6 συστατικά που ενισχύουν τη μακροζωία, σύμφωνα με νευροδιατροφολόγο

Εάν ο στόχος σου είναι η μακροζωία, αυτές οι τροφές είναι η απόλυτη καθημερινή επιλογή σου!

γυναίκα με τροφές που αυξάνουν τη μακροζωία istock

Μία νέα μελέτη που συνδέει τη μακροζωία με τις διατροφικές συνήθειες επισημαίνει πως μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά σχεδόν 20%, απλώς τρώγοντας περισσότερες τροφές, οι οποίες μας βοηθούν να το πετύχουμε.

"Τα φυτοθρεπτικά συστατικά που λαμβάνουμε μέσω φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, σπόρων και δημητριακών ολικής αλέσεως, παίζουν ισχυρό ρόλο ως αντιοξειδωτικά που βοηθούν να καταπολεμήσουμε τις βλάβες από το περιβάλλον, το οξειδωτικό στρες, την υπεριώδη ακτινοβολία ή ακόμη και και κάποιες νόσους", δήλωσε η Melanie Murphy Richter, νευροδιατροφολόγος.

Ποιο τυρί σε βοηθά να ζήσεις περισσότερο; Νέα μελέτη

Οι 6 συστατικά που προσφέρουν μακροζωία

  1. Καροτενοειδή
  2. Φλαβονοειδή
  3. Γλυκοσινολικά
  4. Φυτοοιστρογόνα
  5. Φυτοστερόλες
  6. Πολυφαινόλες

1. Καροτενοειδή

Τα καροτενοειδή, που βρίσκονται στις κολοκύθες, τις ντομάτες, τα καρότα και τις πιπεριές, δίνουν στα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα φυτικά τρόφιμα τον έντονο χρωματισμό τους. Αυτά τα πολύχρωμα αντιοξειδωτικά υποστηρίζουν την υγεία των ματιών και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου.

"Φρόντισε να τρως αυτές τις τροφές με τη φλούδα τους, καθώς η μεγαλύτερη ποσότητα βρίσκεται μέσα στη φλούδα αυτών των τροφών", συμβουλεύει η Richter.

2. Φλαβονοειδή

Τα φλαβονοειδή, που βρίσκονται στα εσπεριδοειδή, το πράσινο τσάι, τα μούρα, τα μήλα, τα κρεμμύδια και το κακάο, είναι γνωστό ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη, καθιστώντας τα ευεργετικά για την καρδιά και τη συνολική υγεία.

3. Γλυκοσινολικά

"Τα γλυκοσινολικά είναι υπέροχα αποτοξινωτικά", λέει η Richter. "Μπορούν να βοηθήσουν στην απομάκρυνση των επιβλαβών ουσιών μειώνοντας τον κίνδυνο καρκίνου".

Τα γλυκοζινολικά έχουν επίσης αποδειχθεί ότι προστατεύουν από φλεγμονώδεις νόσους. Αυτές οι ενώσεις βρίσκονται σε σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο.

4. Φυτοοιστρογόνα

Τα φυτοοιστρογόνα, που βρίσκονται στον λιναρόσπορο, το τόφου και το κριθάρι, μπορούν να εξισορροπήσουν τα επίπεδα ορμονών, καθιστώντας τα ιδιαίτερα ευεργετικά για τις γυναίκες.

Η Richter εξηγεί "Όταν καταναλώνονται, μπορούν να παίξουν το ρόλο των οιστρογόνων στο σώμα, βοηθώντας τις γυναίκες να ρυθμίσουν καλύτερα τους κύκλους τους καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους".

5. Φυτοστερόλες

Η Richter αναφέρει ότι οι φυτοστερόλες, που βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους και τα όσπρια, "επιδρούν έντονα ενάντια στα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης, γεγονός που τις καθιστά ευεργετικές για την καρδιά".

6. Πολυφαινόλες

Οι πολυφαινόλες, που βρίσκονται στη μαύρη σοκολάτα, τα μούρα, τα αχλάδια, τα σταφύλια και το κόκκινο κρασί, είναι αντιοξειδωτικά που μειώνουν τη φλεγμονή σε όλο το σώμα.

Οι πολυφαινόλες υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου και βοηθούν στην πρόληψη νευροεκφυλιστικών ασθενειών.

Πώς να αποφύγεις τους χρόνιους μυοσκελετικούς πόνους όσο μεγαλώνεις

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i