Τι πρέπει να γνωρίζεις για τον ύπνο και την εποχική συναισθηματική διαταραχή

(SAD) ένας τύπος κατάθλιψης που είναι συχνός τους χειμερινούς μήνες, ειδικά στις γυναίκες.

BeFunky-collage (7)

-Από τη Μαίρη Λαγού – Πατρικίου, σύμβουλος παιδικής ηλικίας, διεθνώς πιστοποιημένη σύμβουλο ύπνου, μέλος του IACSC (babysleep.gr)

Εάν αισθάνεσαι πεσμένη, έχεις ευερεθιστότητα, έχεις χαμηλή ενέργεια ή λαχταράς γλυκά ή αμυλούχα τρόφιμα περισσότερο από το συνηθισμένο, κοιμάσαι περισσότερο ή λιγότερο από το συνηθισμένο, μπορεί να αντιμετωπίζεις εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (SAD), ένας τύπος κατάθλιψης που είναι συχνός τους χειμερινούς μήνες, ειδικά στις γυναίκες.

Πώς η εποχική συναισθηματική διαταραχή επηρεάζει τον ύπνο

Αν και δεν είναι εύκολο να γνωρίζουμε ακριβώς τι προκαλεί το SAD, υπάρχουν πολλά στοιχεία που έχουνβασικό ρόλο, πολλά από τα οποία συνδέονται με τον κύκλο ύπνου.

  • Βιταμίνη D - Η βιταμίνη D βοηθά στην αύξηση της δραστηριότητας της σεροτονίνης. Όταν λοιπόν έχεις χαμηλή βιταμίνη D είναι πολύ συνηθισμένο να αισθάνεσαι θλίψη.
  • Κιρκάδιος ρυθμός – η λιγοστή έκθεση στον ήλιο τους χειμερινούς μήνες μπορεί να διαταράξει το φυσικό βιολογικό ρολόι και γι αυτό να αισθάνεσαι συναισθηματικά πεσμένη.
  • Μελατονίνη - το σκοτάδι αυξάνει την παραγωγή μελατονίνης, η οποία ρυθμίζει τον ύπνο. Ωστόσο, τα αυξημένα επίπεδα μελατονίνης μπορούν να σε κάνουν πιο νυσταγμένη και πιο ληθαργική, γεγονός που επηρεάζει τη φυσιολογική συμπεριφορά.

Η πιο συνηθισμένη από τις διαταραχές του ύπνου που προκαλούνται από το SAD, είναι η υπερυπνία, ακολουθούμενη από αϋπνία. Η υπερυπνία οδηγεί σε υπερβολικό υπνηλία ή ύπνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και ακόμα κι αν κοιμάσαι περισσότερο από το συνηθισμένο, πιθανότατα περνάς λιγότερο χρόνο σε βαθύ, αποκαταστατικό ύπνο με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι ανήσυχη ή κουρασμένη κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν είσαι σίγουρη ότι κοιμάσαι αρκετά.

4 συμβουλές για τη διαχείριση της εποχιακής συναισθηματικής διαταραχής

  1. Εκθέσου σε περισσότερο φως
  2. Δώσε προτεραιότητα σε μια υγιεινή διατροφή
  3. Κρατήσου ενεργοποιημένη
  4. Προετοιμάσου για ποιοτικό ύπνο

Εάν δεν είσαι σίγουρη εάν έχεις εποχιακή συναισθηματική διαταραχή ή εάν έχεις δοκιμάσει πολλά πράγματα για να βοηθηθείς, αλλά εξακολουθείς να αισθάνεσαι έντονη θλίψη, επισκέψου έναν γιατρό/σύμβουλο ψυχικής υγείας για να ζητήσεις περαιτέρω διάγνωση και υποστήριξη. Δώσε προτεραιότητα στην υγεία και την ευεξία, περιποιήσου τον εαυτό σου και ελπίζω πως ο χειμώνας θα γίνει λιγάκι πιο εύκολος.

Διάβασε επίσης: Τι ακούει το μωρό στην κοιλιά σου;

Διάβασε επίσης: «Έχω διαγνωστεί με ηπατίτιδα C. Μπορώ να μείνω έγκυος και να γεννήσω ένα υγιές μωρό;»

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i