DeChox 2020: Αποτοξίνωση από τη σοκολάτα για έναν μήνα με τις συμβουλές της ειδικού

Πώς θα καταφέρουμε να κάνουμε το υγιεινό challenge του Μαρτίου και γιατί να το δοκιμάσουμε;

28.02.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

DeChox 2020: Αποτοξίνωση από τη σοκολάτα για έναν μήνα με τις συμβουλές της ειδικού

Από τη Σοφία Κόντη, διαιτολόγο – διατροφολόγο, healthnutritionbalance.gr

Το Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιολογίας (British Heart Foundation) κήρυξε τον Μάρτιο ως μήνα αποτοξίνωσης από τη σοκολάτα, προσθέτοντας μια νέα πρόκληση για τους λάτρεις του συγκεκριμένου γλυκού.  Στόχος του DECHOX – όπως το έχουν ονομάσει – είναι η αποχή από τη λιχουδιά για έναν μήνα.

Στη λίστα των “απαγορευμένων” τροφών για όλον τον Μάρτιο βρίσκεται κάθε τι που περιέχει κακάο, μεταξύ των οποίων οι πλάκες σοκολάτας, τα γλυκά, τα μπισκότα, τα παγωτά ή ακόμη και η σοκολάτα πάνω στον καφέ σου.

Νηστεία για αδυνάτισμα: Διαιτολόγιο 7 ημερών για απώλεια βάρους και αποτοξίνωση

Τι θα έλεγες να κάνεις απεξάρτηση από τη σοκολάτα και εσύ για ένα μήνα, με στόχο να περιορίσεις τη ζάχαρη όσο το δυνατόν περισσότερο από τη διατροφή σου;

Οι περισσότεροι έχουμε την επιθυμία έως ανάγκη να φάμε λίγη σοκολάτα κάποια στιγμή, όμως μπορεί να ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες σοκολάτες και θεωρούν πως έχουν κάποιου είδους εθισμό.

Πράγματι, ο εθισμός στη σοκολάτα συγκεκριμένα και στη ζάχαρη γενικότερα υπάρχει. Τα τρόφιμα στα οποία μπορεί να εθιστείς είναι αυτά που παρέχουν πολλή ζάχαρη και λίπος γιατί διεγείρουν το κέντρο ανταμοιβής του εγκεφάλου. Η σοκολάτα έχει και από τα δύο, γι’αυτό και δημιουργεί το αίσθημα της εξάρτησης. Θέλεις να προσπαθήσεις να… απεξαρτηθείς; Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να σε βοηθήσουν.

Αποτοξίνωση από τη σοκολάτα για έναν μήνα με τις συμβουλές της ειδικού:

1. Είναι σημαντικό να μην το σκέφτεσαι σαν διαδικασία με αρχή μέση και τέλος, δηλαδή ότι πρέπει να κάνεις «υπομονή» ένα μήνα και έπειτα να αρχίσεις ξανά να καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες σοκολάτας. Δες το σαν έναν τρόπο που θα σε βοηθήσει να υιοθετήσεις μία διατροφή με λιγότερο ζάχαρη. Ναι, χρειάζεται θέληση και υπομονή.

2. Βρες τι είναι αυτό που σε κάνει να θες να φας τόσο πολλή σοκολάτα. Γιατί αισθάνεσαι την ανάγκη να φας τόση ζάχαρη; Μήπως απλά «τρως» τα συναισθήματά σου ή μήπως δεν τρως αρκετά μέσα στη μέρα; Όταν το εντοπίσεις θα έχεις επιτύχει το μισό στόχο σου.

3. Εντόπισε τι άλλο θα σου ανέβαζε την διάθεση. Μπορείς να προγραμματίσεις κάποιο είδος άσκησης την ώρα που έχεις έντονη την επιθυμία για γλυκό. Πήγαινε για τρέξιμο, κάνε yoga κ.ά.

4. Κάθε φορά που μπαίνεις στον πειρασμό να καταναλώσεις άλλη μία σοκολάτα δώσε στον εαυτό σου 25 δευτερόλεπτα ακριβώς, για να αποστασιοποιηθεί από την επιθυμία.

5. Ακολούθησε ένα διατροφικό πλάνο με τροφές και σνακ, ώστε να κάνεις συχνά γεύματα. Όταν είσαι οργανωμένη/ος, έχεις λιγότερες πιθανότητες να ψάχνεις τελευταία στιγμή τι θα φας, καταλήγοντας να τρως κάτι εντελώς ανθυγιεινό. Φρόντισε ώστε το πλάνο αυτό να περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά.

6. Όταν θα τελειώσει ο μήνας, λογικά, δεν θα ζητάς τόσο έντονα τη σοκολάτα, οπότε μπορείς να την εντάξεις στο διαιτολόγιο σου πιο «υγιεινά». Τι σημαίνει αυτό; Δοκίμασε σοκολάτα bitter με ξηρούς καρπούς, ζεστό κακάο με ρόφημα αμυγδάλου, σοκολάτα με χαρούπι, σπιτική γκρανόλα με μαύρη σοκολάτα, ή τρίμμα κουβερτούρας στο πρωινό σου.

Μερικοί τρόποι που θα σε βοηθήσουν να μειώσεις την ανάγκη σου για σοκολάτα:

  • Πιες ένα ποτήρι νερό: Σε βοηθά να νιώσεις χορτάτη και να διώξεις την επιθυμία για σοκολάτα.
  • Κάνε έναν περίπατο: Ακόμα και στον εσωτερικό χώρο της εργασίας σου.
  • Μάσησε μια τσίχλα: Είναι χαμηλή σε θερμίδες και θα σου δώσει την αίσθηση του γλυκού που επιθυμούσες.
  • Φάε συχνά μέσα στη μέρα:  Μεγάλα κενά μεταξύ των γευμάτων μπορεί να σε κάνουν να θέλεις να φας ζάχαρη και σοκολάτα.
  • Κατανάλωσε πολλά φρούτα: Αντικαθιστώντας τη σοκολάτα με τα φρούτα, όταν έχεις επιθυμία για κάτι σοκολατένιο, παίρνεις τις απαραίτητες φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά που θα ικανοποιήσουν την ανάγκη του οργανισμού σου για γλυκό.
  • Δοκίμασε κάτι ξινό ή πικρό: Και όμως, η τακτική αυτή θα εξαφανίσει την επιθυμία σου για σοκολάτα. Ένα ποτήρι νερό με στημένο λεμόνι είναι μια ιδανική επιλογή.

Είσαι vegan; 6 σοκολατένια γλυκά για να δοκιμάσεις τώρα

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece