Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

The 30-day Salad Project: Τρώμε κάθε μέρα σαλάτα για 1 μήνα και να πώς θα το κάνεις κι εσύ!

Ακολούθησε το «The 30-day Salad Project» για να τρως λαχανικα κάθε μέρα και να χάσεις κιλά με το πλάνο που δημιούργησε για εμάς ο Μάνος Δημητρούλης.

12.09.2017

εχεις διαβασει

Από το Μάνο Δημητρούλη, κλινικό διαιτολόγο- διατροφολόγο Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Master αθλητικής διατροφής (www.dietstories.gr)

Για 30 μέρες, αντικαθιστούμε ένα γεύμα της ημέρας με σαλάτα και βλέπουμε τι αποτέλεσμα έχουμε. Ο διαιτολόγος- σεφ Μάνος Δημητρούλης, μας δίνει συνταγές και συμβουλές. Δοκίμασέ το κι εσύ!

 

Πώς θα φτιάξεις τις πιο νόστιμες υγιεινές σαλάτες

Η βάση: Ξεκίνησε επιλέγοντας μια βάση της αρεσκείας σου χρησιμοποιώντας όσο είναι δυνατόν εποχικά υλικά: μαρούλι, σπανάκι, λάχανο, ρόκα, ραντίτσιο, iceberg, κινέζικο λάχανο, ντομάτα, αντιδοσαλάτα, βαλεριάνα, γαλλική ή σγουρή σαλάτα.

2 Πρόσθεσε κάτι με τραγανή υφή: Καρότο, αγγούρι, κρουτόν, κολοκύθι, πιπεριές, μήλο, σπόροι (λιναρόσποροι, σπόροι chia, κολοκυθόσποροι, ηλιόσποροι).

3 Πρόσθεσε κάτι μαλακό: Πατάτα, γλυκοπατάτα, τυρί, αβοκάντο, ρύζι, ελιές.

4 Πρόσθεσε κάτι απρόσμενο: Τζίντζερ, πίκλες, φρέσκα μυρωδικά, χούμους, μπέικον, μπέικον γαλοπούλας, αποξηραμένα φρούτα (χουρμάς, cranberry, gojiberry, ανανάς, blueberry, σύκο, δαμάσκηνο νο, μπανάνα) και αργότερα καρπούζι.

5 Πρόσθεσε πρωτεΐνη: Φασόλια, αβγό, τόνο, κοτόπουλο, μοσχάρι ή χοιρινό, τόφου, κινόα, ξηρούς καρπούς.

6 Φτιάξε πολλά διαφορετικά dressings: Με βάση τη μουστάρδα, με βάση το ταχίνι, πέστο, με βάση τα φρούτα (χυμό ή πολτό), με βάση το γιαούρτι (και προσθήκη μυρωδικών ή και μπαχαρικών), βινεγκρέτ (με βαλσαμικό ξίδι από λευκό ή κόκκινο κρασί, μέλι, μαρμελάδα, πουρέ φρούτων).

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ο διαιτολόγος-σεφ μας δίνει μικρά μυστικά διατροφής για να τρώνε τα παιδιά τα πάντα!

Πώς δε θα βαρεθείς να τρως σαλάτες;

Το «κλειδί» για να τρως σαλάτες όσο πιο συχνά γίνεται είναι η δημιουργικότητα και η ποικιλία. Οι περισσότεροι, όταν ακούν για σαλάτα, έχουν στο μυαλό τους μαρούλι με ακόμα κάποια λαχανικά και λάδι. Ξέχασέ το αυτό. Είναι πολύ σημαντικό μια σαλάτα να περιέχει διαφορετικές υφές και υλικά από διάφορες ομάδες τροφίμων.

Για να είναι μια σαλάτα χορταστική, πρέπει να περιέχει ικανή ποσότητα φυτικών ινών και πρωτεΐνης. Σχεδόν όλα τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, αλλά σχετικά μικρή ποσότητα πρωτεΐνης.

Γι’ αυτόν το λόγο μια χορταστική σαλάτα πρέπει να περιέχει αβγό, τυρί, κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρι, όσπρια. Οι σαλάτες σου δεν πρέπει να είναι μόνο ωμές. Μπορείς να χρησιμοποιείς βραστά ή ψητά λαχανικά, λαχανικά ατμού.

Τοπ υλικά για σαλατες

Πίκλες καρότου ή παντζαριού
• Λαχανικά σχάρας
• Ψητό καλαμπόκι ή ντομάτα
• Μπρόκολο ή κουνουπίδι ατμού
• Ψητό χαλούμι
• Τσιπς από κολοκύθι ή πατάτα ή γλυκοπατάτα
• Πουρές καρότου ή κουνουπιδιού
• Καραμελωμένα κρεμμύδια
• Μπέικον
• Ρύζι ή κινόα
• Ελάχιστα ψημένος τόνος
• Σολομός καπνιστός ή ατμού
• Τόφου
• Ρεβίθια ή φακές ή φασόλια.

Δες ΟΛΕΣ τις συνταγές για σαλάτα για το 30DAY SALAD PROJECT από το Μάνο Δημητρούλη ΕΔΩ

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Η κλασική σούπα βισισουάζ με πράσα και πατάτες από τη Σοφία Μάργαρη είναι ό,τι πιο νόστιμο και εύκολο θα δοκιμάσεις σήμερα!

«Αυτή η σούπα με πράσα σερβίρεται και παγωμένη. Απλά χρησιμοποίησε αγγούρι αντί για πατάτες».

Από πού έρχονται οι τροφές που τρώμε; Η Zooey Deschanel απαντά με μια σειρά ντοκιμαντέρ στο Facebook για να ξέρουμε τι τρώμε

Εσύ γνωρίζεις την προέλευση των τροφίμων που καταναλώνεις; Είσαι σίγουρη πως ξέρεις σε ποια φάρμα μεγάλωσε το κοτόπουλο που έφαγες σήμερα;

Κουλουράκια ολικής άλεσης με φιστικοβούτυρο, βρόμη και ελάχιστη ζάχαρη (και λίγη μαρμελάδα!)

Ό,τι πρέπει για τα παιδιά! Με αλεύρι ολικής, φιστικοβούτυρο και μαρμελάδα!

Τι να βάζεις στο ψωμί σου; Μαρμελάδα ή ταχίνι; Πραλίνα ή φιστικοβούτυρο; Τα πιο υγιεινά spreads και 5 πρωινά με λιγότερες από 100 θερμίδες

Ποια είναι τα καλύτερα αλείμματα φγια μία φέτα ψωμί; Κάνουμε crash test στις πιο γνωστές επιλογές!

8 συνήθειες που «ταράζουν» το μεταβολισμό σου!

Η συγγραφέας του βιβλίου The Little Book of Thin μας εξηγεί ποιοι είναι οι μικροί “καταστροφείς” του μεταβολισμού σου, οι οποίοι καθυστερούν την απώλεια των κιλών σου.

Γιατί έχεις φούσκωμα και τι να φας (και οι τροφές που θες για επίπεδη κοιλιά)

Flat στομάχι: Μήπως αποτελεί όνειρο για σένα; Μήπως υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που έχεις φούσκωμα κι όχι επίπεδη κοιλιά;

#shapegreece