4 tips για ένα υγιέστερο ανοσοποιητικό σύστημα αν έχεις ψωρίαση

Τέσσερις τρόποι για να παραμείνουν υγιείς όσοι έχουν ψωρίαση.

BeFunky-collage (1)

Με την καρδιά του χειμώνα να είναι εδώ, ο βήχας, το φτέρνισμα και τα πρώτα σημάδια της εποχής του κρυολογήματος και της γρίπης, εκτός φυσικά από τον Covid-19, είναι επίσης παρόντα. Η ψωρίαση προκαλείται από ένα δυσλειτουργικό ανοσοποιητικό σύστημα στο οποίο το σώμα ξεκινά κατά λάθος μια φλεγμονώδη αντίδραση. Αυτή η αντίδραση είναι που προκαλεί τις ροζ φολιδωτές πλάκες του δέρματος ή τα άλλα συνήθη συμπτώματα που έχει συχνά ένας ασθενής με ψωρίαση.

Είναι γνωστό ότι όσοι βρίσκονται σε θεραπεία κατά την οποία λαμβάνουν ορισμένα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα ή βιολογικά προϊόντα για την ψωρίαση, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για συγκεκριμένες λοιμώξεις. Τα φάρμακα αυτά θέτουν τον ασθενή σε αυξημένο κίνδυνο για λοιμώξεις, επειδή προσπαθούν να διορθώσουν τη διαταραχή στο ανοσοποιητικό του σύστημα που προκαλεί την ψωρίαση.

Αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε ορισμένες περιπτώσεις, δεδομένου ότι οι τροποποιήσεις που γίνονται μπορεί να επηρεάσουν τον οργανισμό και την ικανότητά του για πρόληψη και θεραπεία των λοιμώξεων.

Ακόμα κι αν είναι γνωστό ότι αυτά τα φάρμακα θέτουν τον ασθενή σε υψηλότερο κίνδυνο για λοιμώξεις, δεν είναι ακόμη εντελώς σαφές αν το αυτό προκαλεί η ίδια η ψωρίαση. Μερικοί ειδικοί θεωρούν ότι η ψωρίαση μπορεί από μόνη της να θέσει τον ασθενή σε αυξημένο κίνδυνο για πνευμονία, χωρίς αυτό να έχει επικυρωθεί πλήρως.

Αυτό που κάνει την παραπάνω υπόθεση ακόμα πιο αινιγματική είναι ότι τα άτομα με ψωρίαση έχουν εγγενώς χαμηλότερο κίνδυνο για μερικές λοιμώξεις του δέρματος. Αυτό οφείλεται σε ορισμένους αντιμικροβιακούς παράγοντες που υπερεκφράζονται στο δέρμα των ατόμων με ψωρίαση.

Προφανώς και δεν είναι τόσο απλό. Ωστόσο, όσοι ακολουθούν βιολογική ή ανοσοκατασταλτική φαρμακευτική αγωγή για την ψωρίαση, είναι σημαντικό να αποφύγουν τις λοιμώξεις.

Ακολουθούν τέσσερις τρόποι για να παραμείνουν υγιείς -ειδικά την περίοδο αυτή με τις χαμηλές θερμοκρασίες, που είναι και η εποχή της γρίπης, όσοι έχουν ψωρίαση:

  1. Αύξηση της κατανάλωσης λάχανου

Καθώς και γενικά της κατανάλωσης των φυλλώδων πράσινων και σταυρανθών λαχανικών. Τα χόρτα σαλάτας, όπως το σπανάκι, το ελβετικό chard, το λάχανο, καθώς επίσης και το μπρόκολο, είναι πλούσια σε βιταμίνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι περιέχουν σε μεγάλο βαθμό ειδικές ανοσοενισχυτικές ενώσεις. Η αύξηση της κατανάλωσης αυτών των θρεπτικών τροφίμων μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από ανεπιθύμητους ιούς και όχι μόνο. Αν και πρέπει να γίνει κι άλλη έρευνα για να επιβεβαιωθεί η σύνδεση μεταξύ αυτών των τύπων τροφίμων και της ψωρίασης, η ενίσχυσης της διατροφής με αυτά τα λαχανικά σίγουρα δεν μπορεί να βλάψει.

  1. Έμφαση στην καλή υγιεινή των χεριών

Τα απολυμαντικά με βάση το οινόπνευμα είναι κατάλληλα για χρήση και τείνουν να είναι λιγότερο ερεθιστικά από το υπερβολικό πλύσιμο των χεριών. Ακόμη, είναι καλό να αποφεύγεται το πλύσιμο των χεριών υπερβολικά πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, να μην ξεπερνώνται δηλαδή οι 10 περίπου φορές. Το χλιαρό νερό με ένα απαλό σαπούνι είναι ιδανικά, ενώ είναι σημαντικό τα χέρια να στεγνώνονται καλά. Μια παχύρευστη ενυδατική κρέμα ή η εφαρμογή βαζελίνης αμέσως μετά μπορούν να βοηθήσουν. Είναι σημαντικό να αποφεύγεται η επαφή των ματιών, της μύτης ή του στόματος με τα χέρια, προκειμένου να επιτευχθεί η πρόληψη λοιμώξεων.

  1. Δοκιμή κουρκουμά

Τι κοινό έχουν το κάρυ, το κίτρινο ρύζι και το γάλα; Όλα περιέχουν κουρκουμά, ένα φωτεινό κίτρινο μπαχαρικό που είναι μέρος της οικογένειας τζίντζερ και χρησιμοποιείται σε πολλά ασιατικά και ινδικά πιάτα. Ο κουρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη, μια θεραπευτική ουσία που είναι υπεύθυνη για τα περισσότερα από τα ιατρικά οφέλη αυτού του μπαχαρικού, συμπεριλαμβανομένων των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων του.

Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτό το μπαχαρικό μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ενίσχυση της υγείας του ανοσοποιητικού συστήματος. Φυσικά, πάντα πρέπει κανείς να μιλά με τον δερματολόγο του πριν δοκιμάσει οποιαδήποτε θεραπεία για την κατάστασή του.

  1. Τήρηση μιας ρουτίνας γυμναστικής

Η τακτική άσκηση είναι ένα βασικό μέρος του υγιεινού τρόπου ζωής, ενώ βοηθά και στη διατήρηση μιας άριστης κατάστασης. Η άσκηση είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα άτομα με ψωρίαση, δεδομένου ότι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερόλη, διαβήτη και καρδιακά προβλήματα, σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν ψωρίαση. Η τακτική άσκηση μπορεί επίσης να βοηθήσει στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος.

Αν ωστόσο διαπιστώσει κανείς ότι η εφίδρωση κατά την άσκηση κάνει την ψωρίαση του να επιδεινώνεται, μπορεί να εξετάσει άλλες μορφές άσκησης, όπως το αερόβιο στο νερό και το κολύμπι. Και τα δύο αποτελούν καλές επιλογές, αν το χλώριο δεν επιδεινώνει τα συμπτώματα της ψωρίωσης του ασθενούς. Το περπάτημα τις βραδινές ώρες - όταν δεν έχει ήλιο - είναι μια ακόμη καλή επιλογή, όπως και η άρση βαρών.

Ό, τι κι αν επιλέξει κανείς, πρέπει να βεβαιωθεί ότι είναι κάτι που του αρέσει, ώστε να μπορεί να το κάνει αναπόσπαστο μέρος του τρόπου ζωής του σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Ακόμη, πρέπει να συζητήσει το πλάνο άσκησής του με τον γιατρό του πριν από την έναρξή του.

Διάβασε ακόμα: 6 facts για την ψωρίαση από τη δερματολόγο

Διάβασε ακόμα: Ψωριασική νόσος: Οι «αλήθειες» της ψωρίασης και πώς μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i