Ιατρικοί μύθοι: 10 κοινοί για τις καρδιακές παθήσεις

Όλα όσα πρέπει α γνωρίζεις.

23.02.2021

εχεις διαβασει

Οι καρδιακές παθήσεις είναι η νούμερο ένα αιτία θανάτου παγκοσμίως σύμφωνα με το WorldHealthOrganization: Ευθύνεται για 17,9 εκατομμύρια θανάτους κάθε χρόνο.

Ας δούμε μερικούς μύθους γύρω από τις παθήσεις της καρδιάς.

  1. Οι νέοι δεν χρειάζεται να ανησυχούν για καρδιακές παθήσεις

Είναι αλήθεια ότι οι καρδιακές παθήσεις είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, αλλά το 4-10% των καρδιακών προσβολών συμβαίνουν σε άτομα ηλικίας κάτω των 45 ετών, κυρίως στους άνδρες. Επιπλέον, είναι ο τρόπος με τον οποίο ζει κανείς ως παιδί, έφηβος και ενήλικας που θέτει τις βάσεις για την υγεία της καρδιάς του καθώς μεγαλώνει.

Για παράδειγμα, η κατανάλωση μιας διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε τρανς και κορεσμένα λίπη ή το κάπνισμα, αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων καθώς μεγαλώνει κανείς. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής σήμερα χτίζουν τα θεμέλια για μια υγιέστερη καρδιά στη μετέπειτα ζωή.

  1. Οι άνθρωποι πρέπει να αποφεύγουν την άσκηση εάν έχουν καρδιακές παθήσεις

Αυτό είναι μύθος. Η άσκηση βοηθά στην ενίσχυση του καρδιακού μυός και στη βελτίωση της ροής του αίματος στο σώμα.

Τον Αύγουστο του 2020, η Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία δημοσίευσε κατευθυντήριες γραμμές για την άσκηση σε ασθενείς με καρδιαγγειακές παθήσεις. Ο καθηγητής SanjaySharma, ο οποίος συμμετείχε στη δημιουργία των κατευθυντήριων γραμμών, εξηγεί:

«Η πιθανότητα η άσκηση να προκαλέσει καρδιακή ανακοπή ή καρδιακή προσβολή είναι εξαιρετικά χαμηλή. Οι άνθρωποι που είναι εντελώς ανενεργοί και εκείνοι με προχωρημένες καρδιακές παθήσεις πρέπει να συμβουλεύονται το γιατρό τους πριν αρχίσουν να αθλούνται».

  1. Κάποιος που παίρνει φάρμακα που μειώνουν τη χοληστερόλη, μπορεί να τρώει ό, τι του αρέσει

Ορισμένα φάρμακα, όπως οι στατίνες, μειώνουν το επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ένα άτομο που παίρνει στατίνες μπορεί να καταναλώσει τρόφιμα που περιέχουν κορεσμένα λίπη χωρίς περιορισμό.

Η χοληστερόλη είτε προέρχεται από τα τρόφιμαείτε παράγεται στο ήπαρ. Οι στατίνες εμποδίζουν ένα ένζυμο στο ήπαρ που είναι απαραίτητο για την παραγωγή χοληστερόλης, μειώνοντας τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι η μέσω τροφής χοληστερόλης μπορεί ακόμα να περάσει στο αίμα.

Εν ολίγοις, οι στατίνες μπορεί απλά να είναι σε θέση να παρακάμψουν τις δυσμενείς επιπτώσεις μιας κακής διατροφής, αλλά μια κακή διατροφή θα αυξήσει τον κίνδυνο άλλων ανεξάρτητων παραγόντων κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, όπως η παχυσαρκία, η υπέρταση και ο διαβήτης.

  1. Αν οι καρδιακές παθήσεις υπάρχουνσε μια οικογένεια, δεν μπορεί να γίνει τίποτα για να σταματήσουν

Εάν τα κοντινά μέλη της οικογένειας κάποιου έχουν βιώσει καρδιακές παθήσεις, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι έχει και ο ίδιος αυξημένο κίνδυνο. Ωστόσο, αυτό δεν είναι σίγουρο και υπάρχουν και διάφοροι τρόποι για να μειωθεί ο κίνδυνος, ακόμη και για άτομα με γενετική ευαισθησία.

Αυτοί περιλαμβάνουν την τήρηση μιας υγιεινής διατροφής, τη διακοπή του καπνίσματος, τη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης και την τακτική άσκηση.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι εάν οι καρδιακές παθήσεις ταλαιπωρούν μια οικογένεια, μπορεί να μην είναι σημάδι γενετικής ευαισθησίας. Τα μέλη μιας οικογένειας τείνουν να έχουν κοινέςσυνήθειες τρόπου ζωής, όπως η διατροφή και οι συνήθειες άσκησης, και οι δύο από τις οποίες μπορούν να επηρεάσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

  1. Οι βιταμίνες μπορούν να αποτρέψουν τις καρδιακές παθήσεις

Αν και οι περισσότερες βιταμίνες, που λαμβάνονται στις συνιστώμενες δόσεις, είναι απίθανο να είναι βλαβερές για την υγεία της καρδιάς, δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η λήψη οποιωνδήποτε συμπληρωμάτων βιταμινών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την υγιεινή διατροφή και την τακτική άσκηση.

  1. Δεν υπάρχει λόγος διακοπής του καπνίσματος για κάποιον που είναι ήδη για χρόνια καπνιστής

Αυτό είναι μύθος. Το κάπνισμα είναι μια σημαντική αιτία καρδιακών παθήσεων. Μόλις ένα άτομο σταματήσει το κάπνισμα, αρχίζουν τα οφέλη για την υγεία του. Δεν έχει σημασία πόσο χρονών είναι ή πόσο καιρό καπνίζει: Όταν σταματά το κάπνισμα, είναι πιθανό να προσθέτει χρόνια στη ζωή του, να αναπνέει πιο εύκολα και να έχει περισσότερη ενέργεια. Ακόμη, μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου και βελτιώνεται η κυκλοφορία.

  1. Οι καρδιακές παθήσεις επηρεάζουν μόνο τους άνδρες

Αυτός είναι ένας μύθος, καθώς οι καρδιακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.Είναι μια κοινή παρανόηση ότι μόνο οι άνδρες επηρεάζονται από καρδιακές παθήσεις. Είναι αλήθεια ότι οι άνδρες τείνουν να αναπτύσσουν καρδιαγγειακές παθήσεις σε μικρότερη ηλικία από τις γυναίκες και έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου. Ωστόσο, οι γυναίκες έχουν υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Μια έρευνα του 2019 που διαβάζουμε στο ScienceDirect, εξηγεί: «Αν και η συχνότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων στις γυναίκες είναι συνήθως χαμηλότερη από ό, τι στους άνδρες, οι γυναίκες έχουν υψηλότερη θνησιμότητα και χειρότερη πρόγνωση μετά από οξέα καρδιαγγειακά επεισόδια».

  1. Η καρδιακή ανακοπή και η καρδιακή προσβολή είναι οι ίδιες

Οι καρδιακές ανακοπές και οι καρδιακές προσβολές δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η καρδιακή προσβολή είναι πρόβλημα κυκλοφορίας. Εμφανίζεται όταν η στεφανιαία αρτηρία, η οποία μεταφέρει οξυγονωμένο αίμα στους μυς της καρδιάς, εμποδίζεται.

Μια καρδιακή ανακοπή είναι ένα «ηλεκτρικό πρόβλημα», όπου η καρδιά σταματά να αντλεί αποτελεσματικά αίμα από το σώμα. Οι καρδιακές προσβολές προκαλούνται συχνά από καρδιακή ανακοπή.

Κατά τη διάρκεια μιας καρδιακής προσβολής, ένα άτομο είναι πιθανό να έχει τις αισθήσεις του. Κατά τη διάρκεια μιας καρδιακής ανακοπής, είναι σχεδόν πάντα όλοι αναίσθητοι. Και τα δύο είναι επείγοντα ιατρικά περιστατικά.

  1. Ο βήχας κατά τη διάρκεια καρδιακής προσβολής μπορεί είναι σωτήριος για τη ζωή

Μερικοί υποστηρίζουν ότι ο έντονος βήχας κατά τη διάρκεια καρδιακής προσβολής – ο λεγόμενος βήχας CPR – μπορεί να είναι σωτήριος για τη ζωή.Δεν υπάρχουν στοιχεία ωστόσο ότι αυτή η τεχνική λειτουργεί.

Σύμφωνα με τον ChristopherAlen, ανώτερο καρδιοχειρουργικόνοσηλευτή:«Η απόλυτη προτεραιότητα όταν νομίζετε ότι εσείς ή κάποιος άλλος παθαίνετε καρδιακή προσβολή είναι να καλέσετε τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Με αυτόν τον τρόπο, οι νοσοκόμοι μπορούν να σας αξιολογήσουν και να σας βοηθήσουν και θα φτάσετε στο νοσοκομείο όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δεν υπάρχουν ιατρικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τον βήχα CPR».

  1. Τα άτομα με καρδιακές παθήσεις πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε όλων των ειδών τα λιπαρά

Ένα άτομο με καρδιαγγειακές παθήσεις σίγουρα θα πρέπει να μειώσει την πρόσληψη κορεσμένων λιπών – τα οποία βρίσκονται σε τρόφιμα όπως το βούτυρο, τα μπισκότα, το μπέικον και τα λουκάνικα- και των μερικώς υδρογονωμένων και trans λιπαρών, τα οποία βρίσκονται σε τρόφιμα όπως οι κατεψυγμένες πίτσες και τα ποπκορν.

Ωστόσο, τα ακόρεστα λίπη μπορούν να προσφέρουν οφέλη. Για παράδειγμα, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι τα ωμέγα-3, πουείναιπολυακόρεστο λίπος, μπορεί να προστατεύσουν την υγεία της καρδιάς.

Η Αμερικανική Ένωση Καρδιάς συνιστά «όλοι οι ενήλικες να τρώνε ψάρια (ιδιαίτερα λιπαρά ψάρια) τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Τα ψάρια είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης και είναι χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά. Τα ψάρια, ιδίως τα λιπαρά είδη όπως το σκουμπρί, η πέστροφα της λίμνης, η ρέγγα, οι σαρδέλες, ο τόνος αλμπακόρης και ο σολομός, παρέχουν σημαντικές ποσότητες των δύο ειδών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που έχουν αποδειχθεί καρδιοπροστατευτικά, του εκοσαπενταενοϊκού και του δοκοσαεξανοϊκού οξέος».

Συστήνουν επίσης την κατανάλωση φυτικών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Αυτά μπορούν να βρεθούν σε τροφές όπως είδη σόγιας, καρύδια, λιναρόσπορους και λάδι κανόλα.

Συμπερασματικά, οι καρδιακές παθήσεις είναι συνηθισμένες, αλλά δεν είναι αναπόφευκτες. Υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν όλοι να εφαρμόσουν για να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων, ανεξάρτητα από την ηλικία τους.

Διάβασε ακόμα: Καρδιακές επιπλοκές που σχετίζονται με την COVID-19: Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής;

Διάβασε ακόμα: Φάκελος υγεία: Τα tips για την υγεία της καρδιάς μας και τι μπορούμε να κάνουμε

[related id="875304"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece