Συμπτώματα διαβήτη: Μπορεί να έχεις διαβήτη και να μην το ξέρεις;

Δεν είναι απαραίτητο να έχεις περιττά κιλά για να αποκτήσεις διαβήτη. Διάβασε και διαπίστωσε αν είσαι ευάλωτη αλλά και τι πρέπει να κάνεις μετά.

31.03.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Τι είναι ο διαβήτης

Πιθανότατα πιστεύεις ότι ξέρεις πώς μοιάζει μια γυναίκα με διαβήτη τύπου 2 – μεγαλύτερη, παχύσαρκη και κάνει καθιστική ζωή. Όμως και οι αδύνατες κινδυνεύουν: Για την ακρίβεια, περίπου το 15% των γυναικών με διαβήτη τύπου 2 έχουν φυσιολογικό βάρος (ΔΜΣ κάτω από 25).

Μάθε τα προειδοποιητικά σημάδια

Εάν παρατηρήσεις έτω και ένα από αυτά τα συμπτώματα του διαβήτη, αξίζει να μιλήσεις με το γιατρό σου.
1. Ξυπνάς συχνά τη νύχτα για να ουρήσεις.
2. Νιώθεις ασυνήθιστη δίψα.
3. Έχεις πάρει ή έχεις χάσει κιλά χωρίς να το καταλάβεις.
4. Παθαίνεις συχνά μυκητιάσεις.
5. Διαπιστώνεις ότι κάποιες ώρες έχεις θολή όραση.
6. Νιώθεις μυρμήγκιασμα στις παλάμες και στα πέλματα.
7. Εάν κοπείς, δεν κλείνει εύκολα το τραύμα ή δυσκολεύεσαι να συνέλθεις από κάποια λοίμωξη.

Τι συμβαίνει

Γιατί ένας αδύνατος άνθρωπος να έχει διαβήτη; Η πιο πιθανή εξήγηση: Το «σύνδρομο αδύνατης-παχουλής», όπου είσαι λεπτή, αλλά το ποσοστό του σωματικού σου λίπους είναι υψηλό. Μελέτησε τη σιλουέτα σου στον καθρέφτη: Εάν είσαι πιο παχιά στον κορμό ή έχεις μεγάλη αναλογία μέσης ισχίων, αυτό είναι ένδειξη ότι έχεις πολύ σπλαχνικό λίπος. «Τα λιποκύτταρα δεν κάθονται απλά εκεί. Εκκρίνουν ορμόνες που μπορεί να επιδεινώσουν την αντίσταση στην ινσουλίνη και να οδηγήσουν σε διαβήτη» λέει ο Ανδρέας Θωμόπουλος, ενδοκρινολόγος διαβητολόγος, κλινικός διαιτολόγος. Επίσης, είσαι επιρρεπής αν έχεις οικογενειακό ιστορικό, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ή παρουσίασες διαβήτη κύησης (εσύ ή η μαμά σου).

Τι μπορείς να κάνεις

«Ακόμα και οι άνθρωποι με φυσιολογικό βάρος μπορούν να χάσουν μερικά κιλά (μιλάμε για 2-3 κιλά)» επισημαίνει ο γιατρός. Η άσκηση και η δίαιτα είναι σημαντικά, ανεξάρτητα από τη ζυγαριά. Κάνε αεροβική και προπονήσεις ενδυνάμωσης, καθώς και με τις δύο βελτιώνεται η ευαισθησία στην ινσουλίνη. Βάλε στόχο τα 30 λεπτά τη μέρα, 5 μέρες την εβδομάδα. Μείνε μακριά από επεξεργασμένους υδατάνθρακες και αύξησε τις τροφές με πολλές φυτικές ίνες, όπως σιτηρά ολικής και λαχανικά. Ωστόσο, αν ήδη τα κάνεις αυτά, μπορεί να χρειάζεται να πάρεις κάποιο φάρμακο. «Κάποιοι το θεωρούν τελευταία λύση και προσπαθούν να το αποφύγουν», σημειώνει ο ειδικός, «αλλά το πιο σημαντικό είναι να διαχειρίζεσαι τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου».

Editor's Picks:

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece