Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία για υγιή μαλλιά, δυνατά νύχια και λαμπερό δέρμα

Ήρθε η ώρα να προσέξεις πραγματικά τον εαυτό σου.

υγιή μαλλιά unsplash

Συνεργάστηκε η Βέρα Ζαχαρού, διαιτολόγος-διατροφολόγος, health coach.

Η ανθυγιεινή διατροφή, το άγχος, η κακή ποιότητα ζωής είναι βασικοί εχθροί
της νεότητας ή, αλλιώς, συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση υπονομεύοντας
το τρίπτυχο της ομορφιάς (και αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία).
 

Το τρίπτυχο της ομορφιάς

Τα υγιή και πυκνά μαλλιά, τα δυνατά νύχια και το λαμπερό δέρμα είναι συνυφασμένα με την ομορφιά και τη νεότητα και αυτό δεν αποτελεί κάποιο ηλικιακό πλεονέκτημα, επομένως θα πρέπει να αφορά όλες μας σε όποια ηλικία κι αν είμαστε. Εκτός από τα γονίδια, η διατροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξωτερική εμφάνιση. Το κολλαγόνο, το οποίο βρίσκεται σε τροφές όπως στο κόκκινο κρέας, το ψάρι και το αβγό, είναι μια πρωτεΐνη που πολλοί παρομοιάζουν και με "θησαυρό". Μάλιστα, αν μιλήσουμε με όρους αξιοπιστίας και άμεσων αποτελεσμάτων, αυτή η θαυματουργή πρωτεΐνη αποτελεί την πλέον κατάλληλη για τον οργανισμό μας. Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο γνωστές υπερτροφές της αντιγήρανσης, με πολλούς να το θεωρούν ως τον πιο πολύτιμο σύμμαχο νεότητας και ομορφιάς.

Ήρθε η ώρα να προσέξεις πραγματικά τον εαυτό σου

Μήπως κάνεις συχνά στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις;
• "Γιατί τα μαλλιά μου πέφτουν;"

• "Για ποιον λόγο σπάνε τα νύχια μου;"

• "Γιατί το δέρμα μου είναι θαμπό;"

Αυτές οι τρεις ερωτήσεις γίνονται καθημερινά από εκατομμύρια γυναίκες στον κόσμο και είναι γεγονός ότι οι γρήγοροι ρυθμοί και η απαιτητική καθημερινότητα τις κάνει να μην προσέχουν όσο θα έπρεπε τη διατροφή τους. Αντίθετα, καταφεύγουν στην αγορά συμπληρωμάτων καθώς και στην επιλογή κάποιας καλλυντικής κρέμας, χωρίς όμως να λαμβάνουν υπόψη τους ότι και αυτές οι λύσεις λειτουργούν συνεργικά με τις τροφές που καταναλώνουμε.

Ανακάλυψε τους βασικούς σου συμμάχους της νεότητας

▶ Βιταμίνη Α: Βοηθά στην επούλωση της επιδερμίδας και προάγει την ενυδάτωσή της, χαρίζοντας έτσι ελαστικότητα και σφριγηλότητα. Οι κύριες πηγές της βιταμίνης A είναι το αβγό, το γιαούρτι, το συκώτι, η ντομάτα και τα πράσινα λαχανικά.

▶ Βιταμίνες του συμπλέγματος B και κυρίως B7 (βιοτίνη), B12 και B9 (φυλλικό οξύ): Η Β7 προστατεύει το δέρμα από μολύνσεις της ακμής, επιταχύνει την ανάπτυξη μαλλιών και νυχιών και βελτιώνει την υφή της τρίχας. Τροφές όπου συναντάμε την B7 είναι τα αμύγδαλα, το κουνουπίδι, το αβγό, το τυρί κ.λπ. Η Β12 μαζί με τη Β9 και τον σίδηρο μεταφέρουν το οξυγόνο στους ιστούς του οργανισμού, αποτρέποντας έτσι τη γρήγορη γήρανση του δέρματος και την εμφάνιση εύθραυστων νυχιών και μαλλιών. Τροφές πλούσιες σε B12 και B9 αντίστοιχα είναι το μύδι, το αβγό, το γιαούρτι, ο τόνος, ο σολομός, το σπαράγγι, το παντζάρι, το μπρόκολο, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το αβοκάντο κ.λπ.

▶ Βιταμίνη C: Αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες επιβραδύνοντας έτσι την εμφάνιση ρυτίδων. Επιπλέον, είναι απαραίτητη για τη σύνθεση του κολλαγόνου, πρωτεΐνη η οποία αποτελεί το συστατικό όλων των συνδετικών ιστών. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C είναι η φράουλα, το ακτινίδιο, το πορτοκάλι, η πιπεριά, το μπρόκολο κ.λπ.

▶ Βιταμίνη E: Δρα κατά των ελεύθερων ριζών, καθώς έχει αντιοξειδωτική δράση, επιβραδύνοντας έτσι τον χρόνο γήρανσης της επιδερμίδας. Επιπλέον, μειώνει το οξειδωτικό στρες. Έρευνες έχουν δείξει ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη νέας τρίχας από ενεργούς θύλακες. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη E είναι το αμύγδαλο, το αβοκάντο, ο ηλιόσπορος, το σπανάκι κ.λπ.

▶ Ψευδάργυρος: Έχει αντιοξειδωτική δράση, συμβάλλει στη σύνθεση της κερατίνης και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη των μαλλιών. Τα άσπρα στίγματα στα νύχια οφείλονται στην έλλειψή του. Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι τα οστρακοειδή, οι ξηροί καρποί, η μαύρη σοκολάτα κ.λπ.

▶ Χαλκός: Συμβάλλει (δρώντας σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C και τον ψευδάργυρο) στον σχηματισμό της ελαστίνης, η οποία αποτελεί δομικό συστατικό του δέρματος. Είναι απαραίτητος για την αντοχή της τρίχας και τον σχηματισμό του θύλακα, ενώ η ανεπάρκεια χαλκού στον οργανισμό μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες της πρόωρης γήρανσης επιταχύνοντας το γκριζάρισμα. Βρίσκεται σε τρόφιμα όπως κρέατα βιολογικής εκτροφής, σκόνη κακάο, μανιτάρια πορτομπέλο, ξηρούς καρπούς κ.ά.

Ο καθρέφτης της υγείας μας 

Τα υγιή μαλλιά, τα δυνατά νύχια, το λαμπερό δέρμα δεν είναι απλώς το τρίπτυχο της ομορφιάς, αλλά αποτελούν καθρέφτη της συνολικής υγείας. Αυτά τα βασικά στοιχεία της εμφάνισης δεν καθορίζουν τη γενικότερη αίσθηση που δίνουμε στους άλλους, αλλά την ταυτότητά μας και το πόσο εμείς οι ίδιοι αγαπάμε τον εαυτό μας.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i