4 + 1 "αθώες" συνήθειες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καρδιακά προβλήματα

Όσα απέδειξαν τα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών για την υγεία της καρδιάς.

καρδιά iStock

Σκεπτόμενη την υγεία της καρδιάς σου προσπαθείς να διατηρείς μία υγιεινή διατροφή και να ασκείσαι μέσα στην εβδομάδα, καθώς όπως αναφέρουν οι ειδικοί, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακά προβλήματα. Ωστόσο, αυτό που αγνοούσες είναι πως υπάρχουν ορισμένες συνήθειες που διατηρείς, οι οποίες μπορούν να "καταστρέψουν" τον healthy τρόπο ζωής σου, χωρίς μάλιστα να το καταλάβεις. 

Κάθεσαι πολλές ώρες;

Αν η δουλειά σου το απαιτεί αφού εργάζεσαι σε γραφείο, είναι αναμενόμενο να κάθεσαι σε καρέκλα για πάνω από 8 ώρες, με έρευνες να αποδεικνύουν το πόσο κακό είναι αυτό για την υγεία σου. Σύμφωνα με μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 21 χώρες με συμμετέχοντες 100000 άτομα, αποδείχθηκε πως άνθρωποι που κάθονται για 6-8 ώρες την ημέρα έχουν 12-13% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε μικρή ηλικία και να εμφανίσουν καρδιακές παθήσεις. Ομοίως, άτομα που κάθονται για πάνω από 8 ώρες κινδυνεύουν 20% περισσότερο. Αυτό σημαίνει πως μέσα στην ημέρα και κατά τη διάρκεια της εργασίας σου μπορείς να σηκώνεσαι για λίγο, κάνοντας μικρά διαλείμματα, ώστε να αυξήσεις τα βήματα που κάνεις μέσα στην ημέρα. 

Κοιμάσαι λίγες ώρες;

Δεδομένου ότι η καρδιά λειτουργεί όλη μέρα, χρειάζεται και εκείνη λίγες ώρες να "ξεκουραστεί", γεγονός που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Όταν, λοιπόν, εσύ δεν κοιμάσαι αρκετές ώρες, επιβαρύνεις το καρδιαγγειακό σου σύστημα, αφού η καρδιά δεν λαμβάνει την ξεκούραση που έχει ανάγκη, με αποτέλεσμα να οδηγείσαι πιθανώς σε προβλήματα.

Μία έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2022 υπογράμμισε πως ο ύπνος είναι υψίστης σημασίας σε ό,τι αφορά την υγεία της καρδιάς, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως τουλάχιστον 1/3 των ενήλικων ατόμων δεν κοιμούνται αρκετές ώρες, πράγμα που συνδέεται με παθήσεις όπως παχυσαρκία, υπέρταση και διαβήτη. Ωστόσο, και ο πολύς ύπνος αποδείχθηκε πως δεν είναι καλός για την υγεία, αφού άτομα που κοιμούνται για πάνω από 9 ώρες έχουν 56% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακά προβλήματα από εκείνους που κοιμούνται 7-8 ώρες. Να σημειωθεί πως η χρόνια αϋπνία μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του άγχους. 

Βάζεις πολύ αλάτι στο φαγητό;

Όπως είναι γνωστό, το νάτριο οδηγεί σε υψηλή πίεση, έναν αρνητικό παράγοντα για τις καρδιακές παθήσεις. Ειδικότερα, αφού η διατροφή παίζει ουσιώδη ρόλο στην υγεία της καρδιάς καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τι τρώμε. Οφείλουμε, λοιπόν, να διαβάζουμε τα συστατικά που περιέχει ένα συσκευασμένο προϊόν, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού από αυτή που πιστεύουμε. 

Περνάς πολύ χρόνο μόνη σου;

Είσαι μοναχική και προτιμάς να περνάς αρκετό χρόνο μόνη σου. Καλό είναι να γνωρίζεις πως η απομόνωση και η μοναχικότητα συνδέονται με 30% περισσότερο αυξημένο κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου, εγκεφαλικού, ακόμα και θανάτου, όπως έδειξε μία έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2022. Μην ξεχνάμε πως η κατάσταση αυτή εντάθηκε ύστερα από την πανδημία του κορονοϊού. Παράλληλα, τα αποτελέσματα της έρευνας κατέληξαν στο ότι η απομόνωση και η μοναχικότητα συνδέθηκαν με συμπτώματα χρόνιου στρες, το οποίο μακροπρόθεσμα οδηγεί στην καταστροφή των αγγείων στην καρδιά και τον κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου.

Αμελείς τα ραντεβού στον γιατρό;

Όσο κι αν δεν πρόκειται για μία συνήθεια σαν και τις άλλες, είναι σίγουρα πολύ κακή. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα περιστατικά αμέλειας αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου αρκετά άτομα δεν ζητούσαν ιατρική βοήθεια για τα συμπτώματά τους ή ανέβαλαν επ'αόριστον τα ετήσια check up. Και όσο κι αν θεωρείς πως βρίσκεσαι σε μία ηλικία που δεν χρειάζεσαι να φοβάσαι, είναι πολύ σημαντικό να κάνεις έναν ολοκληρωμένο έλεγχο για πιθανή προδιάθεση, έχοντας στο μυαλό σου πως η πρόληψη είναι η καλύτερη αντιμετώπιση.

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i