Το προφίλ της ημικρανίας και 3 συμβουλές για να ανακουφιστείς

Η ημικρανία μπορεί να επηρεάζει την προσωπική και την επαγγελματική σου ζωή.

κρίση ημικρανίας πονοκέφαλος seb_ra

Συνεργάστηκε ο Μιχάλης Βικελής, νευρολόγος, MSc in Headache Medicine, PhD (headaches.gr).

Ένας οξύς έντονος πόνος στο κεφάλι σε καθηλώνει. Στην πραγματικότητα, είναι σαν να δέχεσαι επίθεση από δεκάδες σφυριά την ίδια στιγμή. Σου προκαλεί ζαλάδα και ναυτία, δεν μπορείς να ακούσεις τον παραμικρό θόρυβο ή να ανεχτείς το φως. Kαταβάλλεις πολλή προσπάθεια για να εργαστείς και, το ξέρεις καλά, δύσκολα θα σου περάσει ακόμα και με ισχυρά παυσίπονα.

Το προφίλ της ημικρανίας

Τα παραπάνω συμπτώματα είναι γνωστά σε όσους πάσχουν από ημικρανία, μια κατάσταση που απασχολεί έναν στους επτά συνανθρώπους μας. Στην Αμερική 39 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από ημικρανία, εκ των οποίων το 75% είναι γυναίκες. «Μέχρι σήμερα δεν έχουν εντοπιστεί τα αίτια, πάντως πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μπορεί να οφείλεται σε υπερβολικά ευαισθητοποιημένα εγκεφαλικά νεύρα» επισημαίνει η Elizabeth Seng, PhD, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Albert Einstein College of Medicine, στη Νέα Υόρκη. Σίγουρα, αν υποφέρεις από ημικρανίες, πρέπει να επισκεφθείς ένα νευρολόγο, ο οποίος θα φτιάξει ένα θεραπευτικό πλάνο για σένα. Παρ’ όλ’ αυτά, οι παρακάτω συμβουλές από τους ειδικούς θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις ή να μειώσεις τα συμπτώματα.

Το δικό σου αντίδοτο στην ένταση

«Μία από τις πιο κοινές αιτίες που πυροδοτούν την ημικρανία είναι το στρες» υπογραμμίζει η Elizabeth Seng. Δεν το καταλαβαίνεις πάντα. Το χτύπημα είναι ύπουλο και συνήθως έρχεται μέσα στις πρώτες 6 ώρες μετά την υποχώρηση των επιπέδων του στρες. Οι ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη, προφυλάσσουν από τον πόνο, αλλά μια απότομη πτώση των επιπέδων τους μπορεί να αποβεί μοιραία. Δοκίμασε να κάνεις διαλογισμό: Θα σε βοηθήσει να ελέγξεις την έντασή σου.

Μην παρεκκλίνεις από το πρόγραμμα

«Να είσαι συνεπής με την καθημερινή σου ρουτίνα. Ο ύπνος, το φαγητό και η άσκηση», τονίζει η Amaal Starling, MD, βοηθός καθηγήτρια Νευρολογίας στη Mayo Clinic στο Φίνιξ, «είναι τρεις συνήθειες που επηρεάζουν τα επίπεδα των ορμονών μας, την πείνα μας και τη διάθεσή μας. Έτσι, ακόμα και μια μικρή αλλαγή μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες. Πήγαινε για ύπνο πάνω-κάτω την ίδια ώρα κάθε μέρα, φάε με βάση ένα σταθερό πλάνο και ασκήσου περίπου για 20 λεπτά τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα».

Διάβασε επίσης: Πώς και πότε μεταδίδεται η γρίπη H1N1; Και άλλες σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές

Διάβασε επίσης: Είναι ΑΡΚΕΤΟ το απολυμαντικό χεριών να κρατήσει μακριά τον ιό της γρίπης και τον κορωναϊό;

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i