Ημέρα Αγίου Βαλεντίνου: Είναι τα στρείδια το απόλυτο αφροδισιακό;

Ισχύει ότι οι αφροδισιακές τροφές όπως σοκολάτες, στρείδια και κρασί, αυξάνουν τη λίμπιντο και τη θερμοκρασία στη κρεβατοκάμαρα;

διατροφη_σεξ Istock

Το καλό σεξ απαιτεί καλή διατροφή. Οι γνωστές ως αφροδισιακές τροφές όπως οι σοκολάτες, οι φράουλες και τα στρείδια αυξάνουν τη λίμπιντο και ανεβάζουν την θερμοκρασία στη κρεβατοκάμαρα; Τι ισχύει και τι όχι.

Η συγγραφέας Martha Hopkins, διαπίστωσε ότι σχεδόν κάθε τρόφιμο είχε θεωρηθεί αφροδισιακό κάποτε. "Ιστορικά, τα τρόφιμα που θεωρούνταν αφροδισιακά ήταν δυσεύρετα, σπάνια ή ακριβά, όπως τρούφες, φουά γκρα και χαβιάρι, ή σε σχήμα σεξουαλικού οργάνου, όπως σπαράγγια ή αγκινάρες, ακόμη και όρχεις ζώων". Και κάπως έτσι, καταλαβαίνεις ότι όσα γνώριζες έως σήμερα περί διατροφής και σεξουαλικής όρεξης είναι λίγο διαφορετικά.

Τι είναι οι αφροδισιακές τροφές;

Οι αφροδισιακές τροφές αυξάνουν τα επίπεδα διέγερσης, σεξουαλικής επιθυμίας, συμπεριφοράς και ευχαρίστησης μετά την κατανάλωσή τους.

Ονομάστηκαν έτσι από την Ελληνίδα θεά του έρωτα και του πάθους, την Αφροδίτη, και διάφοροι πολιτισμοί κατά τη διάρκεια της ιστορίας αναζήτησαν τροφές που θα μπορούσαν να παρασύρουν το αντικείμενο του πόθου τους στο κρεβάτι ή να βελτιώσουν τη σεξουαλική απόδοσή τους. Πολλά από αυτά ήταν σπάνια ή πολυτελή εδέσματα. Μερικά έχουν ομοιότητα με τα σεξουαλικά όργανα ή μυρωδιές που πυροδοτούν τις αισθήσεις.

Στην αρχαία Ρώμη, για παράδειγμα, ένα βότανο που ονομαζόταν silphium ήταν πολύτιμο για τον μυρωδάτο χυμό του, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε ως αφροδισιακό (αν και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήθηκε ως μια μορφή ελέγχου των γεννήσεων).

Διαβάστε επίσης: Άγιος Βαλεντίνος: Ανανέωσε το σεξ με 5 απλά tips

Αφροδισιακές τροφές: Τι ισχύει και τι όχι στην αύξηση της λίμπιντο

Σήμερα η σοκολάτα, τα στρείδια και το κόκκινο κρασί περιλαμβάνονται στη λίστα των τροφίμων με υποτιθέμενες αφροδισιακές ιδιότητες. Για να δούμε τι ισχύει και τι όχι.

1. Στρείδια: Δεν ισχύει

oyster
istock

Ίσως θα έπρεπε να καταδικάσουμε τον Τζάκομο Καζανόβα, γνωστός για το ότι πέρασε τον 18ο αιώνα από κρεβάτι σε κρεβάτι, λέγοντας ότι έτρωγε πενήντα στρείδια για πρωινό κάθε μέρα, αποδίδοντάς τους την τεράστια σεξουαλική του όρεξη και την ακούραστη ενέργειά του. Σήμερα, τα στρείδια έχουν περιορισμένες ενδείξεις ότι επιδρούν θετικά στη σεξουαλική επιθυμία, αλλά λείπει μια αυστηρή δοκιμή που να αποδεικνύει αυτό το αποτέλεσμα – εν μέρει επειδή το φαινόμενο placebo (εικονικού φαρμάκου) είναι μεγάλο. 

Πολλές από τις συσχετίσεις μεταξύ των στρειδίων και του σεξ έχουν να κάνουν με ορισμένες αισθητηριακές ομοιότητες που έχουν με τα γυναικεία γεννητικά όργανα. Τον 17ο αιώνα, χρησιμοποιήθηκαν στην τέχνη ως οπτική μεταφορά για τη σεξουαλικότητα. Είναι ενδιαφέρον ότι σε διαφορετικούς χρόνους έχουν χρησιμοποιηθεί για να αναπαραστήσουν τόσο τον άνδρα όσο και τη γυναικεία γονιμότητα.

Οι αφροδισιακές επιδράσεις των στρειδιών σπάνια αναφέρονται εάν αυτά είναι ψημένα, βρασμένα ή παναρισμένα.

2. Τροφές που ενισχύουν το κυκλοφορικό: Ισχύει

διατροφη_σεξ
Istock

Για όσους έχουν προβλήματα με το κυκλοφορικό τους, είναι αλήθεια ότι ορισμένες τροφές μπορούν να βοηθήσουν με τον τρόπο που το κάνει το Viagra, να χαλαρώσουν δηλαδή τα αιμοφόρα αγγεία, βελτιώνοντας τη ροή του αίματος στα γεννητικά όργανα. Τροφές που περιέχουν το αμινοξύ L-αργινίνη, η οποία μετατρέπεται σε μονοξείδιο του αζώτου στο σώμα, έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνει τη ροή του αίματος.

Πηγές:

  • Aμινοξύ L-αργινίνη: Κολοκύθες, καρύδια, βοδινό κρέας
  • Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα: Σολομός, αβοκάντο.
  • Κερσετίνη: Μήλα, μούρα, σταφύλια, κόκκινο κρασί, σκόρδο, μαύρη σοκολάτα (η κερσετίνη έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βελτιώσουν τη ροή του αίματος)

Ωστόσο, μόνο τα άτομα με μειωμένη ροή αίματος θα δουν βελτίωση στη σεξουαλική λειτουργία τρώγοντας αυτά τα τρόφιμα. Κάποιος με καλή κυκλοφορία είναι πιθανό να μη δει αλλαγές. 

3. Σοκολάτα: Δεν ισχύει

σοκολατα_λιμπιντο
Istock

Ένα τρόφιμο που πιστεύεται ότι αυξάνει τη σεξουαλική επιθυμία είναι η σοκολάτα. Μελέτες έχουν δείξει ότι το κακάο μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος σε μέρη του σώματός μας, πέρα ​​από τον κορμό. Αλλά όταν μελετήθηκε η άμεση σχέση του με τη σεξουαλική επιθυμία, δεν βρέθηκαν στοιχεία που να υποστηρίζουν τη χρήση του ως αφροδισιακό.

Πιο συγκεκριμένα σε μελέτη παρατήρησης το 2021 οι ερευνητές ρώτησαν 700 άτομα για το σεξ και την κατανάλωση σοκολάτας. Διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες που έτρωγαν σοκολάτα πιο συχνά ανέφεραν ότι είχαν λιγότερο ενδιαφέρον για το σεξ. Αν και κάποια αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι η κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να λειτουργήσει ως υποκατάστατο του σεξ διεγείροντας την παραγωγή νευροδιαβιβαστών σεροτονίνης και ντοπαμίνης, που παίζουν ρόλο στις σεξουαλικές μας αντιδράσεις, στην πραγματικότητα, δεν έχουν βρεθεί στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οποιαδήποτε τροφή ενισχύει τη σεξουαλική διέγερση ή επιθυμία.

4. Αλκοόλ: Δεν ισχύει

κοκκινο_κρασι
Istock

Μια σειρά από μικρές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με την ερωτική διέγερση, αλλά μπορεί να εμποδίσει τη σεξουαλική απόδοση. Ειδικά το κόκκινο κρασί μπορεί να συνδέεται έμμεσα με τη σεξουαλική λειτουργία λόγω των πιθανών πλεονεκτημάτων του στην υγεία της καρδιάς. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η σχέση μεταξύ του κόκκινου κρασιού και της καρδιαγγειακής υγείας παραμένει ασαφής.

Η φήμη του κρασιού ως αφροδισιακού μπορεί επίσης να προέρχεται από το γεγονός ότι αποτελεί μέρος της μεσογειακής διατροφής.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το κόκκινο κρασί επηρεάζει τη σεξουαλική λειτουργία, αλλά δεν είναι ακόμη γνωστό, εάν είναι η διατροφή ή ένας συνδυασμός διατροφής, τρόπου ζωής και γενετικής. Το βέβαιο είναι, ωστόσο, ότι οι άνθρωποι που ασκούνται, ακολουθούν υγιεινή διατροφή και έχουν μειωμένο στρες έχουν και καλύτερη σεξουαλική ζωή.

Ποια διατροφή μπορεί να είναι αφροδισιακή;

H μεσογειακή διατροφή περισσότερο ως τρόπος ζωής και όχι μόνο έως διατροφή ενδέχεται να έχει αφροδισιακές ιδιότητες.

μεσογειακη_διατροφη
Istock

Αποτελείται κυρίως από φυτικές τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και ξηρούς καρπούς, ψάρι και ελαιόλαδο και είναι σχετικά χαμηλή σε ζάχαρη, τυρί και κρέας. Μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 600 γυναίκες με διαβήτη τύπου 2 διαπίστωσε ότι η μεσογειακή διατροφή συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα σεξουαλικής δυσλειτουργίας, ενώ μια άλλη μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διατροφή αυτή σχετίζεται με βελτίωση της στυτικής δυσλειτουργίας.

Αυτή η διατροφή υποστηρίζει τη λειτουργία των νεύρων και τη ροή του αίματος καθώς και τις ορμόνες.

Διαβάστε επίσης: 10 οφέλη του σεξ που θα σε εκπλήξουν

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i