυτές που σου προτείνουμε:  

Ακολούθησε μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή

Η σωστή διατροφή είναι σημαντική για την καλή λειτουργία των ορμονών. Ιδιαίτερα οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και βιταμίνη Ε θεωρείται ότι προάγουν τη γονιμότητα, όπως και όσες περιέχουν αντιοξειδωτικά και κάποια μέταλλα. Φρόντισε να τρως ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών και περιόρισε όσο μπορείς τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Προτίμησε τις οργανικές τροφές

Τα τελευταία χρόνια προκύπτουν όλο και περισσότερες ενδείξεις ότι η αυξημένη συγκέντρωση χημικών ουσιών στο περιβάλλον έχει αρνητικές επιπτώσεις στη γονιμότητα. Επιλέγοντας οργανικά προϊόντα θα μειώσεις την ποσότητα των παρασιτοκτόνων και των φυτοφαρμάκων που καταλήγουν στον οργανισμό σου, ενώ θα αυξήσεις τη θρεπτική αξία της διατροφής σου.

Πάρε συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων

Κάποιες βιταμίνες και μέταλλα, όπως το φυλλικό οξύ, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο και οι βιταμίνες C και E έχουν συνδεθεί με αυξημένες πιθανότητες σύλληψης. Συζήτησε με το γιατρό σου εάν είναι σκόπιμο να πάρεις ένα συμπλήρωμα διατροφής.

Σταμάτα να καπνίζεις

Ένας μεγάλος αριθμός ερευνών δείχνει ότι το κάπνισμα επηρεάζει σημαντικά τη γονιμότητα, τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των σπερματοζωαρίων στους καπνιστές είναι χαμηλότερος κατά 17% σε σχέση με τους άντρες που δεν καπνίζουν, ενώ οι γυναίκες που έχουν αυτή την κακή συνήθεια έχουν αυξήμένες πιθανότητες να αποβάλλουν. Επιπλέον, το τσιγάρο αυξάνει τη δευτερογενή υπογονιμότητα (όπως ονομάζεται η δυσκολία ενός ζευγαριού που έχει ήδη αποκτήσει παιδί να πετύχει ξανά εγκυμοσύνη), σύμφωνα με έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ το 2005.

Απόφυγε το αλκοόλ

Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως δεν υπάρχει ποσότητα αλκοόλ –όσο μικρή κι αν είναι- που να θεωρείται ασφαλής κατά την εγκυμοσύνη. Για το λόγο αυτό συνιστάται στις γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες να κόψουν εντελώς την κατανάλωση οινοπνεύματος, ώστε να μην εκτεθεί στο αλκοόλ το έμβρυο μέχρι να διαπιστωθεί η εγκυμοσύνη.

Κάνε γυμναστική

Η συστηματική άσκηση θεωρείται ότι αυξάνει τη γονιμότητα, συμβάλλοντας στη ρύθμιση των επιπέδων των ορμονών. Ωστόσο, μην αρχίσεις να προπονείσαι για μαραθώνιο! Η υψηλής έντασης άσκηση ευθύνεται για προβλήματα στον κύκλο –ακόμα και για διακοπή της περιόδου. Προτίμησε μέτριας έντασης δραστηριότητες, όπως το κολύμπι, το ποδήλατο, η γιόγκα και το πιλάτες.

Χαλάρωσε!

Οι περισσότερες έρευνες συμφωνούν πως υπάρχει μια σαφής σχέση ανάμεσα στα υψηλά επίπεδα του στρες και την υπογονιμότητα. Προσπάθησε να αντιμετωπίσεις ό,τι είναι αυτό που σε αγχώνει και, αν χρειαστεί, πάρε την απόφαση να βάλεις για ένα διάστημα σε δεύτερο πλάνο την καριέρα σου ή κάποιο άλλο τομέα της ζωής που σου προκαλεί έντονο στρες.

Απόκτησε το ιδανικό βάρος για το σώμα σου

Εάν είσαι υπέρβαρη –ή αντίθετα, υπερβολικά αδύνατη- εάν προσπαθήσεις να φτάσεις πιο κοντά στο ιδανικό σου βάρος είναι πιθανό να αυξήσεις σημαντικά τις πιθανότητες να μείνεις έγκυος. Η παχυσαρκία είναι σαφές ότι ευθύνεται για προβλήματα υπογονιμότητας, ενώ και τα μειωμένα ποσοστά σωματικού λίπους φαίνεται πως μπορεί να ευθύνονται για τέτοιου είδους ζητήματα.

Μείωσε τους καφέδες που πίνεις

Η καφεΐνη ενοχοποιείται ότι μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητα στις γυναίκες. αυτό σημαίνει ότι καλό είναι να περιορίσεις όχι μόνο τον καφέ αλλά και ό,τι άλλο την περιέχει, όπως τα αναψυκτικά τύπου κόλα, το τσάι και τα ενεργειακά ποτά.

Φρόντισε τη γεννητική περιοχή

Απόφυγε τα συνθετικά εσώρουχα, τα πολύ στενά παντελόνια και ό,τι μπορεί να προκαλέσει μόλυνση στα γεννητικά όργανα. Ιδιαίτερα οι άντρες είναι σημαντικό να φορούν βαμβακερά εσώρουχα και να φροντίζουν να μην εκθέτουν τους όρχεις σε υψηλές θερμοκρασίες (π.χ. σάουνα, σπα, συνθετικά παντελόνια) που καταστρέφουν το σπέρμα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ Δευ, 22 Νοε 2021

Τι να τρως μετά τον τοκετό: Για να γεμίσεις ενέργεια και να επανέλθεις στα κιλά σου

Γέννησες το μωρό σου, είσαι κουρασμένη, ξενυχτισμένη και αγχωμένη! Όχι, δεν είναι ώρα για δίαιτα! Είναι όμως σημαντικό να επιλέξεις έξυπνα το τι να τρως μετά τον τοκετό ώστε να έχεις ενέργεια και να επιστρέψεις σταδιακά στο φυσιολογικό σου βάρος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΑΝΙΑ ΖΕΡΒΟΥ

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i