Η διατροφή που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των θρομβώσεων

Ποιες τροφές να προσθέσεις στη διατροφή σου;

διατροφή iStock

Από τη Δήμητρα Γλυνού, Κλινική διατροφολόγο (cibus.gr).

Οι διατροφικές μας επιλογές φαίνεται πως παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε πολλά είδη ασθενειών και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση τους.  Η προσθήκη ορισμένων τροφών στη διατροφή σου μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη θρομβώσεων. 

Ενυδατώσου 

Η αφυδάτωση μπορεί να κάνει το αίμα να πήξει, αυξάνοντας τον κίνδυνο θρόμβωσης. Για να παραμείνει το σώμα ενυδατωμένο η συνιστώμενη πρόσληψη υγρών είναι στα 2,5 λίτρα ημερησίως για τις γυναίκες και στα 3,5 λίτρα ημερησίως για τους άνδρες.

Κατανάλωσε κόκκινο κρασί ή προϊόντα από σταφύλι 

Τα προϊόντα από σταφύλι φαίνεται πως δρουν ευεργετικά για τα αιμοπετάλια στο σώμα. Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων κόκκινου κρασιού (1 ποτήρι ημερησίως) φαίνεται πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θρομβώσεων, χάρη στα ισχυρά αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες.

Χρησιμοποίησε σκόρδο 

Το σκόρδο φαίνεται πως έχει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου της διάσπασης δυνητικά επιβλαβών συστάδων αιμοπεταλίων στην κυκλοφορία του αίματος, σύμφωνα με τις έρευνες. Ο καλύτερος τρόπος για να αποκομίσεις αυτό το όφελος από το σκόρδο, είναι να σπάσεις τις ωμές σκελίδες για να απελευθερώσουν τις ευεργετικές τους ενώσεις, στη συνέχεια να τις καταναλώσεις  ωμές, ψημένες στο φούρνο ή βρασμένες.

Χρησιμοποίησε ελαιόλαδο 

Η κατανάλωση ελαιόλαδου είναι γνωστό πως μειώνει τον κίνδυνο θρομβώσεων, καθώς οι έρευνες έχουν δείξει πως τα αντιοξειδωτικά που ονομάζονται φαινόλες στο παρθένο ελαιόλαδο βοήθησαν στην πρόληψη θρόμβων. Στη μελέτη, τα άτομα που κατανάλωναν παρθένο ελαιόλαδο με υψηλή περιεκτικότητα σε φαινόλη είχαν χαμηλότερα επίπεδα μιας ουσίας που προάγει τους θρόμβους αίματος. Πρόσθεσε ωμό ελαιόλαδο στην καθημερινή σου διατροφή ώστε να λάβεις όλα τα οφέλη και τα θρεπτικά συστατικά από αυτό. 

Κατανάλωσε πράσινη φυλλώδη λαχανικά 

Τα πράσινη φυλλώδη λαχανικά, όπως το μαρούλι, το σπανάκι κ.α. αναστέλλουν την πήξη του αίματος και έτσι φαίνεται πως δρουν ευεργετικά στη δημιουργία θρομβώσεων. Βάλε στην καθημερινή σου διατροφή μια μεράδι πράσινων λαχανικών ως συνοδευτικό με το φαγητό σου. 

Μείωσε τα ζωικά λίπη

Τα ζωικά προϊόντα όπως το κόκκινο κρέας και τα γαλακτοκομικά είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα οποία αυξάνουν τον κίνδυνο θρομβώσεων. Προσπάθησε να περιορίσεις την κατανάλωση αυτών των προϊόντων και να τα αντικαταστήσεις με φυτικές πηγές πρωτεΐνης όπως τα όσπρια. 

Αυτό είναι το μεγαλύτερο tip για να διατηρείς σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i