3 παρενέργειες όταν τρως πολλούς ξηρούς καρπούς

Οι ξηροί καρποί είναι απίστευτα υγιεινοί, αλλά υπάρχουν κάποιες παρενέργειες αν το παρακάνεις.

nuts iStock

Είναι ήδη γνωστό ότι οι ξηροί καρποί είναι απίστευτα υγιεινοί γιατί συνδέονται με την καλύτερη υγεία της καρδιάς, τη χαμηλότερη χοληστερόλη, ακόμη και με την απώλεια βάρους

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, υγιεινά λίπη, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Μπορούν να σε βοηθήσουν να ενισχύσεις την ενέργειά σου και μπορεί ακόμη και να παίξουν ρόλο στη μακροζωία. Επιπλέον, είναι εύκολο να τους φας μόνους τους ή να τους ενσωματώσεις σε διάφορα γεύματα.

Το ημερήσιο μέγεθος μερίδας είναι μια χούφτα δηλαδή περίπου 1/4 φλιτζανιού.

nuts
iStock

Το να καταναλώνεις υπερβολικά ξηρούς καρπούς, πιστεύοντας ότι σου κάνει καλό, το πιο πιθανό είναι να σου φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτό που νομίζεις.

Οι ξηροί καρποί που διατηρούν τις αρτηρίες σου καθαρές

Οι 3 παρενέργειες από την υπερβολική κατανάλωση ξηρών καρπών

  1. Αύξηση βάρους
  2. Αέρια, φουσκώματα και πεπτικά προβλήματα
  3. Δηλητηρίαση

nuts
iStock

1. Αύξηση βάρους 

Μπορεί από τη μία οι ξηροί καρποί να είναι χορταστικοί και να σε βοηθούν να χάσεις βάρος, αλλά αν υπερβείς το συνιστώμενο όριο θα δεις ξαφνικά τα κιλά σου να αυξάνονται. 

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ξηροί καρποί είναι πυκνοί σε θερμίδες, που σημαίνει ότι περιέχουν περισσότερη ενέργεια σε σύγκριση με πολλές άλλες τροφές. Για παράδειγμα, 1 χούφτα αμύγδαλα αποδίδουν περίπου 160 θερμίδες -ακόμα κι αν διπλασιάσεις τη μερίδα σου, θα έχεις 320 θερμίδες για ένα σνακ. Αυτό μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους, αν δεν υπολογίσεις τις επιπλέον θερμίδες που καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.

2. Αέρια, φουσκώματα και πεπτικά προβλήματα

Αυτές είναι συνηθισμένες παρενέργειες, χάρη στις ενώσεις των ξηρών καρπών που ονομάζονται φυτικά άλατα και τανίνες, οι οποίες τους καθιστούν δύσπεπτους. Εκτός από το συνιστώμενο ημερήσιο όριο, μπορείς να επιλέξεις την καρυδόψιχα, που είναι πιο εύπεπτη.

3. Δηλητηρίαση

Κυρίως αυτό συμβαίνει με τα πολλά καρύδια Βραζιλίας. Τα καρύδια Βραζιλίας είναι  πλούσια σε σελήνιο, αφού μία μερίδα (έξι έως οκτώ καρύδια) περιέχει σχεδόν 10 φορές τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα σεληνίου (55 μικρογραμμάρια).

brazilian_nuts
iStock

Η δηλητηρίαση από σελήνιο μπορεί να κάνει τα νύχια εύθραυστα, να προκαλέσει δυσοσμία στην αναπνοή και ακόμη και πόνους στους μυς και τις αρθρώσεις.  Οι ειδικοί προτείνουν να τρως 4 καρύδια Βραζιλίας τη μέρα, και ενδεχομένως να τους καταναλώνεις ανά δύο ήμερες, για να είσαι πιο προσεκτικός/ή.

Τι μπορείς να κάνεις για να μη χάνεις το μέτρο

Η λύση σε όλα αυτά τα προβλήματα είναι απλώς να προσέχεις τον αριθμό των ξηρών καρπών που τρως. Αν έχεις την τάση να τρως ασυναίσθητα, προτίμησε ξηρούς καρπούς με κέλυφος ώστε να δημιουργήσεις μια στοίβα από κελύφη για να διαπιστώσεις ακριβώς πόσους ξηρούς καρπούς έχεις φάει. 

Σελήνιο: Πόσο χρειάζεσαι για την υγεία σου και πού θα το βρεις

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i