Πόσα γεύματα τη μέρα πρέπει να τρώω και πόσο συχνά πρέπει να πεινάω; Η ειδικός απαντά!

Τελικά, πόσο συχνά πρέπει να τρώω και πόσο συχνά είναι λογικό να πεινάω;

13.04.2018

εχεις διαβασει

 

Ευχαριστούμε την Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Χαροκοπείου πανεπιστημίου, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό πανεπιστήμιο (ΚΕΚ) www.coachmydiet.wordpress.com

Η γνωστή οδηγία «μικρά και συχνά» γεύματα, είναι λίγο ασαφής. Τι σημαίνει μικρά και τι σημαίνει συχνά; Και αν τελικά η καθημερινότητα δεν το επιτρέπει τότε τι γίνεται; Τελικά, πόσο συχνά πρέπει να τρώω και πόσο συχνά είναι λογικό να πεινάω;

«Η σύσταση που συνηθίζουμε να δίνουμε είναι τα γεύματα να γίνονται κάθε 2-3 ώρες, καθώς με αυτόν τον τρόπο το σάκχαρο παραμένει σταθερό (με δεδομένο ότι είναι σωστά δομημένα αυτά τα γεύματα) και ενισχύεται ο μεταβολισμός», τονίζει η Κλειώ Δημητριάδου, διατροφολόγος – διαιτολόγος.

Ο τελευταίος ισχυρισμός, βασίζεται στο γεγονός ότι όταν τρως ο οργανισμός «καίει» περισσότερες θερμίδες για να διαχειριστεί την τροφή και αντίστροφα με την πολύωρη νηστεία το σώμα μπαίνει σε κατάσταση άμυνας και περιορίζει τις καύσεις του.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: ΔΙΑΙΤΑ ΜΕ ΜΠΟΛΑΚΙΑ

Κάτι που επίσης, είναι βοηθητικό στη συχνή κατανάλωση γευμάτων είναι ότι εφόσον περίπου στο τρίωρο χωνεύεις, το στομάχι σου θα ανταποκριθεί καλύτερα με αυτό το μοτίβο συμπεριφοράς.

«Ακόμη, τόσο ψυχολογικά όσο και σωματικά, τα μικρά και συχνά γεύματα σε βοηθούν όταν βρίσκεσαι σε δίαιτα να είσαι περισσότερο συνεπής στις ποσότητες των κυρίως γευμάτων», συμπληρώνει η ειδικός.

Πλήθος γευμάτων ή σύνολο θερμίδων;

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι δεν έχει τόση σημασία το πλήθος των γευμάτων, όσο το σύνολο των θερμίδων που προσλαμβάνει κανείς μέσα στην ημέρα, ακόμα και αν τις καταναλώσει σε ένα ή δύο γεύματα.

 

Αυτό πιθανώς να σου φαίνεται περισσότερο ή λιγότερο εφικτό, ανάλογα με τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας. Υπάρχουν ακόμη οι υποστηρικτές της διαλειμματικής νηστείας, στην οποία τα γεύματα πρέπει να είναι δύο και να καταναλωθούν μέσα σε 8 ώρες. Περιμένουμε σίγουρα συνέχεια σε αυτές τις έρευνες, ώστε να είναι περισσότερο ξεκάθαρα τα αποτελέσματα.

Το ζήτημα της πείνας είναι ένα άλλο θέμα

Αν πεινάς συνέχεια (νωρίτερα από το δίωρο ή τρίωρο) καλό είναι σε πρώτη φάση να ελέγξεις αν είναι πραγματική πείνα ή αν είναι θέμα αφυδάτωσης, κούρασης ή στρες. Μεγάλο ρόλο παίζουν και οι ορμόνες σου και οι διάφορες φάσεις του κύκλου.

Από εκεί και έπειτα, αν βρίσκεσαι σε περίοδο δίαιτας, καλό είναι να ελέγξεις αν σου φτάνουν οι θερμίδες που προσλαμβάνεις και αν έχεις οργανώσει σωστά τα γεύματά σου ή αν έχεις παραλείψει κάτι.

Το κλειδί της διατροφής είναι η εξατομίκευση.

«Μπορείς να κάνεις πειράματα για να δεις τι σου ταιριάζει καλύτερα και να προσπαθήσεις να βρεις τη φόρμουλα που θα σε βολέψει και θα σε βοηθήσει να είσαι τυπική στο πρόγραμμά σου, χωρίς να πιέζεσαι μέσα στην ημέρα. Προσάρμοσε τη διατροφή σου στις ανάγκες σου και θα έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα», τονίζει η Κλειώ!

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Τι ώρα χάνεις βάρος
Τι ώρα χάνεις βάρος; Aν μετράει το πότε τρως κάτι, να η ιδανική μέρα σου (και μάλλον μετράει)

Σε νέες μελέτες για το βιολογικό σου ρολόι αποκαλύπτεται το πώς να ισορροπήσεις τον οργανισμό σου για να χάνεις βάρος όλη μέρα

σωστή διατροφή
5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε ΟΛΟΙ για τη διατροφή

Η διατροφολόγος Ανδρονίκη Πάντα επισημαίνει τα 5 σημεία που πρέπει να ξέρεις

Κόκκινο κρέας και σίδηρος
Είναι το κόκκινο κρέας η καλύτερη πηγή σιδήρου; Kαι τελικά, πόσο κρέας να τρώμε για καλή υγεία;

Πόσο κακό ή καλό είναι το κρέας για την υγεία μας και ποια είναι τα θρεπτικά του συστατικά;

Ήρθαν τα νέα φυτικά ροφήματα AdeZ και τα δοκιμάσαμε πρώτοι! Αμύγδαλο, σόγια, καρύδα ή βρώμη;

Η The Coca Cola company παρουσίασε σε δημοσιογράφους και nutrition experts από πολλές ευρωπαϊκές χώρες τo AdeZ, τη νέα σειρά φυτικών ροφημάτων με θρεπτικές ιδιότητες με μία εκπληκτική εμπειρία πρωινού στο Μιλάνο. Φυσικά το SHAPE ήταν εκεί.

#shapegreece