Το υγιεινό σνακ που είναι φουλ στη χοληστερίνη

Αν και οι έρευνες δεν μας τα λένε ξεκάθαρα, ωστόσο αυτή η υγιεινή τροφή αυξάνει τη χοληστερίνη σου.

γυναίκα που τρώει γιαούρτι για τη χοληστερίνη istock

Μπορεί να τρως πλιγούρι βρώμης για πρωινό, να χρησιμοποιείς άπαχο γάλα στον καφέ και να τρως σαλάτες για μεσημεριανό γεύμα. Ωστόσο, ο γιατρός σου λέει ότι η χοληστερίνη σου είναι υψηλή. Πως είναι δυνατόν;

Πολλοί παράγοντες αυξάνουν τη συνολική χοληστερίνη σου, όπως η κληρονομικότητα, ο τρόπος ζωής και οι διατροφικές επιλογές. Η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως και λαχανικών αποτελεί μέρος της υγιεινής διατροφής για τα άτομα με υψηλή χοληστερίνη. Ωστόσο, ορισμένες από τις άλλες διατροφικές σου επιλογές μπορεί να αυξάνουν τη χοληστερίνη σου ιδιαίτερα την LDL (λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας), που ονομάζεται "κακή" χοληστερόλη.

Το συκώτι σου παράγει χοληστερίνη, η οποία χρησιμοποιείται για τη σύνθεση ορμονών, την παραγωγή βιταμινών και τη δημιουργία κυτταρικών μεμβρανών. Μερικοί άνθρωποι παράγουν υπερβολική χοληστερίνη ή καταναλώνουν τροφές που αυξάνουν τη χοληστερίνη στο αίμα, με αποτέλεσμα υψηλά επίπεδα στο αίμα. Η υψηλή χοληστερίνη LDL μπορεί να οδηγήσει στη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού.

15 εύκολες συμβουλές για να μειώσουμε τη χοληστερόλη

Το υγιεινό σνακ που είναι φουλ στη χοληστερίνη

Το πλήρες σε λιπαρά γιαούρτι και γενικά τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να μην επιδρούν στη χοληστερίνη όσο πιστεύαμε, σύμφωνα με μια ανασκόπηση του 2020 που δημοσιεύτηκε στο Advances in Nutrition.

Τα στοιχεία που υποστηρίζουν τη γενική σύσταση ότι όλοι πρέπει να καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και χωρίς λιπαρά για την προστασία της υγείας της καρδιάς δεν υπάρχουν. Ωστόσο, δεν υπάρχουν επίσης αρκετά στοιχεία για να πούμε με 100% βεβαιότητα ότι είναι εντάξει για τα άτομα με υψηλή χοληστερίνη να καταναλώνουν γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά. Οι πιο πρόσφατες συστάσεις της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας για τα γαλακτοκομικά τρόφιμα, που δημοσιεύθηκαν το 2023, συνεχίζουν να ενθαρρύνουν επιλογές με χαμηλά λιπαρά και χωρίς λιπαρά.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα προσφέρουν πολλά οφέλη, παρέχοντας θρεπτικά συστατικά που λείπουν σε πολλές δίαιτες, όπως ασβέστιο, βιταμίνη D και κάλιο. Ωστόσο, τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε συγκεκριμένους τύπους κορεσμένων λιπαρών - μυριστικό οξύ (MA) και παλμιτικό οξύ (PA) - που αυξάνουν τη χοληστερίνη. Ένα κεσεδάκι γιαούρτι με πλήρη λιπαρά έχει σχεδόν 5 γραμμάρια κορεσμένου λίπους.

Το να φας γιαούρτι με χαμηλά ή χωρίς λιπαρά σημαίνει ότι λαμβάνεις τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι, χωρίς τα ανθυγιεινά λιπαρά.

Μίλησε με το γιατρό σου ή έναν διαιτολόγο για εξατομικευμένη καθοδήγηση.

Μήπως το γιαούρτι παχαίνει (αυτό που προτιμάς) και δεν το γνωρίζεις; Τι λέει η διαιτολόγος;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i