Είναι η εποχή της κολοκύθας και σου έχουμε 9 λόγους για να τη βάλεις στη διατροφή σου

Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και σε γεμίζεις καλές βιταμίνες, φυτικές ίνες και απαραίτητα μέταλλα

09.11.2018

εχεις διαβασει

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά λαχανικά της εποχής αυτής είναι η κίτρινη ή πορτοκαλί κολοκύθα που μπορείς να την χρησιμοποιήσεις σε αμέτρητες συνταγές.

Δεν είναι ωστόσο μόνο η ευελιξία της ως συστατικό, που την κάνει ένα από τα απαραίτητα τρόφιμα την εποχή αυτή, αλλά και τα πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχει.

Δες παρακάτω, 9 βασικούς λόγους για του οποίους πρέπει να την βάλεις στο πρόγραμμά σου όσο ακόμα είναι η εποχή της.

Και δες εδώ ιδέες για συνταγές με κολοκύθα:

Παπαρδέλες με κρέμα κολοκύθας και πικάντικα αμύγδαλα

Φτιάξε γλυκές μπάρες pumpkin pie με κολοκύθα και μάθε τα οφέλη της!

Κέικ κίτρινης κολοκύθας με frosting από γιαούρτι: Η συνταγή της διαιτολόγου για το Halloween

Μπάρες ενέργειας με κίτρινη κολοκύθα: Η τέλεια συνταγή για σνακ αυτή την εποχή!

Φτιάξαμε pancakes με κίτρινη κολοκύθα: Είναι αυτό το τέλειο απογευματινό σνακ;

Πουρές κολοκύθας: Η σπιτική συνταγή από το διατροφολόγο Μάνο Δημητρούλη

Ένα υπέροχο κέικ με κολοκύθα και καρύδια

Σούπα κολοκύθας: η πιο θρεπτική χειμερινή συνταγή

 

1. Οι κολοκύθες είναι πλούσιες σε Β-καροτένιο

Όπως ακριβώς και τα συγγενικά της είδη, το πορτοκαλί, το καρότο και η γλυκοπατάτα, οι πορτοκαλί κολοκύθες είναι πλούσιες σε β-καροτένιο. Το σώμα σου μετατρέπει το αντιοξειδωτικό αυτό σε βιταμίνη Α, που είναι απαραίτητη για την καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού σου συστήματος.

2. Περιέχουν βιταμίνη Α που βελτιώνει την όρασή σου

Ένα φλιτζάνι κίτρινη κολοκύθα μπορεί να σου δώσει το 200% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Α! Η βιταμίνη Α σε βοηθά, μεταξύ άλλων, στην καλύτερη όραση και την υγεία των ματιών σου.

3. Βοηθά στην καλύτερη καρδιακή λειτουργία

Με την κατανάλωση κίτρινης κολοκύθας, οι πιθανότητές σου για καρδιοπάθεια μειώνονται, καθώς οι φυτικές της ίνες μειώνουν τη χοληστερόλη και βοηθούν στην καλύτερη καρδιακή λειτουργία. Επίσης, η βιταμίνη Α και το κάλιο που περιέχει, βοηθούν επίσης στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

4. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Η βιταμίνη Α, που περιέχει η πορτοκαλί κολοκύθα,  μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του πνεύμονα ή του προστάτη. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι μια από τις καλύτερες για την άμυνα του οργανισμού σου ενάντια στον καρκίνο.

5. Ενισχύει την άμυνα του οργανισμού

Η κίτρινη κολοκύθα περιέχει βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, σίδηρο και φολικό οξύ, συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Η κατανάλωσή της βοηθά τα κύτταρα του ανοσοποιητικού να λειτουργούν καλύτερα και να αποκρούουν τα μικρόβια επιταχύνοντας την επούλωση κάθε πληγής και φλεγμονής.

6. Βοηθά στην αντιμετώπιση της υπέρτασης

Το κάλιο που περιέχει η κίτρινη κολοκύθα,  είναι σημαντικό για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Οι σπόροι κολοκύθας είναι επίσης πλούσιοι σε μέταλλα και φυτικές στερόλες που αυξάνουν τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης και βοηθούν να διατηρηθούν τα σωστά επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.

7. Είναι πλούσια σε κάλιο

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα υψηλότερα επίπεδα καλίου μπορούν να μειώσουν, επίσης, τον κίνδυνο εγκεφαλικού, πέτρας στα νεφρά και διαβήτη τύπου 2. Το κάλιο μπορεί επίσης να αυξήσει την οστική πυκνότητα, ενισχύοντας την υγεία των οστών σου. Και η κολοκύθα είναι μια από τις καλύτερες πηγές του συστατικού αυτού!

Δες επίσης: 10 τροφές με περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι

8. Βοηθά στην απώλεια βάρους

Οι πορτοκαλί κολοκύθες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και είναι χαμηλές σε θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι σε χορταίνει για ώρες χωρίς να σου προσθέτει επιπλέον βάρους, ενώ φυσικά οι πολλές ίνες της βοηθούν και στην καλύτερη πέψη.

9. Ενισχύουν τη λάμψη και την υγεία της επιδερμίδας

Η αντιοξειδωτική δύναμη του β-καροτένιου στην κολοκύθα βοηθά κατά πολύ στην καταπολέμηση της γήρανσης της επιδερμίδας σου και τη διατηρούν υγιή και λαμπερή.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πλάνο διατροφής επανεκκίνησης για μία εβδομάδα: Η αποτοξίνωση από επεξεργασμένες τροφές ξεκινά τώρα

Μπορείς να αρχίσεις να τρως λίγο πιο καθαρά και έχουμε το σχέδιο για μια καινούργια αρχή.

Τι τρώει η διαιτολόγος όταν κάνει δίαιτα: Όλα τα γεύματα της εβδομάδας από την Κλειώ Δημητριάδου

Τι τρώει η διαιτολόγος; Ακολουθεί πιστά τη δίαιτά της ή μήπως κάνει διατροφικές ατασθαλίες; Η αλήθεια στις φωτογραφίες που θέλεις να δεις.

Νούντλς, κινόα, ρύζι, ζυμαρικά: Ποια είναι πιο υγιεινή επιλογή;

Η διατροφολόγος Ξένια Παπαναστασίου βάζει σε τάξη τις απορίες μας

Χάλασα τη δίαιτα, τι να κάνω; Πόσες φορές μπορείς να χαλάσεις τη δίαιτα την εβδομάδα χωρίς πρόβλημα λέει η διαιτολόγος

Χάλασες τη δίαιτα;,Θες να μπορείς να τρως 2 και 3 free γεύματα την εβδομάδα; Η διαιτολόγος λέει αν μπορείς

Το τοστ μόλις έγινε η καλύτερη επιλογή για υγιεινό πρωινό! Να γιατί

Μόλις δημιουργήθηκε το πιο θρεπτικό ψωμί του τοστ και να οι δικές μου καλύτερες προτάσεις για τοστ!

#shapegreece