Κάνει να τρώω ζυμαρικά; Ρωτήσαμε την ειδικό και ιδού η απάντηση

Τελικά, είναι καλό να τα καταναλώνεις συχνά;

15.11.2019

Γράφει: Κωνσταντίνα Μερκούρη

εχεις διαβασει

κάνει να τρώω ζυμαρικά

Ευχαριστούμε την Λευκοθέα Καβρουλάκη, trainer, MSc στη Θεραπευτική Διατροφή

Τελικά κάνει να τρώμε μακαρόνια; Ένα από τα αιώνια διλήμματα της διατροφής έρχεται να βρει την απάντησή του. Μπορείς να τα εντάξεις στη διατροφή σου αν θέλεις να ακολουθήσεις μια ισορροπημένη διατροφή; Εμείς ρωτήσαμε την ειδικό και σου παρουσιάζουμε την απάντηση.

Τα μακαρόνια είναι ένα από τα πιο δημοφιλή συνοδευτικά των πρωτεϊνούχων γευμάτων. Φαίνεται να διατηρούν διαχρονικά σταθερή την υψηλή θέση τους στις διατροφικές προτιμήσεις των Ελλήνων καθώς θεωρείται βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής. Στην Ελλάδα το κλασικό ζυμαρικό φτιάχνεται από σκληρό σιτάρι, αλλά σε άλλες χώρες μπορεί να συναντήσουμε παραγωγή από άλλα είδη αλευριού.

Δες επίσης:Η ιδανική διατροφή για τα ψωμάκια! Να πώς θα μειωθεί το λίπος στους γοφούς με τις συμβουλές της δρ Μαρίας Ψωμά

Τα οφέλη των ζυμαρικών:

  • Τα ζυμαρικά είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, σίδηρο, σελήνιο το οποίο δρα ως αντιοξειδωτικό για τον οργανισμό, ασβέστιο, φώσφορο, πρωτεΐνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως είναι το φολικό οξύ ενώ περιέχουν ελάχιστα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο.
  • Ένα από τα οφέλη που μας προσφέρει το τρόφιμο αυτό είναι πως παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό καθώς τα ζυμαρικά σε γενικότερο βαθμό έχουν γλυκόζη, η οποία είναι ζωτικής σημασίας καύσιμο για το νευρικό σύστημα και τους μύες.
  • Είναι σημαντική πηγή σύνθετων υδατανθράκων, οι οποίοι βοηθούν στην αργή απελευθέρωση της ενέργειας και τη διατηρούν, σε αντίθεση με τα απλά σάκχαρα. Σύμφωνα με αρκετές έρευνες, οι ειδικοί αναφέρουν ότι το 55% με 65% των θερμίδων που καταναλώνουμε πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες, ειδικότερα σύνθετους υδατάνθρακες.
  • Επιπλέον αξίζει να τονίσουμε πως όταν τρώμε ζυμαρικά, δεν αισθανόμαστε πεινασμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό συμβαίνει διότι δημιουργούν κορεσμό στο στομάχι. Η κατάσταση αυτή βοηθά στην απώλεια βάρους.
  • Σύμφωνα με τελευταίες μελέτες, φαίνεται ότι τα ζυμαρικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, της ουροδόχου κύστης, του στόματος και των ωοθηκών, ενώ δρουν ευεργετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Δες επίσης: Ντιπ γιαουρτιού με χυμό από τουρσί και πικάντικη σάλτσα από πράσινα μυρωδικά

Κάνει να τρώω ζυμαρικά;

Φυσικά και πρέπει να εντάξεις τα ζυμαρικά στη διατροφή σου, ωστόσο, φρόντισε να τα καταναλώνεις με μέτρο και να κάνεις τους σωστούς συνδυασμούς:

  • Συνδύασε τα ζυμαρικά με κόκκινο κρέας ή μοσχάρι το οποίο περιέχει μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, είναι πλούσιο σε κάλιο και αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες ενώ περιέχει και βιταμίνη C.
  • Αν αναζητάς κάτι πιο ελαφρύ, συνδύασε τα μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας. Ο χυμός ντομάτας είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και λυκοπένιο, το οποίο βοηθά στην προστασία κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου του προστάτη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.