Λιναρόσπορο τρως: 5+1 θρεπτικά οφέλη που μας έκαναν να τον τρώμε συνέχεια (να πώς θα τον βάλεις σε συνταγές)

Ο λιναρόσπορος ανήκει στα προϊόντα που δικαιώνουν την αρχή του Ιπποκράτη: Η τροφή σου το φάρμακό σου και το φάρμακό σου η τροφή σου.

06.02.2017

Γράφει: Κατερίνα Παπανικολάου

εχεις διαβασει

Λιναρόσπορο τρως: 5+1 θρεπτικά οφέλη που μας έκαναν να τον τρώμε συνέχεια (να πώς θα τον βάλεις σε συνταγές)

1. Κάνει πιο γερή την καρδιά σου

Το λάδι του λιναρόσπορου, το λεγόμενο Λινέλαιο μειώνει την αυξημένη πίεση του αίματος σε άτομα που έχουν υπέρταση λόγω της παρουσία μιας ουσίας παρόμοιας με την Προσταγλανδίνη Ε1.

2. Βοηθός του πεπτικού σου συστήματος

Είναι το πιο ανώδυνο υπακτικό και θεραπευτικό προϊόν για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, καθώς και για τον βλεννογόνο του στομάχου. Μελέτες σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας έδειξαν ότι η κατανάλωση λιναρόσπορου βοηθά στην αύξηση της συχνότητας των κινήσεων του εντέρου.

3.Κατά του καρκίνου

Μελέτες έχουν δείξει ότι ο λιναρόσπορος κατέχει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του καρκίνου, ιδιαίτερα του παχέος εντέρου και του μαστού. Το όφελος βασίζεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε λιγνάνες, οι οποίες πιστεύεται ότι εμποδίζουν την ανάπτυξη όγκων. Επιπλέον, καταπολεμά τη χρόνια φλεγμονή και το χρόνιο οξειδωτικό στρες τα οποία αποτελούν παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη καρκίνου.

Λιναρόσπορο τρως: 5+1 θρεπτικά οφέλη που μας έκαναν να τον τρώμε συνέχεια (να πώς θα τον βάλεις σε συνταγές)

4. Σε βοηθά να χάσεις βάρος

Ο λιναρόσπορος διαστέλλεται όταν προσλαμβάνεται, κάνοντάς σε να αισθάνεσαι χορτάτη. Έτσι καταναλώνοντας λιναρόσπορο 30 λεπτά πριν από το γεύμα σου μπορείς πιο εύκολα να ελέγξεις την όρεξή σου.

5. Ιδανικός για τους διαβητικούς

Είναι μια τροφή με μικρή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και αποτελεί εξαιρετική επιλογή για τους διαβητικούς και όσους πρέπει να περιορίσουν την ποσότητα των σακχάρων στη διατροφή τους. Ο λιναρόσπορος είναι ένα τρόφιμο με χαμηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη και νάτριο και αποτελεί καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων και κυρίως α-λινολεϊκό οξύ (ALA), μαγνησίου, φωσφόρου, χαλκού, μαγγανίου, φυτικών ινών και βιταμίνης Β6.

6. Συμβάλλει στην ομορφιά σου

Η αντιφλεγμονώδης δράση του λιναρόσπορου, έχει αποτελέσματα και στην υγεία της επιδερμίδας, ενώ συμβάλει και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, το λινέλαιο βοηθάει στα θαμπά και ξηρά μαλλιά καθώς και στην επούλωση πληγών και εκζεμάτων. Παράλληλα, η περιεκτικότητα του σε άλφα – λινολεϊκό οξύ και λιγνάνες έχει δείξει μια ευεργετική επίδραση στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και την ανοσολογική απόκριση.

Πως να τον εντάξεις στη διατροφή σου

  • Πρόσθεσε 1-2 κουταλιές της σούπας ολόκληρους ή φρεσκοαλεσμένους λιναρόσπορους στα δημητριακά ή στο μούσλι που βάζεις στο γάλα ή στο γιαούρτι σου.
  • Πρόσθεσε λιναρόσπορο κατά την παρασκευή ψωμιού ή μπισκότων ή ακόμα και μέσα στις σαλάτες σου.
  • Προσοχή! Ένταξέ τον σταδιακά στη διατροφή σου, ξεκινώντας από 1 κουταλιά της σούπας την ημέρα με επαρκή κατανάλωση νερού για αποφυγή γαστρεντερικών διαταραχών.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece