Λίπος στην κοιλιά; Αυτοί είναι οι FODMAP υδατάνθρακες που πρέπει να αποφεύγεις λέει η διαιτολόγος!

Τι είναι τα FodMaps; Η διαιτολόγος Ελένη Παπαγιαννίδου εξηγεί για δε χάνεις λίπος στην κοιλιά

05.07.2017

Γράφει: Ελένη Παπαγιαννίδου

εχεις διαβασει

Λίπος στην κοιλιά; Αυτοί είναι οι FODMAP υδατάνθρακες που πρέπει να αποφεύγεις λέει η διαιτολόγος!

Aπό την διαιτολόγο Ελένη Παπαγιαννίδου, MMedSci, διδάκτορα του
Πανεπιστημίου του Surrey, κλινικής διαιτολόγος-διατροφολόγος, Γενικό
Νοσοκομείο «Ασκληπιείο Βούλας»

Νιώθεις φούσκωμα; Μπορεί να φταίνε οι υψηλοί σε FODMAPs υδατάνθρακες

Τα FODMAPs (Ζυμώσιμοι Ολιγοσακχαρίτες, Δισακχαρίτες, Μονοσακχαρίτες και Πολυόλες) δεν πέπτονται πλήρως στο λεπτό έντερο και περνούν στο παχύ έντερο ανέπαφα, αντί να χρησιμοποιηθούν για ενέργεια. Η ζύμωση και η όσμωση που προκαλούνται από αυτά τα άπεπτα σάκχαρα εξηγούν τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου, όπως αέρια, πόνος, φούσκωμα κ.λπ. Αφαίρεσε από τη διατροφή σου τα τρόφιμα που είναι υψηλά σε FODMAPs για περίπου 30 ημέρες και μετά πρόσθετε ανά 3 ημέρες ένα νέο τρόφιμο υψηλό σε FODMAPs για να δεις πώς νιώθεις.

fod

 

Γιατί έχεις επίμονο λίπος στην κοιλιά; Αντίσταση στην ινσουλίνη

Αν το λίπος επικεντρώνεται κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς, τότε έχεις αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό σημαίνει ότι έχεις μικρή ανοχή στο μεταβολισμό των υδατανθράκων.
Όταν τρως έστω και μικρή ποσότητά τους, το σώμα σου ανεβάζει υπερβολικά τα επίπεδα της ινσουλίνης για να μειώσει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Έχε υπόψη ότι η ποσότητα της γλυκόζης στα 4 λίτρα αίματος που κυκλοφορεί στο σώμα μας αντιστοιχεί σε 4 γραμμ. ή 1 κουταλάκι.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Δίαιτα που καίει το λίπος στην κοιλιά: 1η εβδομάδα

Αν αυτή η ποσότητα αυξηθεί, μπορεί να γίνει «τοξική» για το σώμα μας, γι’ αυτό και αναλαμβάνει η ορμόνη ινσουλίνη να τη μειώσει κάθε φορά που καταναλώνουμε υδατάνθρακες. Μέχρι εδώ όλα καλά, αλλά η ινσουλίνη έχει λιπογενετική δράση, δηλαδή συμβάλλει στην εναπόθεση του λίπους στο σώμα.
Άρα, το σώμα μας, όταν υπερεκκρίνει ινσουλίνη λόγω αντίστασης σε
αυτήν, δεν μπορεί να κάνει λιπόλυση.

Η λύση είναι ο περιορισμός των υδατανθράκων και η σωστή αναλογία σε κάθε γεύμα πρωτεΐνης, λίπους και υδατανθράκων.

Τα λάθη που κάνεις:

«Αν μειώσω τους υδατάνθρακες, πρέπει να αυξήσω την πρωτεΐνη;»

Όχι. Η αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης δε βοηθά, γιατί το σώμα μας τη μετατρέπει σε γλυκόζη μέσω ενός μηχανισμού, της γλυκονεογένεσης.

• Η λύση: Προτίμησε την κατανάλωση καλού λίπους, δηλαδή το
μέσης αλύσου κορεσμένο λίπος που υπάρχει στο ανεπεξέργαστο βιολογικό λάδι καρύδας, στο αγνό βιολογικό βούτυρο (πλούσιο σε CLA) και στα τρόφιμα πλούσια σεμονοακόρεστο λίπος, όπως έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ελιές και αβοκάντο.

«Να τρώω μικρά γεύματα συχνά για να αυξήσω το μεταβολισμό μου;»

Όχι. Αν έχεις αντίσταση στην ινσουλίνη, τα μικρά, συχνά γεύματα δεν αφήνουν να πέσουν τα επίπεδά της στο αίμα. Αντίθετα, τρώγοντας ενδιάμεσα σνακ, οδηγείσαι σε ένα φαύλο κύκλο συνεχόμενης πείνας.

• Η λύση: Κατανάλωνε τρία γεύματα με τη σωστή αναλογία πρωτεΐνης, λίπους
και υδατάνθρακα κατανεμημένα ανά 5 με 6 ώρες. Αν πεινάσεις, επίλεξε ένα μικρό πρωτεϊνικό σνακ.

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece