Αυτά είναι τα συστατικά της Ιαπωνικής διατροφής που υπόσχονται μακροζωία

Η Ιαπωνία είναι μια από τις χώρες του κόσμου με το μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, αν όχι το μεγαλύτερο, και προφανώς αυτό οφείλεται κυρίως στη διατροφή των Ιαπώνων.

20.03.2017

εχεις διαβασει

Η σόγια

Ο θαυματουργός σπόρος αποτελεί μια βασική πηγή φυτικών πρωτεϊνών και τα φυτοοιστρογόνα του, ελέγχουν την κακή χοληστερίνη, μειώνουν τον κίνδυνο καρκινοπαθειών, βοηθούν πολύ τις γυναίκες με εμμηνοπαυσιακό σύνδρομο. Σύμμαχος επίσης της γερής καρδιάς, έτσι που ακόμη και η ορθόδοξη ιατρική συστήνει τη λήψη 50 γραμμαρίων σόγιας καθημερινώς.

 

Το ρύζι

Το θεμελιακό άμυλο της κίτρινης φυλής. Το καφέ ρύζι, το άγριο ρύζι  και το μαύρο ρύζι είναι πλούσια σε αδιάλυτες φυτικές ίνες που μπορούν ενδεχομένως να προστατεύσουν από πολλούς τύπους καρκίνου. Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτές οι αδιάλυτες φυτικές ίνες είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία του οργανισμού κατά των καρκινικών κυττάρων. Επιπλέον, το Ρύζι αφθονεί σε ανθεκτικό άμυλο, το οποίο φθάνει στο έντερο σε αχώνευτη μορφή. Βοηθά την αύξηση των ωφέλιμων βακτηρίων για τη φυσιολογική κινητικότητα του εντέρου.

 

Τα μανιτάρια shiitake (σιτάκε)

Εμφανίζονται μόνο δύο φορές το χρόνο γύρω από τον κορμό του δέντρου shii, μιας βαλανιδιάς με το επιστημονικό όνομα Pasania cuspidata.  Στην αγορά θα τα βρεις αποξηραμένα. Τα μανιτάρια γενικώς, ειδικότερα όμως τα shiitake συνιστούν ένα θησαυροφυλάκιο βιταμινών Β και σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών, καταπολεμούν την κακή χοληστερίνη. Η εξαιρετική και πικάντικη γεύση του σε συνδυασμό με τις θεραπευτικές ιδιότητές του το έχουν αναδείξει ως το δεύτερο σε παραγωγή μανιτάρι παγκοσμίως. Στην Ελλάδα μέχρι πρότινος δεν ήταν ευρέως γνωστό αλλά πλέον υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.

 

Τα φύκια

Μεζές μυθικός, ιαματικός, αφροδισιακός, όπως διατείνονται οι άνθρωποι της Απω Ανατολής. Τα φύκια είναι φυσικοί σταθεροποιητές και συνεπώς «δένουν» τα υγρά με τα στερεά υλικά των εδεσμάτων. Τροφή ιερή για τους Ιάπωνες, τα φύκια αποτελούν το 10% της δίαιτάς τους. Δεν έχουν παρά ελάχιστες θερμίδες αλλά είναι γεμάτα σε ασβέστιο, ιωδίνη, φώσφορο και βιταμίνη Α. Διευκολύνουν τη λειτουργία των νεφρών, την κυκλοφορία του αίματος και μας προσφέρουν ενέργεια.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πόσο αποτελεσματική είναι η δίαιτα Ζώνης;

Η δίαιτα της Ζώνης αποτελεί ένα διάσημο διατροφικό πρόγραμμα που λατρεύουν και ακολουθούν πολλές μεγάλες σταρ. Ταιριάζει όμως σε σένα;

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Λαχανικά με πρωτεΐνη: Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης;

Πάρα πολλά είναι εκείνα τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεΐνης. Η διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει τη λίστα με τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

4 oφέλη που έχει για την υγεία σου η κατανάλωση τροφίμων με πρωτεΐνη

Ξέρεις γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντικό μακροσυστατικό;

Υπάρχει ένα υλικό που αναβαθμίζει κάθε, μα κάθε, πίτσα
Υπάρχει ένα υλικό που αναβαθμίζει κάθε, μα κάθε, πίτσα

Κανείς δεν το περίμενε ότι το μέλι κάνει δουλειά.

Πώς θα φτιάξεις το τέλειο hot dog
Πώς θα φτιάξεις το τέλειο hot dog

Δεν είναι απλή δουλειά να μπει το λουκάνικο στο ψωμάκι.

10 τρόποι να δοκιμάσεις το τυρί κότατζ αλλιώς (ακόμα και παγωτό με cottage φτιάχνεις!)

Βαριέσαι το τυρί κότατζ με φρυγανιά ή σκέτο; Υπάρχουν δέκα έξυπνοι και νόστιμοι τρόποι για να το βάλεις στη διατροφή σου χωρίς να το βαρεθείς.

#shapegreece