Τι να φάω στις διακοπές; Το ιδανικό πρωινό και τα tips του διαιτολόγου Δημήτρη Πέτσιο

Να φάω κλαμπ σάντουιτς ή μπριζόλα; Πρωινό με αυγό ή γαλακτοκομικά; Δες τον οδηγό από τον διαιτολόγο Δημήτρη Πέτσιο

09.08.2016

εχεις διαβασει

Τι να φάω στις διακοπές

Ευχαριστούμε τον Δημήτρη Πέτσιο κλινικό διαιτολόγο διατροφολόγο (www.dia-trofis.gr)

Τι να φάω στις διακοπές για πρωινό

Το πρωινό είναι ένα γεύµα που δεν πρέπει να παραλείπεις ποτέ, ακόµα περισσότερο στις διακοπές, που η σωµατική κούραση συχνά είναι µεγαλύτερη λόγω αλλαγής της ρουτίνας. Θα σου δώσει ενέργεια για να ξεκινήσεις σωστά τη µέρα και, καθώς το πρόγραµµα θα είναι ακαθόριστο και θα ξοδεύεις πολύ χρόνο εκτός σπιτιού, θα σε κρατήσει µέχρι το επόµενο γεύµα.

Τα συνήθη πρωινά

Είτε είναι πρωινό τύπου continental, είτε ελληνικό, είτε αγγλικό πρωινό, στον µπουφέ µπορεί να συναντήσεις σχεδόν τα πάντα! Ψωµί, φρυγανιές, κρουασάν και άλλα σφολιατοειδή, µπισκότα, κέικ, γιαούρτι, διάφορα δηµητριακά πρωινού, µέλι, µαρµελάδα, µαργαρίνη, κοµπόστα, φρουτοσαλάτα, ποικιλίες τυριών, ζαµπόν ή γαλοπούλα, λουκάνικα, οµελέτες, αβγά βραστά, τυρόπιτες, γάλα, χυµούς, καφέ, τσάι κ.ά.

Τι να επιλέξεις

Εξαρτάται από εσένα να συνθέσεις ένα υγιές και πλήρες πρωινό. Προκειµένου να µην παρασυρθείς από τους πολλούς γευστικούς πειρασµούς ενός πλούσιου µπουφέ, είναι προτιµότερο να κάνεις διαφορετικές επιλογές κάθε µέρα, ώστε να µη στερηθείς κάτι.

Ενδεικτικά πρωινά

• Ηµέρα 1η
Γάλα µε δηµητριακά και φρούτο.
Ηµέρα 2η
Αβγό βραστό µε µία φέτα ψωµί ολικής αλέσεως, µία φέτα τυρί για τοστ ή ένα κοµµάτι τυρί φέτα και µία ντοµάτα.
Ηµέρα 3η
Κρουασάν βουτύρου µε µαρµελάδα και 1 ποτήρι φρέσκος χυµός φρούτου.
• Ηµέρα 4η
Δύο φρυγανιές µε βούτυρο και µέλι και 1 µπολ φρουτοσαλάτα.
Ηµέρα 5η
Γιαούρτι 2% µε βρόµη και φρούτο.
Ηµέρα 6η
Δύο αβγά βραστά και µία χούφτα ξηροί καρποί µε βρόµη ή µία άγλυκη µπάρα δηµητριακών.
• Ηµέρα 7η
Δύο φέτες γαλοπούλα και 2 φέτες τυρί για τοστ µε 2 φρυγανιές ή µία φέτα ψωµί για τοστ.

Τι να πάρεις στο beach bar

Η αλήθεια είναι ότι δε θα έχεις πολλές υγιεινές επιλογές, εκτός από φρουτοσαλάτα, τοστ, αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και µη αλκοολούχα ποτά.

Τι να αποφύγεις

  • Τα πατατάκια.
  • Τα club sandwich.
  • Τις µπαγκέτες µε µαγιονέζα.
  • Τις τηγανητές πατάτες.
  • Τα αλκοολούχα ποτά.

Όλα αυτά όχι µόνο θα σε φορτώσουν µε περιττές θερµίδες, αλλά θα σε «βαρύνουν» κιόλας. Απόφυγε την αγορά προϊόντων από πλανόδιους µικροπωλητές, γιατί πολλές φορές δεν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και είναι εύκολο να αλλοιωθούν τα συγκεκριµένα προϊόντα εξαιτίας της πολύωρης έκθεσης στον ήλιο.

Κατανάλωνε άφθονο νερό όσο βρίσκεσαι στην παραλία και απόφυγε το αλκοόλ, αφού το οινόπνευµα εντείνει την αφυδάτωση. Αν, παρ’ όλα αυτά, θελήσεις κάποιο ποτό, προτίµησε κρασί ή µπύρα που έχουν λιγότερες θερµίδες. Δοκίµασε, επίσης, αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη ή και αεριούχο νερό.

Το καλύτερο γλυκό είναι…

Στην περίπτωση του παγωτού θα επιλέγαµε µε σειρά
προτεραιότητας (από τις λιγότερες στις περισσότερες θερµίδες):
– Γρανίτα.
– Σορµπέ.
– Παγωτό 0% σε ζάχαρη και λιπαρά.
-Παγωτό light.
– Οποιαδήποτε απλή γεύση παγωτού, π.χ. βανίλια.
– Σύνθετα παγωτά.

Τι να παραγγείλω στην ταβέρνα

Το καλοκαίρι σίγουρα θα υπάρχει φαγητό σε κάποια ταβέρνα µετά την παραλία ή το βράδυ.

Τι να αποφύγεις

– Τα πολλά λάδια.
– Τις λιπαρές σάλτσες.
– Τα βαριά ορεκτικά.
– Τους πολλούς υδατάνθρακες, π.χ. µακαρονάδα ως δείπνο.
-Τα τηγανητά
– Το αλκοόλ.
– Τα έτοιµα µενού.
– Τα αναψυκτικά.

Όλα τα παραπάνω θα σε φουσκώσουν και θα σε κάνουν να νιώσεις δυσφορία.

Τι να προτιµήσεις

– Το άπαχο κρέας, όπως το ψαρονέφρι και το φιλέτο κοτόπουλου.
– Τα ψάρια.
– Τα θαλασσινά, όχι όµως τηγανητά.
– Τη σαλάτα, καθώς είναι ιδανική για ορεκτικό ή και ως κυρίως πιάτο.
Ειδικά η χωριάτικη σαλάτα είναι ένα ολοκληρωµένο γεύµα το καλοκαίρι.

Ποια είναι τα έξυπνα σνακ;

Προγραµµατίζοντας και προετοιµάζοντας τι θα καταναλώσεις µες στη µέρα σου,
µπορείς να επιλέξεις τρόφιµα υψηλής θρεπτικής αξίας και να αποφύγεις όσα είναι ενεργειακά πυκνά, θερµιδοφόρα. Γι’ αυτό φρόντισε να έχεις πάντα κάτι µαζί σου.

Στην παραλία Το µυστικό για σωστή διατροφή πριν ή µετά το µπάνιο είναι ο προσχεδιασµός, η οργάνωση και… ένα τσαντάκι-ψυγείο (µε παγοκύστες), όπου θα χωρέσεις όλα τα υγιεινά και ελαφριά σνακ.

Τι να έχεις µαζί σου • Φρούτα • Ξηρούς καρπούς • Άπαχα τυριά σε µερίδες • Μπάρες δηµητριακών • Κριτσίνια • Κράκερ • Τοστ • Νερό • Τσάι

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece