Διατροφή για Hashimoto: Τι πρέπει να αποφεύγεις και σε ποια τρόφιμα να δώσεις έμφαση;

Τι είναι το Κετογονικό αυτοάνοσο Πρωτόκολλο, τι σχέση έχει με τα αυτοάνοσα νοσήματα και πώς θα σε βοηθήσει να φτάσεις στο ιδανικό σου υγιές βάρος.

24.09.2019

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Διατροφή για Hashimoto

Aπό την Ελένη Παπαγιαννίδου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MMedSci, PhD, Υπεύθυνη διαιτολόγος της Ομάδας Υποστήριξης Θρέψης των ασθενών στο Γενικό Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας, www.rebalance.gr

Aν έχεις διαγνωστεί με υποθυρεοειδισμό Hashimoto, είναι πολύ πιθανό να δυσκολεύεσαι να χάσεις βάρος. Η αλήθεια είναι ότι η απώλεια βάρους και κυρίως λίπους στις γυναίκες με Hashimoto είναι δύσκολη, αλλά όχι αδύνατη. Δυστυχώς, το παλιό μοντέλο ενεργειακού ισοζυγίου που βασίζεται μόνο στις θερμίδες είναι ελαττωματικό! Αυτό το μοντέλο υποστήριζε ότι, αν κάψεις περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνεις, είτε τρώγοντας λιγότερο είτε με περισσότερη άσκηση, θα χάσεις βάρος. Ωστόσο, υπάρχουν γυναίκες με Hashimoto που δεν μπορούν να χάσουν βάρος ακόμα και όταν καταναλώνουν μόνο 1.000 θερμίδες. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί το Hashimoto προκαλεί στο σώμα σου μια σειρά από ορμονικά προβλήματα, που όλα μαζί συνδυαστικά οδηγούν σε αύξηση βάρους (λίπους) στο σώμα.

Διάβασε επίσης: Οδηγός, συμπτώματα και θεραπεία για τη Θυρεοειδίτιδα Χασιμότο που ξαφνικά ακούμε συνέχεια

Τι είναι το κετογονικό αυτοάνοσο πρωτόκολλο και γιατί θα σε βοηθήσει;

Το κετογονικό αυτοάνοσο πρωτόκολλο (ΚΑΠ) συνδυάζει τα οφέλη μιας καλά σχεδιασμένης κετογονικής διατροφής με ένα πρωτόκολλο εξάλειψης και επανεισαγωγής τροφών που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να βοηθήσει να ανακαλύψεις σε ποια τρόφιμα έχεις δυσανεξία και ευαισθησία και μακροπρόθεσμα να «θεραπευτεί» το σώμα σου. Επιπλέον, σου δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψεις ποια είναι η κατάλληλη διατροφή για εσένα.

Γιατί κετογονική διατροφή;

Η συμβατική διατροφή (πλούσια σε υδατάνθρακες, ζάχαρη και γλουτένη) προκαλεί φλεγμονή στο έντερο. Έχει αποδειχθεί ότι η κετογονική διατροφή συμβάλλει στη μείωση όλων των φλεγμονών, αλλά κυρίως της φλεγμονής στην επένδυση του εντέρου.
Αυτό την καθιστά ένα εξαιρετικό θεραπευτικό εργαλείο για την αναστροφή των συμπτωμάτων όλων των αυτοάνοσων, όπως το Hashimoto. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι αυξάνει τα επίπεδα της γλουταθειόνης, του πιο ισχυρού αντιοξειδωτικού στο σώμα μας, και αντιστρέφει την υπερινσουλιναιμία που υπάρχει στην πλειοψηφία των ατόμων με Hashimoto.

Τι αποφεύγεις στη φάση 1

Απομακρύνεις από τη διατροφή σου όλα τα δημητριακά, τα όσπρια, τα αβγά, τα γαλακτοκομικά, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, τα στρυχνοειδή ή σολανώδη λαχανικά (ντομάτα, μελιτζάνα, πιπεριά) και πρόσθετα τροφίμων.

Τα τρόφιμα όπου δίνουμε έμφαση

Εξίσου σημαντικό με την αποφυγή κάποιων τροφίμων είναι να προσθέσεις ανεπεξέργαστα τρόφιμα υψηλής θρεπτικής πυκνότητας, που θα διορθώσουν χρόνιες ανεπάρκειες σε μικροθρεπτικά, θα εξισορροπήσουν τα καλά βακτήρια στο έντερο και θα βοηθήσουν το σώμα σου να ξεκινήσει την επουλωτική και θεραπευτική διαδικασία. Για παράδειγμα, δίνεται έμφαση στο σπιτικό ζωμό με κόκαλα με μεδούλι, στα όργανα ζώων όπως το συκώτι, στα λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το ξινολάχανο, στα άγρια μη ιχθυοτροφείου ψάρια και θαλασσινά, στη διατροφική μαγιά και σε μια ποικιλία μη αμυλούχων λαχανικών. Επίσης, δίνεται έμφαση στην επίτευξη αλκαλικού pH στα ούρα, γιατί έχει αποδειχθεί από πολυάριθμες έρευνες ότι προσφέρει σημαντικάοφέλη στην υγεία.

100% συμμόρφωση

Για να δώσεις ικανοποιητικό χρόνο στο ανοσοποιητικό σου σύστημα χωρίς τα ερεθιστικά και φλεγμονώδη τρόφιμα, είναι απαραίτητο να κάνεις την 1η φάση εξάλειψης κάποια στιγμή που νιώθεις ότι μπορείς να συμμορφωθείς σε αυτό στο 100%. Γι’ αυτό μην την ξεκινήσεις σε περίοδο διακοπών ή σε περιόδους έντονου στρες. ΔΏΣΕ ΧΡΌΝΟ Ιδανικά, δοκίμασε την 1η φάση της εξάλειψης για 30-90 ημέρες. Όταν αρχίσεις να βλέπεις βελτίωση, τότε μπορείς να περάσεις στη 2η φάση της επανεισαγωγής. Έτσι, θα ξεκινήσεις τη διαδικασία του σχεδιασμού μιας διατροφής που θα ταιριάζει αποκλειστικά σ’ εσένα και θα βοηθά το σώμα σου να λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο και να «αυτοθεραπευτεί».

2η φάση

Από τη στιγμή που θα δεις βελτίωση από την 1η φάση της εξάλειψης, ήρθε η στιγμή να επανεισάγεις τρόφιμα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνει αργά και συστηματικά αυτή η επανεισαγωγή, με μια σειρά από το λιγότερο πιθανό να προκαλέσει μια αντίδραση στο πιο πιθανό. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας θα μάθεις σε ποια τρόφιμα έχεις πραγματικά ευαισθησία και θα χρησιμοποιήσεις αυτή την πληροφορία για να σχεδιάσεις τη μακροπρόθεσμη διατροφή που είναι η ιδανική για εσένα.

Πριν ξεκινήσεις

Αυτό το 14 ημερών πλάνο γευμάτων της 1ης φάσης σου δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσεις άμεσα. Η πρώτη αυτή φάση του πλάνου γευμάτων ΚΑΠ μπορεί να γίνει για 30-90 ημέρες. Στη συνέχεια είναι πολύ σημαντικό να περάσεις στη 2η φάση της εισαγωγής τροφίμων και σταδιακά στο στάδιο της συντήρησης.

Τι άλλο να θυμάσαι:

  • Μόλις ξυπνήσεις και πριν κοιμηθείς πιες 1 ποτήρι χλιαρό νερό με 1 κ.σ. βιολογικό μηλόξιδο.
  • Επειδή ο καφές δεν επιτρέπεται σε αυτή την 1η φάση εξάλειψης, μπορείς να πίνεις αφεψήματα όπως λουίζα, ταραξάκο ή τσάι μάτσα με μια μικρή ποσότητα πλήρους γάλακτος καρύδας.
  • Στις σαλάτες πρόσθεσε 1 κ.σ. ελαιόλαδο και 1 κ.σ. βιολογικό μηλόξιδο.
  • Καλό είναι επίσης να συνοδεύεις τα γεύματά σου με 1 κ.σ. ξινολάχανο.
  • Το πιο δύσκολο γεύμα σε αυτό το πρωτόκολλο είναι το πρωινό. Κράτησε τα πράγματα απλά.

Διάβασε επίσης: Η συνταγή για ranch dressing (σάλτσα ρανς)

Editor's Picks:

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece