Το νερό είναι το "μυστικό" για να μεγαλώνουμε με υγεία - το ήξερες;

Δυστυχώς καθώς μεγαλώνουμε δεν διψάμε το ίδιο και η αφυδάτωση μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης. Όχι, δεν το θέλουμε αυτό εφόσον μπορούμε να την καθυστερήσουμε!

νερό istock

Γνωρίζουμε ότι το νερό κάνει καλό στον οργανισμό μας. Βοηθά να έχουμε υγιές και λαμπερό δέρμα, μας δίνει ενέργεια και συμβάλει στην καλή πέψη. Και επειδή έχει τόσα πολλά οφέλη για το σώμα, βοηθά επίσης στη συνολική καλύτερη και υγιή γήρανση. Η Niti Patel, διαιτολόγος με έδρα τη Νέα Υόρκη, εξηγεί ότι η κατανάλωση νερού και η γήρανση συνδέονται.

Πίνουμε πολύ νερό, καθυστερούμε τη γήρανση

"Αν διατηρείτε έναν δραστήριο τρόπο ζωής, τρώτε ποικιλία τροφών και πίνετε πολύ νερό, θα έχετε τη βέλτιστη δυνατή υγεία. Το νερό βρίσκεται σε όλα μας τα κύτταρα και αυτά τα κύτταρα χρειάζονται νερό για να λειτουργούν αποτελεσματικά", επισημαίνει. Από τη λίπανση των αρθρώσεων μέχρι την άντληση αίματος από τους μυς, το νερό είναι απαραίτητο για να εκτελεστεί σχεδόν κάθε σωματική λειτουργία.

Διαβάστε Επίσης

Μεγαλώνοντας πίνουμε όλο και λιγότερο νερό

Πρόσφατα στοιχεία από τον αμερικανικό φορέα υγείας CDC δείχνουν ότι μεταξύ 2015 και 2018, η ποσότητα νερού που κατανάλωναν οι Αμερικανοί μειώθηκε με την ηλικία. Το νερό αποτελούσε στο 57% της συνολικής ημερήσιας κατανάλωσης υγρών για τους ενήλικες ηλικίας 20-39 ετών, στο 50% μεταξύ των ενηλίκων ηλικίας 40-59 ετών και στο 47% μεταξύ των ηλικιωμένων ενηλίκων ηλικίας 60 ετών και άνω. 

Ανάλογα με το επίπεδο δραστηριότητας του καθενός μας και τυχόν χρόνιες παθήσεις, οι ανάγκες του σε νερό μπορεί να μειωθούν καθώς μεγαλώνουμε. Αλλά επίσης, καθώς μεγαλώνουμε, φαίνεται ότι μειώνεται η αίσθηση της δίψας! 

"Οι ηλικιωμένοι χάνουν αυτή την ικανότητα να σκέφτονται: "Πρέπει πραγματικά να πιω μια γουλιά νερό ή πρέπει να φάω κάτι που έχει πολλά υγρά", σχολιάζει η διαιτολόγος. "Πρόσεχα ένα ηλικιωμένο μέλος της οικογένειάς μου και έπρεπε πάντα να είμαι πολύ πειστική, να λέω ξανά και ξανά: "Εντάξει, ας πιούμε ένα ποτήρι νερό τώρα. Εντάξει, ας πιούμε λίγο νερό". Αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνετε όσο μεγαλώνετε".

Επιπλέον, η αφυδάτωση είναι ένα συνηθισμένο αλλά συχνά παραγνωρισμένο ζήτημα όσο μεγαλώνουμε. Ο οργανισμός συγκρατεί λιγότερο νερό ενώ τα συμπτώματα της αφυδάτωσης -ξηρό στόμα, κόπωση, ζάλη και μυϊκές κράμπες- μπορούν συχνά να αποδοθούν σε προβλήματα υγείας ή παρενέργειες φαρμάκων, εξηγεί η Cleveland Clinic.

Πιες νερό, μείνε νέα!

Η γήρανση είναι αναπόφευκτη, μπορούμε όμως την καθυστερήσουμε υιοθετώντας καλές συνήθειες. Και μία από αυτές είναι να πίνουμε αρκετό νερό, ξεκινώντας από σήμερα κιόλας! Δεν νιώθεις να διψάς; Μπορείς να αυξήσεις την ενυδάτωση του οργανισμού σου με αφεψήματα βοτάνων, με φρούτα, με σούπες. Έχε όμως πάντα δίπλα σου ένα γεμάτο ποτήρι ή ένα μπουκαλάκι με νερό και πίνε γουλιές μέσα στη μέρα. Γρήγορα θα σου γίνει ένας υγιής εθισμός!

Η Patel μας δίνει το tip να ξεκινάμε τη μέρα μας πίνοντας ένα ποτήρι χλιαρό νερό με λίγο στυμμένο λεμόνι, πορτοκάλι ή λάιμ. Τι λες, να το υιοθετήσουμε;

Διαβάστε Επίσης

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i