Χυμός πατάτας: Γιατί να δοκιμάσεις αυτό το trend και πώς θα τον φτιάξεις

Μπορεί να σου δώσει διαφορετικά θρεπτικά συστατικά που δεν τα βρίσκεις σε μια μαγειρεμένη βραστή ή ψητή πατάτα.

Χυμός πατάτας iStock

Από τη Νάντια Σκληβάγκου, MSc, διαιτολόγο - διατροφολόγο (feelnutrition.gr).

Oι τηγανητές πατάτες ή ο πουρές πατάτας με βούτυρο και κρέμα θεωρούνται (λανθασμένα, γιατί με μέτρο πρέπει να απολαμβάνουμε τα πάντα) μια ενοχική
απόλαυση! Από την άλλη, ένας χυμός πατάτας μπορεί να σου δώσει διαφορετικά θρεπτικά συστατικά που δεν τα βρίσκεις σε μια μαγειρεμένη βραστή ή ψητή πατάτα.

Παρόλο που ο χυμός πατάτας μπορεί να μην ακούγεται τόσο εντυπωσιακός όσο οι άλλοι χυμοί φρούτων ή λαχανικών, είναι γεμάτος με θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, κάλιο, σίδηρος, φώσφορος, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Μπορείς να τον καταναλώσεις σκέτο, αλλά επίσης, χάρη στην ήπια γεύση του, μπορεί να προστεθεί σε άλλους χυμούς φρούτων και λαχανικών και να αποτελέσει μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για έναν τονωτικό χυμό.

Τα οφέλη της πατάτας

‣ Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η πατάτα περιέχει σημαντική ποσότητα
βιταμίνης C, που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και συμβάλλει στην καταπολέμηση των ιώσεων. Ένα φλιτζάνι χυμός πατάτας σε βοηθά να φτάσεις στη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C. Επίσης, είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και η βιολαξανθίνη.

‣ Βοηθά στην καλή πέψη. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βελτιώνει την πέψη και τη δυσκοιλιότητα.

‣ Συμβάλλει στην καλή λειτουργία των οστών. Ο σίδηρος, το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος που υπάρχουν στην πατάτα βοηθούν στη διατήρηση της δομής και της αντοχής των οστών.

‣ Ωφελεί τη λειτουργία της καρδιάς. Οι φυτικές ίνες, το κάλιο, οι βιταμίνες C και Β6, εξασφαλίζουν υγιή καρδιά.

‣ Βελτιώνει την υγειά του εγκεφάλου. Το άλφα λιποϊκό οξύ, ένα συνένζυμο που υπάρχει στην πατάτα, μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της πνευματικής υγείας. Ακόμα, ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένων του ψευδαργύρου, του φωσφόρου και του συμπλέγματος Β, επηρεάζουν θετικά τη λειτουργία του εγκεφάλου.

‣ Ενυδατώνει το δέρμα. Ο χυμός πατάτας περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης C, η οποία είναι πολύ ευεργετική για την ενυδάτωση του δέρματος καθώς και για τη βελτίωση της όψης του. Λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό για την πρόληψη βλαβών που προκαλούνται από τον ήλιο, τη ρύπανση και τον καπνό.

‣ Ενισχύει την αθλητική απόδοση. Ο χυμός πατάτας μπορεί να βοηθήσει
στην αποκατάσταση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών. Το νάτριο και το κάλιο, που βρίσκονται στις φλούδες της πατάτας, είναι δύο σημαντικοί ηλεκτρολύτες οι οποίο χάνονται συνήθως μέσω του ιδρώτα. Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητοι για τη βέλτιστη λειτουργία του σώματος και του μυϊκού συστήματος και η έλλειψή τους μπορεί να προκαλέσει κράμπες.

Πώς θα φτιάξεις τον χυμό 


1 Με ένα σφουγγαράκι που χρησιμοποιείς για τα λαχανικά τρίψε καλά τις πατάτες μέχρι να καθαρίσουν εξωτερικά.

2 Αφαίρεσε τα πράσινα ή σκούρα σημεία, αλλά κράτησε τη φλούδα. Από εκεί προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής αξίας.

3 Κόψε τις πατάτες σε κομμάτια και βάλ’ τες σε αποχυμωτή. Ο χυμός σου είναι έτοιμος.

Σερβίρισμα

Ο χυμός πατάτας σερβίρεται καλύτερα φρέσκος. Δοκίμασε να τον αναμείξεις σε ίσα μέρη με άλλους χυμούς λαχανικών, όπως χυμός καρότου, ή με οποιονδήποτε τύπο χυμού φρούτων, συμπεριλαμβανομένων του μήλου και του μάνγκο. Ο χυμός πατάτας μπορεί, επίσης, να είναι ένα από τα συστατικά σε ένα πράσινο smoothie γεμάτο ενέργεια, με σπανάκι, παντζάρι, λάχανο και αγγούρι.

Σωστή αποθήκευση 

Οι πατάτες πρέπει να φυλάσσονται μεταξύ 7 και 10°C σε σκοτεινό και ξηρό περιβάλλον. Η έκθεση στο φως του ήλιου μπορεί να οδηγήσει στο σχηματισμό σολανίνης, η οποία κάνει την πατάτα να πρασινίσει. Να θυμάσαι ότι δεν πρέπει να αποθηκεύονται μαζί με κρεμμύδια, γιατί επιταχύνεται η ωρίμανσή τους.

Πέντε πρωτότυπες συνταγές για παντζάρια (για πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i