Είναι τα αβγά η πιο υγιεινή τροφή; Και πώς επηρεάζουν θετικά τις ορμόνες σου;

Τα αυγά ίσως και να αξίζουν τον τίτλο τους, ως η πιο υγιεινή τροφή, ειδικά όταν πρόκειται για την εξισορρόπηση των ορμονών μέσω της διατροφής.

15.07.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Είναι τα αβγά η πιο υγιεινή τροφή; Και πώς επηρεάζουν θετικά τις ορμόνες σου;

Συνεργάστηκε η Ευγενία Ηλιάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc, SRD, UK (dietinfo.gr)

Τα αυγά ίσως και να αξίζουν τον τίτλο τους ως η πιο υγιεινή τροφή, ειδικά όταν πρόκειται για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών που υποστηρίζουν και ενισχύουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς, όπως πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, λιποδιαλυτές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, ο κρόκος, και όχι το ασπράδι, είναι το πιο θρεπτικό μέρος του αυγού.

Η πιο υγιεινή τροφή; Τι σου προσφέρουν τα αβγά

Ιώδιο – Όλοι γνωρίζουν ότι ο θυρεοειδής αδένας χρειάζεται ιώδιο για να δημιουργήσει τις θυρεοειδικές ορμόνες, θυροξίνη ή Τ4 και τριιωδοθυρονίνη ή Τ3. Το ιώδιο αποτελεί βασικό δομικό συστατικό των ορμονών αυτών.

Σελήνιο – Τόσο ο κρόκος του αυγού, όσο και το ασπράδι αποτελούν μια εξαιρετική πηγή σεληνίου. Το ιχνοστοιχείο αυτό υποστηρίζει την μετατροπή της ορμόνης Τ4 στη «δραστική» μορφή της, την Τ3.

Λιποδιαλυτές βιταμίνες – Ο κρόκος περιέχει το σύνολο των λιποδιαλυτών βιταμινών που περιέχονται στο αυγό. Στις βιταμίνες αυτές ανήκουν οι A, D, E, και Κ, οι οποίες είναι χρήσιμες για τη σωστή λειτουργία τους θυρεοειδούς.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β – Ο θυρεοειδής είναι αυτός που ρυθμίζει τον μεταβολισμό, μέσω της παραγωγής των θυρεοειδικών ορμονών. Οι βιταμίνες Β έχουν βοηθητικό και καθοριστικό ρόλο στο μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών των τροφίμων και στην παραγωγή ενέργειας.

Χοληστερίνη – Αν και στο παρελθόν είχε δαιμονοποιηθεί, οι ευεργετικές ιδιότητες της διαιτητικής χοληστερόλης σιγά – σιγά συγκεντρώνουν την προσοχή. Η χοληστερόλη αποτελεί βασικό δομικό συστατικών των κυτταρικών μεμβρανών, ενώ είναι απαραίτητη για τη σύνθεση των ορμονών του φύλου. Είναι τόσο απαραίτητη που ακόμα και αν δεν την προσλάβουμε μέσω της διατροφής, ο οργανισμός θα την συνθέσει μόνος του στο συκώτι.

Μήπως τελικά το ταπεινό αβγό δικαίως θεωρείται η πιο υγιεινή τροφή; (Ή έστω μία από αυτές.)

Διάβασε επίσης: Διατροφή για περισσότερο ασβέστιο: Ενδεικτικό πλάνο 7 ημερών για να ακολουθήσεις

Διάβασε επίσης: Μείνε υγιής στην εμμηνόπαυση: Η διατροφή για καλύτερη υγεία μετά τα 50

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece