Δίαιτα ή γυμναστική; Τι αδυνατίζει περισσότερο;

Δίαιτα ή γυμναστική; Τι σε κάνει να χάνεις περισσότερα κιλά; Υπάρχει απάντηση και στη δίνει η διαιτολόγος Κλειώ Δημητριάδου.

06.07.2018

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

Δίαιτα ή γυμναστική; Τι αδυνατίζει περισσότερο;

Δίαιτα ή γυμναστική; Προφανώς η σωστή απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι και τα δύο μαζί. Αν όμως έπρεπε να επιλέξεις ένα από τα δύο για να αδυνατίσεις, τι θα έπρεπε να κάνεις;

Η αλήθεια είναι πως και με τις δύο μεθόδους μπορείς να χάσεις βάρος. Η διαφορά εντοπίζεται στην ταχύτητα και στην απώλεια του λίπους.

Αρχικά, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι με τη γυμναστική χάνεις λίπος και διατηρείς το μυϊκό ιστό σου (με τις ασκήσεις που έχουν αντίσταση).

Βέβαια, τα αποτελέσματα στη ζυγαριά είναι αρκετά αργά, εκτός και αν κάνεις πάρα πολλές ώρες αερόβια γυμναστική καθημερινά, πράγμα που για μια μέση γυναίκα είναι συνήθως πρακτικά αδύνατο.

Κάνοντας μάλιστα, συνδυασμό αερόβιας γυμναστικής με βάρη, είναι πιθανό να αντικαθιστάς λιπώδη ιστό με μυϊκό με συνέπεια να μη βλέπεις μεγάλες διαφορές στη ζυγαριά αλλά σε πόντους.

Η αύξηση των μυών βέβαια, αυξάνει το μεταβολισμό και γενικότερα η γυμναστική διατηρεί το σώμα ενεργό και μειώνει και την όρεξη.

Από την άλλη όμως, κάνοντας γυμναστική χωρίς να προσέχεις τη διατροφή σου είναι πιθανό να μη χάσεις καθόλου βάρος, και μάλιστα αν το… προσπαθήσεις να βάλεις κιόλας.

Αντίθετα, μπορείς να χάσεις βάρος χωρίς γυμναστική. Δεν είναι η ιδανική διαδικασία αλλά είναι η αλήθεια.

Κάνοντας δίαιτα, χωρίς δραστηριότητα υπάρχει ο κίνδυνος να χάσεις και ένα μικρό ποσοστό από τους μυς σου και μακροπρόθεσμα να μειώσεις το μεταβολισμό σου.

Στο ισοζύγιο ενέργειας όμως, είναι πολύ πιο εύκολο να αφαιρέσεις κάθε μέρα πχ. 500 θερμίδες από τη διατροφή σου, από το να καις 500 θερμίδες στο διάδρομο.

Αν λοιπόν, σε ενδιαφέρει να χάσεις γρήγορα βάρος, η καλύτερη μέθοδος είναι η δίαιτα.

Το ξέρεις ότι το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να συνδυάσεις τη διατροφή με τη γυμναστική.

Θα πρέπει να προσέξεις ωστόσο να μην πέσεις στην παγίδα, να προσπαθείς να αντισταθμίζεις τις ατασθαλίες της δίαιτας με περισσότερη γυμναστική, γιατί πιθανότατα τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά.

Ό,τι αποφασίσεις να κάνεις φρόντισε να είσαι συνεπής απέναντι στον εαυτό σου και στους στόχους που έχει θέσει.

Από την Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Χαροκοπείου πανεπιστημίου, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό πανεπιστήμιο (ΚΕΚ), www.coachmydiet.wordpress.com

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece