Ανδρική γονιμότητα: Οι τροφές και τα συμπληρώματα που βελτιώνουν το σπέρμα

Οι ειδικοί στη γονιμότητα τονίζουν ότι κάποιες αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής και των δύο, θα σας δώσουν καλύτερες πιθανότητες σύλληψης.

trofeantrikgonimotita

Ένα υγιές ζευγάρι στην κύρια αναπαραγωγική ηλικία έχει 25% πιθανότητες να συλλάβει κάθε μήνα – αλλά αυτό μειώνεται δραματικά μετά τα 35. Εκτιμάται ότι σήμερα, ένα στα έξι ζευγάρια δυσκολεύεται να συλλάβει.

trofeantrikgonimotita

«Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Surrey έδειξε ότι τα ζευγάρια με ιστορικό υπογονιμότητας που έκαναν αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής τους και έπαιρναν συμπληρώματα είχαν 80% πιθανότητες επιτυχίας.

Οι αριθμοί μιλούν!

  • *1 στους 4 άνδρες όλων των ηλικιών έχει μειωμένα επίπεδα τεστοστερόνης.
  • *20% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης στυτικής δυσλειτουργίας έχουν οι μεσήλικες άνδρες που γυμνάζονται έστω και 15 λεπτά καθημερινά.
  • *Το 2% της γονιμότητάς τους χάνουν οι Έλληνες άνδρες κάθε χρόνο.
  • *Τα προβλήματα του σπέρματος δεν αφορούν μόνο τη διαδικασία της σύλληψης. Σήμερα μία στις επτά κυήσεις καταλήγει σε αποβολή και μπορεί να οφείλεται στην ποιότητα του σπέρματος.

 Αντρες και γονιμότητα: στους άνδρες η γονιμότητα δεν παρουσιάζει δραματικές αλλαγές με την πάροδο του χρόνου όπως στις γυναίκες. Υπάρχει όμως μία ήπια σταδιακή μείωση της τεστοστερόνης. Ίσως αυτό να μη σου φαίνεται μεγάλο πρόβλημα, όμως υφίσταται: ο αριθμός των σπερματοζωαρίων των ανδρών έχει μειωθεί κατά 50% την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με δημοσιευμένη μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό British Medical Journal. Το ένα τέταρτο των περιπτώσεων υπογονιμότητας αφορά τους άνδρες, ενώ μετά την ηλικία των 24 ετών οι πιθανότητες που έχουν για σύλληψη πέφτουν κατά 2% ετησίως.

Συμπληρώματα και τροφές για ανδρική γονιμότητα:

«Τα συμπληρώματα είναι απαραίτητα για τα ζευγάρια που προσπαθούν να συλλάβουν, επειδή –όσο και να προσπαθείς– δεν είναι εύκολο να παίρνεις επαρκή θρεπτικά στοιχεία από τη διατροφή σου» λέει η Eλένη Παπαγιαννίδου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, ή οποία προτείνει:

Ξεκινάμε με τα συμπληρώματα:

Ψευδάργυρος Μεταλλικό στοιχείο που ενισχύει τη γονιμότητα και στα δύο φύλα. Η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει μεταβολές χρωμοσωμάτων στους άνδρες και στις γυναίκες.

Σελήνιο Αντιοξειδωτικό που προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στα χρωμοσώματα και υπογονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες.

Λιπαρά οξέα Απαραίτητα για την ορμονική ισορροπία στις γυναίκες και το υγιές σπέρμα στους άνδρες, καθώς βοηθά στην παραγωγή σπέρματος: το σπέρμα είναι πλούσιο σε προσταγλανδίνες, που σχηματίζονται από αυτά τα λιπαρά.

Βιταμίνη Ε Ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να αυξήσει τη γονιμότητα και στα δύο φύλα.

Βιταμίνη C Βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος και ενισχύει την ωορρηξία.

L-αργινίνη Αμινοξύ απαραίτητο για την παραγωγή σπέρματος.

L-καρνιτίνη Αυξάνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων.

Τροφές για αντρική γονιμότητα: τι χρειάζεται; Κάνε κλικ στη gallery:

Τροφές πλούσιες σε σελήνιο:

Τροφές πλούσιες σε σελήνιο:

Αυτό το μέταλλο αυξάνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων καθώς και την κινητικότητά τους, ενώ παράλληλα μειώνει τον αριθμό σπερματοζωαρίων με γενετικές βλάβες. Είναι, επίσης, απαραίτητο για την παραγωγή τεστοστερόνης, η οποία με τη σειρά της βοηθά στην παραγωγή του σπέρματος.Καλές πηγές: Τα βραζιλιάνικα φιστίκια.Πόσο: Τα 100 μικρογραμμάρια σεληνίου από συμπλήρωμα διατροφής.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C:

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C:

 Μελέτες του Πανεπιστημίου του Τέξας έδειξαν ότι βοηθά τα σπερματοζωάρια να κολυμπούν χωριστά, ενώ παράλληλα αυξάνει τον αριθμό τους και μειώνει τις γενετικές ανωμαλίες τους. Καλές πηγές: Ακτινίδιο, μπρόκολο, μάνγκο, φράουλα, σμέουρο, ντομάτα, γκρέιπφρουτ, λάχανο, σπαράγγι, δαμάσκηνο. Πόσο: Τα 100 mg βιταμίνης C.

Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο:

Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο:

Αυξάνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, την κινητικότητά τους, τον όγκο του σπέρματος, τα επίπεδα ορμονών, το γενετικό υλικό, την κυτταρική διαίρεση, τη σεξουαλική επιθυμία, καθώς και την ικανότητα σχηματισμού του εξωτερικού περιβλήματος και της ουράς των σπερματοζωαρίων. Καλές πηγές: Τα θαλασσινά και το σουσάμι. Πόσο: Το λιγότερο 15 mg την ημέρα.

Τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα:

Τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα:

Περιέχονται στα λιπαρά ψάρια και αποτελούν τους δομικούς λίθους των προσταγλανδινών, τα χαμηλά επίπεδα των οποίων συνδέονται με προβλήματα γονιμότητας και ανωμαλίες στο σπέρμα. Οι προσταγλανδίνες ενισχύουν την ικανότητα του σπέρματος να διεισδύει στο ωάριο και να το γονιμοποιεί. Καλές πηγές: Τόνος, σκουμπρί, σολομός ή σαρδέλες τρεις φορές την εβδομάδα και μία χούφτα καρύδια ημερησίως.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i