Υπάρχει γρήγορο αδυνάτισμα; Θα ξαναπάρω τα κιλά αν τα χάσω γρήγορα; Όσο λιγότερες θερμίδες τόσο μεγαλύτερη η απώλεια βάρους;

Το γρήγορο αδυνάτισμα είναι ίσως το πιο αγαπημένο θέμα του διαδικτύου. Από όσα έχεις διαβάσει ξέρεις τι ισχύει και τι όχι; Ας ξεκαθαρίσουμε το τοπίο.

shutterstock_382366384 By SunCity

Ευχαριστούμε την Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Η διαιτολόγος Κλειώ Δημητριάδου αναλύει τις αλήθειες αλλά και τους μύθους γύρω από το φλέγον θέμα των ημερών: το γρήγορο αδυνάτισμα:

Μύθος: Όσο πιο χαμηλό θερμιδικά είναι το πρόγραμμα, τόσο πιο γρήγορα θα χάσω

Αλήθεια: Ενώ αυτή η λογική έχει κάποια βάση, εφόσον το αδυνάτισμα έχει να κάνει με ισοζύγιο ενέργειας, από κάποιες θερμίδες και κάτω ο μεταβολισμός μειώνεται και ο οργανισμός παύει να αδυνατίζει. Αν δηλαδή φας πολύ πιο χαμηλές θερμίδες από το βασικό μεταβολισμό σου, είναι πολύ πιθανό να μη χάσεις καθόλου βάρος και το σώμα σου να μπει σε άμυνα. Μια γενική οδηγία είναι να μην πέφτεις κάτω από τις 1.000 θερμίδες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 15+1 μυστικά για σίγουρο αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα!

Μύθος: Aν χάσω γρήγορα βάρος είναι σίγουρο πως θα το ξαναπάρω

Αλήθεια: Πραγματικά η ιδανική απώλεια είναι η σταδιακή. Η ταχύτητα όμως με την οποία θα χάσεις κιλά ειδικά στην αρχή, σχετίζεται και με το αρχικό σου βάρος. Αν είσαι δηλαδή παχύσαρκη και ενταχθείς σε ένα φυσιολογικό πλάνο διατροφής, δεν αποκλείεται να χάσεις και δύο και τρία κιλά την πρώτη βδομάδα. Το αν θα το επαναπροσλάβεις εξαρτάται στη συνέχεια από το πώς θα οργανώσεις τη διατροφή σου.

Μύθος: Oι χημικές δίαιτες οδηγούν σε ταχύτερη απώλεια βάρους

Αλήθεια: Η συνέπεια στη δίαιτά σου είναι αυτή που θα σε οδηγήσει σε ταχύτερη απώλεια βάρους. Αν το ισοζύγιο ενέργειας που αναφέραμε είναι υψηλό τότε ανεξάρτητα από τα αν η δίαιτα είναι χημική η όχι θα έχεις γρήγορη απώλεια. Το να φας μόνο κρέας είναι αποτελεσματικό ακριβώς επειδή δεν μπορείς να φας μεγάλη ποσότητα σκέτου ψητού, οπότε η θερμιδική σου πρόσληψη μειώνεται σημαντικά.

Μύθος: Xάσε 5 κιλά σε 5 μέρες

Αλήθεια: Για να χάσεις ένα κιλό πρέπει να καταναλώσεις 7.000 θερμίδες λιγότερες από αυτές που «καις». Για να χάσεις λοιπόν, 5 κιλά πρέπει να μειώσεις 35.000 θερμίδες.

Αν είσαι μια μέση γυναίκα και καις μαζί με λίγη γυμναστική, ας πούμε 2.200 θερμίδες, δηλαδή 11.000 θερμίδες για τις 5 μέρες, ακόμα και αν δε φας τίποτα, χρωστάς άλλες 24.000 θερμίδες. Αν επιμένεις και θέλεις να αυξήσεις τη δραστηριότητά σου για να τις φτάσεις, θα έπρεπε τη μισή μέρα να τρέχεις...

Μύθος: Aν μένω όσο πιο νηστική μπορώ, θα αδυνατίσω γρηγορότερα

Αλήθεια: Αν παραλείπεις γεύματα είναι πολύ πιθανό να «κοιμίσεις» το μεταβολισμό σου, ακόμα και αν οι συνολικές θερμίδες που καταναλώνεις είναι οι σωστές. Το ίδιο ισχύει και για την παράλειψη διαφόρων ομάδων τροφίμων που μπορεί να θεωρείς περιττά πχ. σαλάτες, φρούτα κλπ. Η ποικιλία είναι αυτή που θα σε βοηθήσει να ενεργοποιήσεις τις καύσεις σου.




Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i