Λάμψη από μέσα: Η κατάλληλη διατροφή για λαμπερό δέρμα

Η σωστή διατροφή μπορεί να τα αντιστρέψει όλα!

διατροφή για λαμπερό δέρμα iStock

Από τη Δώρα Αλεξάνδρου, διαιτολόγο-διατροφολόγο.

Πέρα από την καθημερινή ή την εβδομαδιαία beauty ρουτίνα μας, υπάρχει ένας σημαντικός παράγοντας υπεύθυνος για την υγεία και τη λάμψη του δέρματός μας και αυτός δεν είναι άλλος από τη διατροφή μας.

Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, το άγχος, το καυσαέριο, οι ευθύνες και πολλά ακόμα είναι μόνο κάποιοι από τους παράγοντες που ευνοούν τη γρήγορη κόπωση, την εμφάνιση ρυτίδων και σαμποτάρουν τη λάμψη και την υγεία του δέρματός μας γενικότερα. Η σωστή διατροφή μπορεί να τα αντιστρέψει όλα!

Tο eat list 

Οι καθημερινές καλές διατροφικές επιλογές συμβάλλουν στη διατήρηση της σφριγηλότητας του δέρματος, ενώ θρεπτικά συστατικά στις τροφές καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, που είναι υπεύθυνες για τη μείωση του κολλαγόνου και της ελαστίνης και κατ’ επέκταση την εμφάνιση ρυτίδων. Παρακάτω θα δούμε τις υπερτροφές που βοηθούν το δέρμα μας στο μάξιμουμ.

• Αβοκάντο: Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως το ελαϊκό οξύ, και αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το δέρμα από τις βλάβες. Οι βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που περιέχει βοηθούν στην αποκατάσταση πιθανών βλαβών που έχουν προηγηθεί. Πλούσιο, επίσης, σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως κάλιο, φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, βιταμίνες A, του συμπλέγματος B, C και E, το αβοκάντο διαθέτει σημαντικές ενυδατικές και επουλωτικές ιδιότητες για το δέρμα.

• Λιναρόσπορος: Πλούσιος σε Ω3 λιπαρά οξέα, που καταπολεμούν τη φλεγμονή και βοηθούν το δέρμα σε περιόδους ακμής. Περιέχει σελήνιο, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο και πρωτεΐνη.

• Σοκολάτα: Η υψηλή περιεκτικότητά της σε φλαβονοειδή κάνει το δέρμα πιο ελαστικό. Ας μην ξεχνάμε και τις διάφορες μάσκες προσώπου του εμπορίου με σοκολάτα, που, εκτός από την ευχάριστη μυρωδιά που έχουν, βοηθούν στην καταπολέμηση των σημαδιών της γήρανσης και παρέχουν προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Επιπλέον, η σοκολάτα δίνει στην επιδερμίδα λάμψη και αποτρέπει την εμφάνιση κηλίδων και δυσχρωμιών.

• Τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως όσπρια (φακές, αρακάς, μαυρομάτικα), φρούτα (κεράσι, μήλο, ακτινίδιο, αχλάδι), γάλα, γιαούρτι, μανιτάρια κ.ά. Αυτές οι τροφές επιβραδύνουν τη γλυκοζυλίωση, τη φυσική διαδικασία γήρανσης.

• Οι βιταμίνες εξουδετερώνουν μερικώς την αρνητική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας και άλλων παραγόντων που δημιουργούν ελεύθερες ρίζες. Ιδανικές τροφές είναι το αβγό, το συκώτι, ο μαϊντανός, τα ψάρια, τα φρούτα και τα λαχανικά.

• Μια χούφτα αμύγδαλα ή καρύδια την ημέρα είναι, εκτός από πηγή  αντιοξειδωτικών, ένα τέλειο υγιεινό σνακ. Η βιταμίνη Ε και τα Ω3 λιπαρά οξέα που περιέχουν ενυδατώνουν την επιδερμίδα και προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες και την ηλιακή ακτινοβολία.

• Πράσινο τσάι: Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, που ευθύνονται για μεγάλο μέρος της φθοράς της επιδερμίδας. Για να ενισχύσεις την αντιγηραντική δράση του, πρόσθεσε μερικές σταγόνες λεμονιού.

• Ντομάτα: Περιέχει λυκοπένιο, που προστατεύει το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία.

• Kέιλ: Λαχανικό που περιέχει βιταμίνη Α, C, E και Κ, προσφέροντας αντιγη-
ραντικά οφέλη.

• Νερό: Κύρια πηγή ενυδάτωσης, αφού καμία κυτταρική λειτουργία δεν μπορεί να γίνει χωρίς την παρουσία του. Επιπρόσθετα, βοηθά στην αποβολή των τοξινών.

• Θαλασσινά: Όλα τα θαλασσινά και τα οστρακοειδή είναι υψηλές πηγές ιχνο-
στοιχείων και πολύ σημαντικά για την υγεία του δέρματός μας. Περιέχουν σε υψηλές ποσότητες σελήνιο, ένα στοιχείο αρκετά γνωστό για τις αντιγηραντικές του ιδιότητες.

Με ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής και μια ποικιλία τροφίμων μπορούμε να συμβάλλουμε στην υγεία του δέρματός μας καταπολεμώντας ταπρώιμα σημάδια της γήρανσης και της μείωσης του κολλαγόνου και της ελαστίνης. Αντιλαμβανόμαστε ότι η σωστή διατροφή προσφέρει περισσότερα οφέλη απ’ όσα νομίζουμε. Φρόντισε, λοιπόν, η επόμενη λίστα για το σούπερ μάρκετ να περιλαμβάνει όσο γίνεται περισσότερες από τις υπερτροφές που αναφέραμε.

Λίπος στην κοιλιά: 8 συνήθειες που θα σε βοηθήσουν να το καταπολεμήσεις

Οι δέκα κανόνες για να χάσεις βάρος (και να διατηρήσεις το αποτέλεσμα)

Δεν τρώω πολύ αλλά δεν χάνω βάρος: Τα πιθανά λάθη σύμφωνα με τη διαιτολόγο

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i